Lekkage van het dak van de berging

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
Sinds november hebben wij last van een lekkage op het dak van de houten fietsenberging. Ons huis en berging zijn van 2016 en we hebben nog GIW garantie. We hebben de aannemer al een aantal keren gevraagd om het probleem op te lossen. De afgelopen maanden hebben wij diverse keren te horen gekregen dat het opgelost zou worden. Nu was ik er een half jaar later echt helemaal klaar mee. Toen ik aangaf de GIW in te gaan schakelen begonnen ze opeens te rennen en toen kon alles. Vanmorgen zag ik dat ze langs zijn geweest om het probleem te herstellen. Het is alleen naar mijn idee geen porum zoals ze het opgelost hebben.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hzZ9Gc/IMG_2887.jpg

Er zit opeens een lelijke grijze hoek van Triflex op het dak. Het ziet er als kaaiwerk uit en het zorgt er ook nog eens voor dat er water op het dak blijft staan wat er voorheen nooit stond. Moet ik dit zo accepteren?

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 15:53
Zijn ze al klaar of is dit een tijdelijke oplossing om iig de lekkage te stoppen?

Dat water blijft nu staan omdat het niet meer door de lekkage weg kan lopen? Hoe diep is dat?

Wat voor dakbedekking ligt er op?

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Lol :+. Dat moet je zeker niet accepteren. Dit zijn herstelwerkzaamheden van lik me vestje. Op zo'n "nieuw"dak kun je het gewoon fatsoenlijk repareren met overeenkomstige toplaag die er nu ook opzit.

En dat er een verdikking zit bij de afvoer kun je niet verkomen. Ook niet als hun het nu wel op de juiste manier zouden komen repareren. Omdat ze toch moeten aanhelen op bestaande dakbedekking.

PSN - M4uSzi // -

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 19:59

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

De vraag stellen is hem beantwoorden toch? En over dat weglopen, dat was het initiële probleem toch? :+)

• Sunri5e
De Rikster schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:01:
Zijn ze al klaar of is dit een tijdelijke oplossing om iig de lekkage te stoppen?

Dat water blijft nu staan omdat het niet meer door de lekkage weg kan lopen? Hoe diep is dat?

Wat voor dakbedekking ligt er op?
Naar mijn idee zijn ze klaar. Ze hebben het niet over een tijdelijke oplossing gehad.

Het zal een cm diep zijn.

Bitumen ligt er op. Waarmee het blijkbaar gedicht is is Triflex.

• M4uSzi
Sunri5e schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:06:
[...]

Naar mijn idee zijn ze klaar. Ze hebben het niet over een tijdelijke oplossing gehad.

Het zal een cm diep zijn.

Bitumen ligt er op. Waarmee het blijkbaar gedicht is is Triflex.
Triflex is 2 componenten hars. Maar niet bedoeld om lekkages mee te repareren. Ik zou ze er gewoon weer bij halen.

PSN - M4uSzi // -

• Sunri5e
Hier een close-up.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fshtux/IMG_2941.jpg

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
M4uSzi schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:51:
[...]
Triflex is 2 componenten hars. Maar niet bedoeld om lekkages mee te repareren. Ik zou ze er gewoon weer bij halen.
Op de site schrijven ze het volgende:
Veruit de meeste lekkages op een dak komen voor op en rondom de zwakste plekken van de dakbedekkingsconstructie: de dakdetails. Dat is niet vreemd, want het waterdicht inwerken van een dakdetail is meer dan eens een flinke uitdaging. Met de producten van Triflex bieden wij hierin een oplossing, waterdicht en gewapend tot in de moeilijkste details.

Triflex ProDetail: voor complexe dakdetails.

Complexe constructies, gedetailleerde eisen? Het Triflex ProDetail afdichtingssysteem kan elke technische uitdaging aan. Het hoogwaardige vloeibare materiaal omsluit elk dakdetail duurzaam als een tweede huid. Ook hoeken, opstanden en andere kritische details worden ondoordringbaar. Mede dankzij het Triflex Speciaalvlies dat ook voorgevormd verkrijgbaar is.
Het lijkt er op dat de aansluiting rondom de stadsuitloop niet geheel waterdicht is geweest. Dat hebben ze met dat spul gedicht wat er klaarblijkelijk voor bedoeld is. Ziet het er netjes uit? Nee. Is het dak dicht? Ja. Dit maakt het moeilijk. De duurzaamheid ken ik niet, maar technisch gezien is het dak goed, optisch valt er wat op aan te merken. Vooral ook omdat het nieuw is.

De wijzen komen uit het Oosten!

• M4uSzi
NoepZor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:49:
[...]

Op de site schrijven ze het volgende:

[...]

Het lijkt er op dat de aansluiting rondom de stadsuitloop niet geheel waterdicht is geweest. Dat hebben ze met dat spul gedicht wat er klaarblijkelijk voor bedoeld is. Ziet het er netjes uit? Nee. Is het dak dicht? Ja. Dit maakt het moeilijk. De duurzaamheid ken ik niet, maar technisch gezien is het dak goed, optisch valt er wat op aan te merken. Vooral ook omdat het nieuw is.
Ze kunnen wel meer op sites zetten. Bij ons in het bedrijf noemen we dit gewoon een noodoplossing. Dit is de gemakkelijke weg zoeken. Zo hoort het niet. ;)

En een Dakdetail ala een hemelwaterafvoer niet kunnen dicht krijgen met gewone dakbedekking. Dan moet jij je als Dakdekker eens wat afvragen. Triflex wordt indd gebruikt bij moeilijke Dakdetails. Maar daar valt een hemelwaterafvoer niet onder in mijn ogen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door M4uSzi op 12-04-2018 12:56 ]

PSN - M4uSzi // -

Pagina: 1