Verschillende ip ranges met elkaar laten communiceren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasW013
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
Hi Tweakers,

Ik heb hier een EdgeMAX router staan, hierop komt een rechte lijn binnen van buiten.

Hierop heb ik twee ip-ranges aangemaakt:
192.168.3.xxxx
10.64.65.xxxx

voor intern gebruik, echter wil ik het nu voor elkaar krijgen dat deze twee met elkaar kunnen communiceren.

Ik vermoed dat ik hiervoor het subnetmasker voor moet wijzigen echter weet ik niet de juiste.

Zouden jullie mij hier snel mee kunnen helpen?:)

Thannnkss!

Beste antwoord (via TobiasW013 op 16-07-2018 18:10)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De EdgeRouter routeert standaard tussen alle aangesloten interfaces, tenzij policy of firewall regels dat voorkomen. Link je config en die uitvoer van ‘show ip route’ eens als je wil?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Kun je geen static route aanmaken tussen beide netwerken? Je moet niks met het subnetmasker doen want het verkeer moet gerouteerd worden tussen beide netwerken.

[ Voor 24% gewijzigd door .Maarten op 11-04-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@TobiasW013 Je subnet zou dan 0.0.0.0 moeten zijn, dat gaat niet werken :D Je moet een route tussen beide subnetten aanleggen op de router (vandaar ook de naam router).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De EdgeRouter routeert standaard tussen alle aangesloten interfaces, tenzij policy of firewall regels dat voorkomen. Link je config en die uitvoer van ‘show ip route’ eens als je wil?