MacBook Air 2017 2,4Ghz Wi-Fi issues sinds 10.13.4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Sinds de laatste update 10.13.4 werkt op mijn Macbook Air de Wi-Fi erg slecht op de 2,4Ghz band.

Ik heb alle kanalen van mijn KPN Experiabox V10 al meerdere keren geprobeerd en zelfs een nieuwe Linksys AC1200 router gekocht, maar niets helpt.
  • De SSID wordt niet weergegeven in de netwerklijst.
  • De SSID is wel zichtbaar met goed ontvangst maar de laptop blijft zeggen dat de WPA2 code niet goed is en weigert te verbinden.
  • Als er wel een verbinding wordt gemaakt dan is de snelheid maar 0,8mbit/0,2mbit terwijl ik 100/100mbit via glasvezel binnen krijg.
In alle gevallen werken mijn iPad & iPhone gewoon goed en op normale snelheid via de zelfde router(s).
Op het 5Ghz netwerk van de experiabox en de Linksys heb ik geen enkel probleem met de laptop kwa internet maar werkt bijvoorbeeld het ontgrendelen met de Apple Watch niet correct.

Ik heb de bestanden in de map "/Library/Preferences/SystemConfiguration/" al eens weggehaald maar dit hielp niet.

Heeft iemand anders ook deze problemen en is dit iets software matigs met 10.13.4 of is mijn macbook niet goed ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:59
Heb je al een SMC reset geprobeerd? Dit soort storingen worden vaak verholpen met een dergelijke reset. Kan te maken hebben met het stroommanagement van het moederbord.

Daarnaast even een Clean Install proberen. Werkt dit niet? Dan zal het hardware zijn. Dit is dan vermoedelijk de losse Wifi module of de antennes zelf (zitten vast aan scherm en resulteert in schermvervanging).

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Idutchman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:23:
Heb je al een SMC reset geprobeerd?
Had ik al gedaan maar hielp verder niet |:(
Idutchman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:23:
Daarnaast even een Clean Install proberen. Werkt dit niet? Dan zal het hardware zijn. Dit is dan vermoedelijk de losse Wifi module of de antennes zelf (zitten vast aan scherm en resulteert in schermvervanging).
Het werkt nog steeds niet 100% sinds ik een recovery deed, maar het werkt wel weer goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:59
Een manual SMC reset kan ook nog helpen. Dit doe je door accu los te maken en dan vervolgens de powerknop 10 sec indrukken. Ontlaadt dan echt al het stroom. Zelf vaak zat wifi storingen zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
Probeer eens een nieuwe netwerklocatie aan te maken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202480

Je zou ook nog kunnen proberen deze plistjes weg te gooien:

https://www.appletips.nl/...herstellen-bij-problemen/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik bedacht me ineens dat ik net voor de update een Henge Dock had gekocht voor mijn Macbook.
Gezien het Dock van plastic is had ik niet verwacht dat dit het 2,4Ghz signaal zou blokkeren, maar dat doet het toch.

Los van het dock, of het nu met het deksel open of dicht en op een externe monitor is werk de Macbook perfect op bijde Wi-Fi banden.
In het Henge Dock werkt alleen de 5ghz fatsoenlijk en wordt de 2,4Ghz blijkbaar afgedekt door het dock.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNx9CzokW4GR_hZ1dFCwQM9k4QMRmBtb3-FYRy_MFOiTJhEcYA

Dit draadje mag dicht gezien het niets met de Macbook te maken had en nu is opgelost

[ Voor 83% gewijzigd door Trekkerkearl op 15-04-2018 14:34 ]

Pagina: 1