Hallo Tweakers,
Mijn ruim 3 jaar oude Sony Xperia Z3 Compact heeft het helaas begeven, dus ik gebruik nu tijdelijk mijn nóg oudere Sony Xperia T. Enorm traag apparaatje, dus hoog tijd voor een nieuwe!
Helaas kom ik er niet uit. Ik zoek een telefoon die de komende 3-4 jaar snel zijn blijven functioneren en nog updates zal ontvangen. Snelheid en accuduur zijn voor mij het belangrijkste zaken. Zelf zijn mijn ogen momenteel op drie telefoons gericht: Sony Xperia XZ1 Compact, Samsung Galaxy S7 en de Samsung Galaxy A8.
Voornaamste reden dat ik er niet uit kom is omdat ik eigenlijk nog nooit een Samsung device heb gebruikt en nog nooit een "grote" telefoon heb gehad (lees 5+ inch).
Sony Xperia XZ1 Compact
+ Android 8.0
+ Wordt mijn 4e generatie Sony, dus enorm gewend aan Xperia devices
+ Benchmarks zijn beste v/d drie
~ Misschien net iets te klein
- Vrij hoekig design
Opmerking: XZ2 Compact vind ik te dik (zelfs dikker dan mijn ruim 6 jaar oude Xperia T), en te duur
Samsung Galaxy S7
~ 5.1 inch
~ Nog geen Android 8 (update eind april?)
~ Samsung telefoon (nog nooit langer dan 5 minuten een galaxy device in mijn handen gehad)
- Al vrij oud model -> zal die na 3-4 jaar ook nog goed functioneren?
- Home-knop onderaan
Samsung Galaxy A8
+ Design, stuk mooier dan S7
~ Samsung telefoon (nog nooit langer dan 5 minuten een galaxy device in mijn handen gehad)
- 5,6 inch (nog nooit een device boven de 5 inch gehad)
- nog geen Android 8 (update eind dit jaar?)
Ondanks dat de XZ1 Compact de meeste pluspunten heeft, ben ik er nog niet over uit.
Dus graag jullie input.
Alvast bedankt!
Mijn ruim 3 jaar oude Sony Xperia Z3 Compact heeft het helaas begeven, dus ik gebruik nu tijdelijk mijn nóg oudere Sony Xperia T. Enorm traag apparaatje, dus hoog tijd voor een nieuwe!
Helaas kom ik er niet uit. Ik zoek een telefoon die de komende 3-4 jaar snel zijn blijven functioneren en nog updates zal ontvangen. Snelheid en accuduur zijn voor mij het belangrijkste zaken. Zelf zijn mijn ogen momenteel op drie telefoons gericht: Sony Xperia XZ1 Compact, Samsung Galaxy S7 en de Samsung Galaxy A8.
Voornaamste reden dat ik er niet uit kom is omdat ik eigenlijk nog nooit een Samsung device heb gebruikt en nog nooit een "grote" telefoon heb gehad (lees 5+ inch).
Sony Xperia XZ1 Compact
+ Android 8.0
+ Wordt mijn 4e generatie Sony, dus enorm gewend aan Xperia devices
+ Benchmarks zijn beste v/d drie
~ Misschien net iets te klein
- Vrij hoekig design
Opmerking: XZ2 Compact vind ik te dik (zelfs dikker dan mijn ruim 6 jaar oude Xperia T), en te duur
Samsung Galaxy S7
~ 5.1 inch
~ Nog geen Android 8 (update eind april?)
- Al vrij oud model -> zal die na 3-4 jaar ook nog goed functioneren?
- Home-knop onderaan
Samsung Galaxy A8
+ Design, stuk mooier dan S7
- 5,6 inch (nog nooit een device boven de 5 inch gehad)
- nog geen Android 8 (update eind dit jaar?)
Ondanks dat de XZ1 Compact de meeste pluspunten heeft, ben ik er nog niet over uit.
Dus graag jullie input.
Alvast bedankt!