Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste PC bouwen, need help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een redelijke game PC, om casual games mee te spelen. Ik heb nog nooit een PC gebouwd, en heb hier helemaal geen verstand van, dus zou het erg waarderen om wat advies te krijgen!

Wat is je budget?
Naar schatting tussen de 700 en 900 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Qua games speel ik vooral Rocket League, League of Legends, Fallout 4, Overwatch, en Fortnite. Ook casual games. Ik ben geen fan van de nieuwste triple A games, ben echt een casual gamer. Dus geen Far Cry 5 of Tom Clancy games. ^^ Ook zou het eventueel leuk zijn om eens te streamen, maar het is geen must.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niks gevonden, wel al inspiratie opgedaan aan plaatjes, ik vind looks belangrijk en wil graag een witte tower met window, met roze/paarse fans, iets wat er strak uit ziet. Het hoeft niet te groot te zijn aangezien ik zoals ik zei geen nieuwste games ga spelen. Als dit echter wel kan met mijn budget is dit altijd fijn. :3 (Dus mocht er iets uitkomen wat geen action packed game is ik het altijd kan uitproberen)
Ik wil graag een SSD + HDD, SSD hoeft niet groot te zijn maar meer om m'n favoriete games snel te laden. HDD voor tekenen en minder belangrijke games.

Randapparatuur in bezit:
Goedkope muis + keyboard, BenQ Monitor, Corsair Headset. Ik heb zelf een ASUS Rog strix laptop met 1050 en een i5, maar wil toch een betere desktop hebben nu ik er eindelijk plek voor heb!

Welke vragen heb je hier nog over?
TLDR; Op zoek naar een medium? game PC, wit/roze/paars zou cool zijn. Als ik eenmaal dingen heb besteld, kan ik dan zelf een PC in elkaar zetten, of is dit heel tricky? Zijn er services van mensen die een PC voor anderen in elkaar zetten?

Ik heb nu dit, door op alle lijstjes te kijken van de Best Buy guides en zelf wat te speuren, ik heb geen idee wat op wat past etc, maar het meeste komt uit de Best Buy guide van Maart. Qua case wil ik graag de Apevia pink mid tower, linkje < . Als iets beter, goedkoper, of anders kan/moet, ik hoor het graag. Sorry for noobness!

Also, vraagje, hoeveel fans heb ik nodig, en hoeveel MM moeten ze zijn? Ik heb de fans op m'n lijstje maar als voorbeeld van wat ik wil. Er staat bij de case 3x 120mm fans OR 2x 140mm, en er zit al 1 120mm fan in, betekend dit dat ik die er uit zou kunnen halen en vervangen met 1 140mm fan en nog 1 ergens anders plaatsen? Wat is verstandig om te doen of geeft het mooiste resultaat?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,15€ 162,15
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 88,-€ 88,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 359,-€ 359,-
1Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Paarse led (Twin pack), 120mm€ 20,50€ 20,50
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Samsung 860 EVO 250GB€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,47

Sorry als ik te weinig informatie geef, ik heb geen idee waar te beginnen, ik hoop dat dit voldoende is.

Alvast bedankt! :D

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 14:23 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De bedoeling van dit forum is wel dat je met een eigen opzetje komt aan de hand van de pricewatch hier op tweakers. Uiteindelijk kan je dan een lijstje maken en dat hier posten. Handleiding Pricewatch

In jouw geval zou ik even wat recente topics doorbladeren van mensen met eenzelfde budget, er zijn er nogal wat. Hier kan je dan een idee krijgen van wat mogelijk is, zo'n lijstje kan je kopiëren / importeren en eventueel hier zelf wat producten in aanpassen, bijvoorbeeld om de juiste kleursetting te krijgen.

Bij een aantal shops zoals alternate/azerty kan je een pc laten bouwen tegen betaling.

[ Voor 7% gewijzigd door John Rambo op 11-04-2018 13:31 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Topicstarter
John Rambo schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:30:
De bedoeling van dit forum is wel dat je met een eigen opzetje komt aan de hand van de pricewatch hier op tweakers. Uiteindelijk kan je dan een lijstje maken en dat hier posten. Handleiding Pricewatch

In jouw geval zou ik even wat recente topics doorbladeren van mensen met eenzelfde budget, er zijn er nogal wat. Hier kan je dan een idee krijgen van wat mogelijk is, zo'n lijstje kan je kopiëren / importeren en eventueel hier zelf wat producten in aanpassen, bijvoorbeeld om de juiste kleursetting te krijgen.
Oh sorry, ik ga er gelijk mee bezig! Bedankt! :D

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:26:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niks gevonden, wel al inspiratie opgedaan aan plaatjes
[...]
Ga om te beginnen eens rondkijken in de Best Buy Guides van de afgelopen maanden, daar staat ongetwijfeld ergens een gamesysteem in dat bij je budget past en dat je als basis kunt gebruiken.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ook is het belangrijk om eens naar de minimale systeem vereisten te kijken van de spelen die je graag speelt. Dit is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar je hebt een beetje een beeld wat voor videokaart, hoeveel geheugen, etc je nodig hebt voor deze games.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. Topic is weer open.

Succes!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Prima lijstje! Ik zou zeggen bestellen die hap! :)

Voeding zou je nog kunnen kijken naar pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

[ Voor 75% gewijzigd door pjot1 op 11-04-2018 15:21 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Edit: Nevermind, die had je al bedacht.

Je moet nog een kast.

Deze?
pricewatch: NZXT H440 New Edition Matte White/Purple

[ Voor 10% gewijzigd door claudior op 11-04-2018 15:38 ]

• untflanked
  • Laatst online: 26-11 18:13
Veel te duur voor de kwaliteit. Kies iets van Fractal Design, dan kun je meteen je fans van Corsair verwijderen, die zijn dan niet nodig.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• pjot1
  • Niet online

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:31:
[...]

Veel te duur voor de kwaliteit. Kies iets van Fractal Design, dan kun je meteen je fans van Corsair verwijderen, die zijn dan niet nodig.
Ik keek alleen naar de kleurtjes ;)
Ow, helemaal gemist.

• untflanked
@Verwijderd Slechte kast keuze, 0 airflow intake, leuke lichtjes maar dat is ook alles. Voorkeur gaat dus wel naar roze? Misschien even verder kijken. Wat kost die case?

• John Rambo
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 166,95€ 166,95
1Gigabyte Z370P D3€ 95,05€ 95,05
1Asus DUAL-GTX1060-O3G€ 261,51€ 261,51
1NZXT S340 Wit€ 62,90€ 62,90
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Paars, 120mm€ 11,23€ 11,23
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,92€ 91,92
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 57,50€ 57,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 120,60€ 120,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,65

• pjot1
  • Niet online
Ga dan voor de 1060 6gb.....

• John Rambo
pjot1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:15:
[...]

Ga dan voor de 1060 6gb.....
Budget..

Verwijderd

Sowieso begrijp ik de keuze voor high static pressure fans in de TS niet. Gezien de rest van het systeem zou ik zeggen dat je high airflow wil hebben. Die zijn er vast ook wel in het paars.

En als je paarse fans en een roze kast met venster wil, neem dan geen vloekend rood moederbord. Zoek een neutraal zwarte of nog beter, een witte! Bij die kast zitten al twee 120mm led fans in zie ik, dat is meer dan genoeg om de gekozen hardware te koelen. Daar kan je dus weer iets besparen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:29:
Sowieso begrijp ik de keuze voor high static pressure fans in de TS niet. Gezien de rest van het systeem zou ik zeggen dat je high airflow wil hebben. Die zijn er vast ook wel in het paars.

En als je paarse fans en een roze kast met venster wil, neem dan geen vloekend rood moederbord. Zoek een neutraal zwarte of nog beter, een witte! Bij die kast zitten al twee 120mm led fans in zie ik, dat is meer dan genoeg om de gekozen hardware te koelen. Daar kan je dus weer iets besparen.
@Verwijderd , daar heb je gelijk in, ik wist niet dat het moederbord zo zou opvallen. Ik zal even kijken naar high airflow, bedankt voor de tips! ^^ Denk je een van deze moederboards beter zou passen? Geen idee of die beter/slechter zijn. pricewatch: ASRock AB350 Pro4 of pricewatch: MSI B350 PC Mate

Thanks again!! :D

Verwijderd

Topicstarter
untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:45:
@Verwijderd Slechte kast keuze, 0 airflow intake, leuke lichtjes maar dat is ook alles. Voorkeur gaat dus wel naar roze? Misschien even verder kijken. Wat kost die case?
@untflanked Oof, deze komt op zo'n 90 euro. Voorkeur gaat idd naar roze, maar veel opties zijn er niet. Echt bijna geen behalve die. Misschien kan ik beter kijken naar een witte, wit met paarse fans is ook wel mooi. Nog een roze alternatief:
https://www.amazon.com/Ap...nstall/dp/B015EP4O4I?th=1 al heeft die wel lelijke rode tint/lichtjes lijkt het. Of deze; https://www.ebay.com/itm/...e-ATX-503WP-/322979434915

Zijn dat betere opties, of kan ik toch echt beter voor een mooie witte case gaan?

Bedankt voor je reactie!
Modbreak:Gebruik in het vervolg gewoon de multiquote optie. Zodra je iemand quote staan onder het reactieveld alle andere reacties. Het is gebruikelijk die allemaal in één reactie te zetten. Nu kick je onbedoeld je topic wat als storend wordt ervaren.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 11-04-2018 16:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:37:
[...]

@Verwijderd , daar heb je gelijk in, ik wist niet dat het moederbord zo zou opvallen. Ik zal even kijken naar high airflow, bedankt voor de tips! ^^ Denk je een van deze moederboards beter zou passen? Geen idee of die beter/slechter zijn. pricewatch: ASRock AB350 Pro4 of pricewatch: MSI B350 PC Mate

Thanks again!! :D
Beide zijn standaard ATX moederborden en zullen prima in de kast passen. Ik zou zelf voor de Asrock gaan, puur op de looks. Ik heb zowel met Asrock als MSI goede ervaring.

Wat betreft de airflow in die kast @untflanked , De kast wordt met twee fans geleverd. Voor onderin en achter bovenin. De voeding zit in een afgezonderd compartiment. Ik ga er vanuit dat die front fan een intake is en de back fan een out (en anders draai je ze zelf even om). Dat moet meer dan genoeg airflow opleveren voor wat er aan hardware inkomt.

Je kan met de standaard fans geen overdruk in de kast veroorzaken, maar ik zie ook geen stoffilter bij de intake fan, dus stof komt er toch wel in je PC, kwestie van periodiek even uitzuigen.

• untflanked
@Verwijderd Als ik fans in een dichte kast doe, is er dan airflow? De ingangen voor lucht moeten voldoende airflow faciliteren en zover ik kan zien is dat bij die kast verre van het geval. Een kleine opening onderin lijkt alles te zijn. Net als de S340, compleet waardeloos qua temps.

Verwijderd

untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:02:
@Verwijderd Als ik fans in een dichte kast doe, is er dan airflow? De ingangen voor lucht moeten voldoende airflow faciliteren en zover ik kan zien is dat bij die kast verre van het geval. Een kleine opening onderin lijkt alles te zijn. Net als de S340, compleet waardeloos qua temps.
Het is inderdaad niet super, maar koelt meer dan genoeg voor deze hardware. Gezien de TS verwacht ik niet dat er veel overclocked gaat worden en de gekozen hardware zijn geen heethoofden.

Al is het natuurlijk, rekening houdend met het budget, altijd beter om iets als een Fractal Design Focus G Wit te nemen en daar dan de fans door paarse LED fans te vervangen. Kan er erg leuk uit zien in combinatie met dat zwart witte Asrock bord.

Asus heeft dan overigens nog een mooie witte GTX 1060: pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 17:10 ]

• untflanked
Lijkt me een betere keuze. Is er niet ook een witte Meshify tegenwoordig, of iets in die richting?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:10:
Lijkt me een betere keuze. Is er niet ook een witte Meshify tegenwoordig, of iets in die richting?
pricewatch: Fractal Design Meshify C White - TG
Oh ja zeker

Wit moederbord erin, Asus Dual GPU, paar paarse of RGB fans en het thema is er

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 11-04-2018 17:14 ]

Verwijderd

untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:10:
Absoluut, die is alleen wel meteen een stuk duurder.

pricewatch: Fractal Design Meshify C White - TG

pricewatch: Fractal Design Focus G Wit

Even een lijstje gemaakt obv AMD. Gaat over het budget heen, maar de FD case wordt met fans geleverd, dus je zou eventueel later de paarse fans kunnen toevoegen als dat nu niet uitkomt.

Heel veel goedkoper gaat het niet worden als je een color coordinated systeem wil bouwen. Als je wat extra uit wil geven, kan je nog op zoek gaan naar geheugen met witte heatspreaders :)
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AB350 Pro4€ 80,01€ 80,01
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 359,-€ 359,-
1Fractal Design Focus G Wit€ 44,50€ 44,50
3Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Paars, 120mm€ 11,23€ 33,69
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 912,17

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 17:23 ]

• youridv1
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Tomahawk Arctic€ 96,-€ 96,-
1Asus DUAL-GTX1060-O3G€ 261,51€ 261,51
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Focus G Wit€ 44,50€ 44,50
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,26

Dit was mijn idee. Ik weet niet of je die Corsair AF140 LED editions wel eens in het echt gezien hebt, maar ik wel. Ze geven echt nauwelijks licht. Er zitten 4 dimme ledjes in die hele fan en voor 3 van die dingen betaal je 33 euro. Dan is een SP120 RGB kitje handiger lijkt mij. Die hebben een stuk fellere leds en gebruiken frosted blades waardoor de hele fan paars oplicht.
Verder heb ik de 6G 1060 verwisseld voor een 3G sinds ze casual gamet en de 1060 3G alle games die zij noemt en alle games in die categorie met twee vingers in de neus draait. Daarmee maak ik dan plaats voor een modulaire voeding, extra hardeschijf voor massa opslag en die mooiere fans inclusief RGB controller. Ook een wit moederbord.

Als je de extra 40 euro ervoor over hebt zou ik voor de Meshify C White TG gaan in plaats van de Focus G White. Die kast dempt het geluid beter, is beter gebouwd, gebruikt echt glas en ziet er naar eigen mening geweldig uit.

[ Voor 7% gewijzigd door youridv1 op 11-04-2018 17:40 ]

Verwijderd

Dit was mijn idee. Ik weet niet of je die Corsair AF140 LED editions wel eens in het echt gezien hebt, maar ik wel. Ze geven echt nauwelijks licht. Er zitten 4 dimme ledjes in die hele fan en voor 3 van die dingen betaal je 33 euro. Dan is een SP120 RGB kitje handiger lijkt mij. Die hebben een stuk fellere leds en gebruiken frosted blades waardoor de hele fan paars oplicht.
Verder heb ik de 6G 1060 verwisseld voor een 3G sinds ze casual gamet en de 1060 3G alle games die zij noemt en alle games in die categorie met twee vingers in de neus draait. Daarmee maak ik dan plaats voor een modulaire voeding, extra hardeschijf voor massa opslag en die mooiere fans inclusief RGB controller. Ook een wit moederbord.

Als je de extra 40 euro ervoor over hebt zou ik voor de Meshify C White TG gaan in plaats van de Focus G White. Die kast dempt het geluid beter, is beter gebouwd, gebruikt echt glas en ziet er naar eigen mening geweldig uit.
Ik zou het niet weten hoe die fans er in de praktijk uitzien, ik gebruik nooit windowed kasten. Ik vrij wil zijn in wat ik er in douw zonder dat het er meteen als een circus uitziet :) Het was echter het enige wat ik binnen het budget kon vinden in de juiste kleur. (CM Storm Trooper FTW!)

De reden dat ik voor de 6GB kaart ging in de build is omdat ik voorheen met mijn 780Ti en nieuwere games tegen de geheugen limiet aanliep. Dat gaan niet AAA in de toekomst ook steeds meer doen. Jouw build is iets minder toekomst bestendig, maar helemaal met je eens dat hij er op het oog beter uit ziet (zelfs zonder het verschil in fan verlichting).

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt iedereen voor de reacties, ik heb alles gelezen en heb uiteindelijk dit, over het budget maar dan nog maar even sparen. Ik heb liever dat het nog wat langer mee gaat. ^^ Is dit een beetje een oke build? Moet nog een RGB led strip in evt. Nogmaals bedankt iedereen die advies gaf!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 159,-€ 159,-
1MSI B350 Tomahawk Arctic€ 96,-€ 96,-
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 367,01€ 367,01
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,49€ 84,49
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,95

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Ergens deze maand zouden de nieuwe Ryzen chips moeten komen. Dus ik zou daar zeker nog even mee wachten. Wellicht doet het nog iets met de prijs of je keuze van CPU.

Ik denk dat als je ook nog gaat streamen en/of recorden dat 8g ram wat weinig is. Dus daar zou ik als eerst voor sparen om daar een latje naast te zetten.

Je hebt nu enkel een SSD van 250gb. Deze zal redelijk rap vol zitten dus op korte termijn een extra HDD van 1 of 2 TB erbij zetten is zeker wenselijk.

Je krijgt bij de Phantek case 1 led strip. Dus die heb je ook alvast.
Ik heb zelf een led strip setje gehaald van corsair. Zeker geen spijt van.

Maar dit zijn zaken die je achteraf nog mooi kan doen. Voor de rest prima build en bouwen maar :D

• youridv1
@Verwijderd De P400S Tempered Glass komt met een LED strip in de doos ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zanamama schreef op donderdag 12 april 2018 @ 01:11:
Ergens deze maand zouden de nieuwe Ryzen chips moeten komen. Dus ik zou daar zeker nog even mee wachten. Wellicht doet het nog iets met de prijs of je keuze van CPU.

Ik denk dat als je ook nog gaat streamen en/of recorden dat 8g ram wat weinig is. Dus daar zou ik als eerst voor sparen om daar een latje naast te zetten.

Je hebt nu enkel een SSD van 250gb. Deze zal redelijk rap vol zitten dus op korte termijn een extra HDD van 1 of 2 TB erbij zetten is zeker wenselijk.

Je krijgt bij de Phantek case 1 led strip. Dus die heb je ook alvast.
Ik heb zelf een led strip setje gehaald van corsair. Zeker geen spijt van.

Maar dit zijn zaken die je achteraf nog mooi kan doen. Voor de rest prima build en bouwen maar :D
@Zanamama De phanteks heeft een led strip? kan die ook in kleurtjes veranderen? :DD En ik wacht sowieso nog even om te sparen, no problem. Ook heb ik overigens in een oude laptop nog een 1TB schijf die ik eerst in een PC had, die kan er dus gewoon in. ^^ En die ram zijn toch 2 sticks van 8gb?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 11:43
Gekozen rambankjes zjin 2x4. Er staat ook bij: 8gb, kit van 2.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:26:
[...]

@Zanamama De phanteks heeft een led strip? kan die ook in kleurtjes veranderen? :DD En ik wacht sowieso nog even om te sparen, no problem. Ook heb ik overigens in een oude laptop nog een 1TB schijf die ik eerst in een PC had, die kan er dus gewoon in. ^^ En die ram zijn toch 2 sticks van 8gb?
Ja die led strip kan ook in een aantal kleuren veranderen. Deze kun je instellen met een knop op de case zelf.
Je hebt niet alle kleuren maar roze is er 1 van ;)
Werkt wel alleen als verlichting, geen regenboog effecten etc.

oh inderdaad zijn 2 stickjes, my bad :X

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb zelf de S340 en ik vind de airflow gewoon prima, je kunt ook gewoon lekker veel fans erin plaatsen.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• youridv1
Terrie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 01:59:
Ik heb zelf de S340 en ik vind de airflow gewoon prima, je kunt ook gewoon lekker veel fans erin plaatsen.
De airflow van de S340 is "prima." Aan de binnenkant zit er niets in de weg van de luchtstroom. Het voorpaneel is echter gewoon vlak en dicht, op de onder en bovenkant na. Vergeleken een behuizing als de Meshify C, een kast met een open voorzijde met mesh wordt de airflow dus weldegelijk beperkt.

Zo lekker veel vind ik 4 fans niet. De competitie heeft plaats voor 6+ (Phantheks P400, Fractal Design Define/Meshify C, Bequiet! Pure base 600)

De S340 is een mooie kast en ook best een prima ding. Maar ik zou hem persoonlijk niet bestempelen als "goede airflow"

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
youridv1 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:57:
[...]

De airflow van de S340 is "prima." Aan de binnenkant zit er niets in de weg van de luchtstroom. Het voorpaneel is echter gewoon vlak en dicht, op de onder en bovenkant na. Vergeleken een behuizing als de Meshify C, een kast met een open voorzijde met mesh wordt de airflow dus weldegelijk beperkt.

Zo lekker veel vind ik 4 fans niet. De competitie heeft plaats voor 6+ (Phantheks P400, Fractal Design Define/Meshify C, Bequiet! Pure base 600)

De S340 is een mooie kast en ook best een prima ding. Maar ik zou hem persoonlijk niet bestempelen als "goede airflow"
Ja oke, daarom ook prima airflow. Denk dat dit voor de meeste standaard gaming systemen meer dan voldoende is!

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Pagina: 1