Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zakelijk Chromebooks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Wat ga je met je laptop doen?
Wij zijn voor ons bedrijf op zoek naar Chromebooks. Deze chromebooks zullen gebruikt worden om toetsen (kenniscontroles) uit te voeren op een online omgeving én om te leren werken in een online compliance omgeving. Dit zullen allemaal web omgevingen zijn

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het zullen dus zoals de titel aangeeft waarschijnlijk chromebooks worden ivm kosten en het doel dat er mee wordt beoogd.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Hoe minder hoe beter ; de chromebooks hoeven alleen zonder stroop web-based omgevingen draaien.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptops zullen weekelijks mee worden genomen naar verschillende trainingslocaties.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee, ik heb de ontwikkeling van chromebooks eigenlijk amper gevolgd. Het zou uiteraard fijn zijn als de chromebooks tegen een stootje kunnen, maar het kosten plaatje is leidende.

pricewatch: Acer Chromebook 11 CB3-131-C3PK <- ik had deze chromebook gevonden wat iig valt binnen het kosten plaatje. Goedkoper mag altijd, meer voor dezelfde prijs graag. Iemand voor eenzelfde dilemma gestaan? imput is meer dan welkom _/-\o_

Alle reacties

• WouterL
Helemaal niemand?

• WouterL
Ik hoor het al, chromebooks zijn laaiend populair :P

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Een bekende van mij is systeembeheerder op een scholengemeenschap.
Zover ik weet gebruiken ze daar ook de Acer Chromebooks.
Vooral omdat ze goedkoop zijn in aanschaf en de onderlinge verschillen (relatief gezien) gering zijn met de andere merken.

Zelf heb ik hier een HP chromebook staan,
http://store.hp.com/Nethe...d=3GJ73EA&opt=ABH&sel=NTB
Deze werd gekozen vanwege groter scherm en full-HD

Deze ligt qua pricing al direct een stukje hoger, maar voelt wel degelijk aan!

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 23-04-2018 11:10 ]

• WouterL
NL_Scratch schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:09:
Een bekende van mij is systeembeheerder op een scholengemeenschap.
Zover ik weet gebruiken ze daar ook de Acer Chromebooks.
Vooral omdat ze goedkoop zijn in aanschaf en de onderlinge verschillen (relatief gezien) gering zijn met de andere merken.

Zelf heb ik hier een HP chromebook staan,
http://store.hp.com/Nethe...d=3GJ73EA&opt=ABH&sel=NTB
Deze werd gekozen vanwege groter scherm en full-HD

Deze ligt qua pricing al direct een stukje hoger, maar voelt wel degelijk aan!
We moeten 10-12 van die dingen hebben dus dat loopt dan al aardig op in de prijs. Aangezien we een bedrijf in opstart fase zijn is elke euro bespaard mooi. Ik overweeg nu toch misschien tablets ; Daar draait die omgeving ook wel op, alsmede de examens die we ermee willen afleggen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
tablets met een toetsenbord? Ben je dan uiteindelijk niet bijna net zo duur uit?

anders eens hp benaderen? wellicht kun je een korting krijgen als je er rechtstreeks 10-12 besteld? of een andere reseller

...

• WouterL
nee dat zou dan zonder worden. De test die de cursisten moeten afleggen is toch multiple choice (touch gevoelig) en de omgeving die ze moeten draaien betreft een testomgeving.

• WouterL
Wat korting betreft; denk je dat een beperkte oplage van 10-12 al korting is te bedingen?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-11 15:48
Kijk ook even naar de zogenaamde 'Auto Update Expiration date'?
https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en

• WouterL
Ja het zou fijn zijn als de apparaten nog wat updates krijgen, hoewel veiligheidsupdates de grootste prioriteit hebben. De apparaten hoeven echt niet veel te kunnen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:58:
[...]

Ja het zou fijn zijn als de apparaten nog wat updates krijgen, hoewel veiligheidsupdates de grootste prioriteit hebben. De apparaten hoeven echt niet veel te kunnen.
is het anders niet gemakkelijk een restpartij bedrijvenlaptops op te kopen en die te voorzien van een zeer uitgeklede windows versie? qua beheer misschien net zo gemakkelijk?

...

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:58
wij zijn ook aan het testen van een chromeboek. Maar dan als mobile citrix thinclient. Ik heb een hp genomen met een 14" touch scherm. Wat mij opvalt is het toetsenbord (geen delete, geen capslock, geen F-toetsen) Daarnaast is de resolutie van het scherm wel lastig, het scherm is klein en dus de resolutie hoog. Dat vind ik prettig, maar ik merk dat de meeste collega's het te klein vind.
Opstarten is snel, citrix werkt prettig.

Ronald van Doorn

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:17:
[...]

We moeten 10-12 van die dingen hebben dus dat loopt dan al aardig op in de prijs. Aangezien we een bedrijf in opstart fase zijn is elke euro bespaard mooi. Ik overweeg nu toch misschien tablets ; Daar draait die omgeving ook wel op, alsmede de examens die we ermee willen afleggen.
4GB geheugen een groter scherm met fullHD-resolutie maken echt wel een groot verschil met de Acer die je zelf voorstelt. Op de lange termijn kan het goedkoper zijn om het in één keer goed te doen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1