Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 10:28
Hoi allemaal,

Ik probeer al enkele dagen een aankoop van ongeveer 3000 euro te doen via paypal (uit de Microsoft store). Deze wordt echter steeds door PayPal geweigerd, terwijl veel andere betalingen wel goed gaan. Na contact met paypal zijn we tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk komt omdat ik een bankrekening gekoppeld heb en geen creditcard, waardoor paypal dit bedrag als het ware zou moeten voorschieten.

Een oplossing zou volgens de medewerker zijn om geld over te maken naar de paypal rekening, waardoor van het saldo betaald kan worden. Hij raadt aan dit niet via ideal te doen, omdat ze dan door EU richtlijnen verplicht zijn een onderzoek te doen naar de herkomst (wat natuurlijk tijd kost), maar via een bankoverschrijving.

Heeft iemand ervaring met het overschrijven van grote bedragen naar PayPal, hoe lang neemt dit ongeveer in beslag? Volgens de website is dit 1 a 2 werkdagen, maar mijn ervaring (van lang geleden) is dat dit veel langer duurt en ik wil mijn geld geen week kwijt zijn.

Zijn er (verborgen) kosten verbonden aan het eventueel terugstorten van de paypal rekening naar mijn bank? Volgens de website niet, maar iemand ervaring met grote bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Zal niet lang duren normaal gesproken.

Echter betalen met creditcard geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:54:
Zal niet lang duren normaal gesproken.

Echter betalen met creditcard geen optie?
Creditcard heb ik niet en wil ik ook liever niet (puur onderbuikgevoel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nowherebound123 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:56:
[...]

Creditcard is prettiger dan PayPal in mijn optiek, vaak ook met verzekering erin etc. Zolang je gewoon per maand je openstaande saldo aflost is er niets aan de hand.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het iets specifieks uit de MS store dat je geen andere betaalmogelijkheden hebt?

Ik heb december vorig jaar nog geld overgemaakt naar PayPal, dat was maandagochtend overgemaakt, dinsdag middag stond het erbij.
Gunner schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:58:
[...]

Creditcard is prettiger dan PayPal in mijn optiek, vaak ook met verzekering erin etc. Zolang je gewoon per maand je openstaande saldo aflost is er niets aan de hand.
Denk niet dat het zoveel prettiger is als je met een aankoop zit van 3000 euro, buiten je max limiet zit je ook met mogelijk extra controles als je een CC hebt aangevraagd en er meteen 3000 euro mee uitgeeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

SinergyX schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:01:
Is het iets specifieks uit de MS store dat je geen andere betaalmogelijkheden hebt?

Ik heb december vorig jaar nog geld overgemaakt naar PayPal, dat was maandagochtend overgemaakt, dinsdag middag stond het erbij.

[...]

Denk niet dat het zoveel prettiger is als je met een aankoop zit van 3000 euro, buiten je max limiet zit je ook met mogelijk extra controles als je een CC hebt aangevraagd en er meteen 3000 euro mee uitgeeft.
Gewoon geld storten op de creditcard. Is vergelijkbaar met PayPal dan. Dan is schuld meteen afgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nowherebound123 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:43:
...omdat ze dan door EU richtlijnen verplicht zijn een onderzoek te doen naar de herkomst (wat natuurlijk tijd kost), maar via een bankoverschrijving.
NOFI, maar hoe is dit jouw probleem? :?
Tja, je kunt ook gewoon eerst geld naar de tegenrekening van de creditcard overmaken, dan kun je dus wel degelijk dergelijke bedragen (uiteraard eenmalig, tot het bedrag wat je overmaakte op is) via CC betalen.

Met een bestedingslimiet van €2500,- (wat de meeste creditcards hebben) krijg je, na eenmalig €500,- over te maken een tijdelijke bestedingslimiet van €3000,- aangezien je €500,- in de plus staat.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:46
Omdat men witwassen via grote transacties tegen wil gaan. Maar schakel de onderbuik uit en neem een CC. Die schrijft gewoon maandelijks volledig af (geen termijnoptie nemen, willen ze je wel aansmeren overigens).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
CH4OS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:04:
[...]
NOFI, maar hoe is dit jouw probleem? :?
[...]
Tja, je kunt ook gewoon eerst geld naar de tegenrekening van de creditcard overmaken, dan kun je dus wel degelijk dergelijke bedragen (uiteraard eenmalig, tot het bedrag wat je overmaakte op is) via CC betalen.

Met een bestedingslimiet van €2500,- (wat de meeste creditcards hebben) krijg je, na eenmalig €500,- over te maken een tijdelijke bestedingslimiet van €3000,- aangezien je €500,- in de plus staat.
Dat is mijn probleem omdat er dan tijd overheen gaat voor ik toegang heb tot mijn saldo. Bedankt voor de ervaringen iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij 3000 euro misschien niet dat zijn inderdaad wel hoge bedragen, maar bij overige aankopen wel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

Basszje

Reisvaap!]

- CC heeft ook een limiet
- Terugboeken naar bank heeft verborgen kosten ja. Paypal is trouwens duur als je in andere valuta betaald.
Hij raadt aan dit niet via ideal te doen, omdat ze dan door EU richtlijnen verplicht zijn een onderzoek te doen naar de herkomst (wat natuurlijk tijd kost), maar via een bankoverschrijving.
Een wonderlijk statement, want wat is het verschil tussen die twee :? Wel gaat Paypal zeuren over een kopie van je paspoort als je meer dan X bedrag via Paypal regelt en je dat nog niet hebt gedaan. Ideal zal ook wel een limiet per dag hebben.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat een onzin van Paypal. Een iDeal transactie is hetzelfde als een bankopdracht (credit transfer), alleen krijgt de ontvanger direct bevestiging. Dat werkt dus a. veel sneller dan de betaalopdracht en b. in beide gevallen in de begunstigde Paypal.
En Paypal zal altijd onderzoek moeten kunnen doen naar de afkomst van geld. Anders geen banklicentie he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
nowherebound123 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:56:
[...]

Als je een debit Mastercard/Visa hebt dan kun je het bedrag overmaken naar de bijbehorende rekening en dan betalen via PayPal, is dat niet een optie? Zijn nu diverse banken die die aanbieden (N26, Bunq, Revolut, Fidor, etc.) en €3000 hoeft dan geen probleem te zijn en ook geen tijd te kosten.
Pagina: 1