Mijn vraag
Ik heb een vraag die waarschijnlijk niet zo moeilijk is, maar ik krijg het niet opgelost.
Ik sla elke dag een bestand op wat correspondeert met een weeknummer in cel c1.
Dus op maandag open ik nieuw bestand genaamd "leeg_weekbestand", vul deze in, dan voer ik de macro uit en slaat die het bestand op onder "week 15.xlsm" in de vaste map c:/weekstaat. tot zover lukt dat allemaal
Nu wil ik een extra excel bestand maken waarin een macro staat die dit bestand opent doormiddel van een macro.
Alleen daar komt voor mij het lastige. is het nu nog steeds week 15 dan moet die het inmiddels bestaande bestand week15.xlsm openen. is het inmiddels week 16 dan moet die weer een nieuw bestand openen genaamd "Leeg_weekbestand" die ik dan vervolgens weer kan opslaan als nieuw bestand maar dit ik onder week 16.xlsm.
Sub Open_bestand()
If Dir(C:\weekstaat\" & "Week " & Range("C1") & ".xlsm) = vbNullString
Then
bnaam = "C:\weekstaat\" & "Week " & Range("C1") & ".xlsm"
Workbooks.Open bnaam
Else
bnaam2 = "C:\weekstaat\leeg_weekbestand.xlsm"
Workbooks.Open bnaam2
End If
End Sub
Ik hoop dat jullie een beetje snappen met wat ik bedoel. Want ik zal vast een hoop vergeten in m'n code maar ik ben er niet heel gedreven in.
Alvast super bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb een vraag die waarschijnlijk niet zo moeilijk is, maar ik krijg het niet opgelost.
Ik sla elke dag een bestand op wat correspondeert met een weeknummer in cel c1.
Dus op maandag open ik nieuw bestand genaamd "leeg_weekbestand", vul deze in, dan voer ik de macro uit en slaat die het bestand op onder "week 15.xlsm" in de vaste map c:/weekstaat. tot zover lukt dat allemaal
Nu wil ik een extra excel bestand maken waarin een macro staat die dit bestand opent doormiddel van een macro.
Alleen daar komt voor mij het lastige. is het nu nog steeds week 15 dan moet die het inmiddels bestaande bestand week15.xlsm openen. is het inmiddels week 16 dan moet die weer een nieuw bestand openen genaamd "Leeg_weekbestand" die ik dan vervolgens weer kan opslaan als nieuw bestand maar dit ik onder week 16.xlsm.
Sub Open_bestand()
If Dir(C:\weekstaat\" & "Week " & Range("C1") & ".xlsm) = vbNullString
Then
bnaam = "C:\weekstaat\" & "Week " & Range("C1") & ".xlsm"
Workbooks.Open bnaam
Else
bnaam2 = "C:\weekstaat\leeg_weekbestand.xlsm"
Workbooks.Open bnaam2
End If
End Sub
Ik hoop dat jullie een beetje snappen met wat ik bedoel. Want ik zal vast een hoop vergeten in m'n code maar ik ben er niet heel gedreven in.
Alvast super bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...