Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds kort een huis gekocht nu wil ik in de woonkamer zowel TV als een Bios hebben. Hier en daar mooi setups gezien in show je home cinema alleen de optie die ik wil nog niet gevonden.

Momenteel heb ik
Denon AVR-X1200W
Samsung UE50HU6900S Zwart
2 boekplank speakers
Mediabox (ziggo bv), chromekast, nintendo zitten op de versterker in de hdmi in en die hdmi output loopt naar de tv. Dus ik kijk TV met losse speakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qWieTbQt3N0OzoK66MLxDuHJ/thumb.jpg

Bekabeling https://tweakers.net/ext/f/Ig81uistADg0oH0dGbPFwp9T/full.jpg

De nieuwe setup in de gekochte woning word anders echter geen idee hoe...
Hierbij de tekening
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gZGRrpMwYOmzqSlQeRorJTML/thumb.png

Wat ik wil
De mediabox, chromecast, nintendo komen op de versterker via HDMI (is nu ook)
2 speakerskabels naar de speakers
1 kabel naar de versterker

2 uitgangen
uitgang 1 naar de TV deze zal geluid geven via de eigen tv speakers en niet via de boekplank speakers zoals huidige setup (heb alleen ruimte voor de tv). Hier kan ik dan de chromecast beelden opzien de nintendo en mediabox.
uitgang 2 naar de beamer als er mannen avond is of met vrienden zin hebben leuk spel op de nintendo te doen en dit tonen via de beamer met heerlijk 2.1 geluid via speakerzuilen. Of een leuke film kijken via film1 op de mediabox.

Hoe moet ik dit opzetten? Waar ik bang voor ben als ik met een splitter/switch ga werken dan heb ik beeld op de TV en komt het geluid uit de speakers links van mij (dat kijkt/luistert niet fijn).

2 enige 'oplossingen' zijn denk ik deze
1) Splitter/switch en dan heb ik 2 uitgangen kijk ik tv geluid op versterker op 0 zetten
2) Nieuwe versterker met 2 uitgangen kijk ik tv geluid op versterker op 0 zetten

Hebben meer mensen deze opstelling? Zo ja hoe is dit opgezet? Wil het graag gebruikersvriendelijk hebben dus liefst via te regelen via afstandbediening.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 11-04-2018 15:21 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Beste antwoord (via RobbyTown op 11-04-2018 18:57)

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Voor zover ik weet kan je in de Denon instellen of het geluid via HDMI of via de speakers moet lopen; dat zou je die setting moeten veranderen afhankelijk van wat je wil.
Het HDMI signaal splitsen naar 2 outputs kan met een simpel splitter kastje, dit had ik zelf ook naar de tv en beamer voordat ik mijn nieuwere receiver had met 2 outputs.

Edit: als mijn Denon uit staat stuurt ie de audio uit via de HDMI uitgang

[ Voor 10% gewijzigd door timleferink op 12-04-2018 19:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dus alles gaat via de versterker, maar je wilt of naar de beamer of naar de tv het hdmi signaal.

Dan heb je een hdmi switch/splitter nodig. Normaal is het 4x1 oid en 1x out. Jij wilt 1x in en 2x out. Die zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mediabox zit op HDMI in
Nintendo op HDMI in
Chromecast op HDMI in

Out naar tv of beamer

Dus 3x1 word 3x2

Echter hoe gaat dat dan met het geluid is mij een beetje de vraag.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
al je bronnen gaan via de receiver, die alles al mooi voor je verzamelt. Op de HDMI out van de receiver moet je een splitter zetten (1x in, 2 x out) die naar de TV en beamer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ja geluid via de receiver, en wil je toch via de tv, zet je geluid receiver op 0 en tv omhoog. hdmi stuurt dat toch al door.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Voor zover ik weet kan je in de Denon instellen of het geluid via HDMI of via de speakers moet lopen; dat zou je die setting moeten veranderen afhankelijk van wat je wil.
Het HDMI signaal splitsen naar 2 outputs kan met een simpel splitter kastje, dit had ik zelf ook naar de tv en beamer voordat ik mijn nieuwere receiver had met 2 outputs.

Edit: als mijn Denon uit staat stuurt ie de audio uit via de HDMI uitgang

[ Voor 10% gewijzigd door timleferink op 12-04-2018 19:27 ]

Pagina: 1