Toon posts:

Kan geen partitie aanmaken op nieuwe HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!

Omdat mijn oude HDD kuren begon te krijgen heb ik een nieuwe HDD besteld en deze geïnstalleerd. Het betreft een WD-Red 4TB.
Dus ik ging enthousiast naar schijfbeheer om daar een nieuwe partitie toe te wijzen maar dat blijkt onmogelijk.
De schijf is wel zichtbaar in schijfbeheer maar ik krijg deze melding als ik de partitie toe wil wijzen.

"De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via taak Vernieuwen. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u console schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op te starten"

Ook na het verversen/opnieuw opstarten blijf ik deze melding zien.
In de afgelopen 15 jaar dat ik HHD's heb vervangen/geplaatst heb ik deze melding nog niet eerder gekregen.
Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat een hardeschijf DOA is terwijl deze wel te zien is in schijfbeheer?

mvg.

Brabolander2000

Alle reacties

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kun je de schijf zien in de bios?.

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Probeer er eens een schijfletter aan toe te kennen met diskpart?

Verwijderd

Topicstarter
@Tortelli
Ja de schijf is zichtbaar in de BIOS

@mmulders
Ik kan de schijf nu ineens wel een schijfletter toekennen maar ik kan maximaal 1.9TB van de 4TB gebruiken. Een letter toekennen ging eerder niet.(+/- 10 pogingen gedaan)
Nu ik deze schijf wil benaderen word gevraagd of ik de schijf wil formatteren anders is die niet zichtbaar. Dit wil ik doen maar er word aangegeven dat ik de schijf niet kan formatteren.

Aangezien ik iedere keer verschillende meldingen krijg, heb ik idee dat er iets mis is met deze schijf. :/

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Hoe oud is de PC? Kan zijn dat het BIOS gewoon dat soort formaat niet ondersteunen kan.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoe groot was je oude schijf? Ik neem aan minder dan 2tb? Als je Windows installeert met een MBR is de maximale limiet per partitie maar 2tb namelijk. Wil je een grotere partitie dan zul je Windows opnieuw moeten installeren met GPT (gedaan door de UEFI installatie te starten). Google even hoe je dat kunt doen mocht je niet zeker zijn.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Pagina: 1