Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Vandaag ben ik er achter gekomen na dat ik mijn gegevens van Facebook ge-downloaded had dat de Staatsloterij mijn gegevens gedeeld heeft met Facebook.
Advertisers who uploaded a contact list with your info

Design Matters
Staatsloterij
autodoc.de
Humble Bundle
Wix Português
Dit stond nergens vermeld op de site van de Staatsloterij. En hetzelfde geldt voor de andere bedrijven die daar tussen staan.

Bij al die bedrijven die daar tussen staan heb ik nergens daar voor toestemming gegeven dat ze mijn data mochten delen met Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Staat het ook niet in de algemene voorwaarden die je hebt geaccepteerd?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Nee, nergens.

En het account heb ik al jaren. Dus hoe lang dit al is heb ik geen idee van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Tijd om de staats loterij aan te schrijven waarom ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja, het blijft lastig om tig pagina's voorwaarden door te spitten en te begrijpen. :-( Daarvoor hebben ze juristen en marketeers ingeschakeld. ;)

https://www.nederlandseloterij.nl/privacy
https://www.nederlandseloterij.nl/cookies

Bij bepaalde onderdelen van de website en apps maken we gebruik van cookies van sociale media of derden, zoals Facebook, Twitter, Google+, Linkedin of Youtube. Social media en cookies van derden worden door de social media websites zelf geplaatst. Wanneer je op onze website of binnen onze apps een social media button aanklikt, wordt een social media cookie geplaatst. De social media partij kan jouw IP adres herkennen op het moment dat je een deel van onze website, apps of een video wilt delen. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de gegevens die zij hiermee verzamelen, verwijzen wij naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven. We raden je de privacy- en cookieverklaringen van dergelijke derden regelmatig te raadplegen.

Zodra je dit soort dingen leest, zou er eigenlijk al meteen een alarmbel moeten gaan rinkelen... :X
Denk je nou echt dat al dit soort commerciële bedrijven/instellingen niet iedere mogelijkheid zullen aangrijpen om diensten/producten te promoten c.q. de big data pool uit te melken? O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 08:46
Voor reclame. Dit doen bedrijven vaker. Je kan met Facebook gegevens uploaden die je al hebt om een betere doelgroep te vormen binnen Facebook.

Staat warschijnlijk gewoon in de voorwaarden van de Staatsloterij. Niks boeiends.
toro schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:50:
Bij al die bedrijven die daar tussen staan heb ik nergens daar voor toestemming gegeven dat ze mijn data mochten delen met Facebook.
Nee, je zegt het verkeerd. Je hebt het niet gelezen, wel toestemming gegeven.

[ Voor 44% gewijzigd door Iva Wonderbush op 11-04-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 20:33
Een oplossing hiervoor is geen 3rd party cookies accepteren en dmv tools als adblock en Ghostery dit soort spullen te blokkeren.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Iva Wonderbush schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:23:
Voor reclame. Dit doen bedrijven vaker. Je kan met Facebook gegevens uploaden die je al hebt om een betere doelgroep te vormen binnen Facebook.

Staat warschijnlijk gewoon in de voorwaarden van de Staatsloterij. Niks boeiends.

[...]

Nee, je zegt het verkeerd. Je hebt het niet gelezen, wel toestemming gegeven.
Lees even terug wat ik hier zei :)
toro in "De Staatsloterij deelt klant gegevens met Facebook"
Nee, nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
@toro

https://akkoord.staatsloterij.nl/algemene-voorwaarden
"5.2 Persoonsgegevens van Deelnemers worden door Staatsloterij B.V. verwerkt zoals beschreven in het Privacybeleid Vergoeding van Staatsloterij B.V. Dit Privacybeleid Vergoeding is gepubliceerd op www.staatsloterij.nl/akkoord en op te vragen bij Staatsloterij B.V."
https://akkoord.staatsloterij.nl/privacy
13. Wijzigingen van dit Privacy Beleid
Dit Privacy Beleid kan van tijd tot tijd worden gewijzigd. Raadpleeg dit Privacy Beleid regelmatig, zodat u van alle wijzigingen op de hoogte bent. In het Privacy Beleid wordt altijd de laatste datum van wijziging aangegeven.
Let op: "Dit Privacy Beleid kan van tijd tot tijd worden gewijzigd."

Ze hoeven je (meestal) niet eens te informeren. Zo werkt dit altijd. Je hebt het gewoon geaccepteerd.

Edit: Betere link gevonden voor privacy beleid en quote dus aangepast.

[ Voor 31% gewijzigd door Iva Wonderbush op 11-04-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Iva Wonderbush schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:34:

Ze hoeven je (meestal) niet eens te informeren. Zo werkt dit altijd.
Als ze in die voorwaarden zetten 'wij krijgen 100 euro van je' is een expliciet akkoord duidelijk nodig, of ze nou zeggen dat dat nodig is of niet. Dus tot op welke hoogte is dit toegestaan?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
bwerg schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:34:
Dus tot op welke hoogte is dit toegestaan?
Geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
Je hebt waarschijnlijk wel toestemming gegeven om je mogen benaderen met reclame. Als ze dat via de post doen geven ze jouw gegevens aan postnl. En als ze het via facebook doen geven ze jouw gegevens aan facebook...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ja ik heb de voorwaarden gelezen en niets stond er in over dat mijn data gedeeld ging worden met FB :/

Nee ik heb nergens toestemming gegeven om mij te benaderen met reclame :/

De staat heeft mijn gegevens gedeeld ongevraagd en ongewild met Facebook.

Af en toe de laatste jaren kocht ik wel eens een staatslot online. Dat gaat dus nu niet meer gebeuren.

Iemand suggesties waar ik kan klagen hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
toro schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:01:
Ja ik heb de voorwaarden gelezen en niets stond er in over dat mijn data gedeeld ging worden met FB :/

Nee ik heb nergens toestemming gegeven om mij te benaderen met reclame :/

De staat heeft mijn gegevens gedeeld ongevraagd en ongewild met Facebook.

Af en toe de laatste jaren kocht ik wel eens een staatslot online. Dat gaat dus nu niet meer gebeuren.

Bij de staat zelf: https://www.rijksoverheid...toriteit-persoonsgegevens :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
Dat hoeven ze ook niet zo te benoemen.
https://akkoord.staatsloterij.nl/privacy, helemaal onderaan:
14. Heeft u en vraag of een klacht?
Heeft u een vraag of een klacht over het gebruik van uw persoonsgegevens of wilt u graag reageren op dit Privacy Beleid? Dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bananenplant schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:26:
Een oplossing hiervoor is geen 3rd party cookies accepteren en dmv tools als adblock en Ghostery dit soort spullen te blokkeren.
Ik blokkeer al jaren third party cookies, met als nadeel dat sommige sites (zoals Vodafone maar ook anderen) gewoon compleet niet werken. Ik krijg geen foutmelding, maar kan gewoon niet inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Ik irriteer me ook al jaren mateloos dat omroepen via Facebook werken, dan kijk je een programma zoals Wie is de Mol en dan kan je mol acties op Facebook terug kijken, dat wil ik helemaal niet en zeker niet als je nog moet inloggen ook, anders kan je niet eens kijken, ik begrijp dat ook vanuit de omroepen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zij zijn niet enige, even mijn lijst gekeken:
BankGiro Loterij
Postcode Loterij
VriendenLoterij

(staat trouwens nog andere bedrijven op waar ik 100% weet alleen een keer bij hun op de site te zijn geweest, of in hun winkel/ticket gekocht)

En dat in combinatie met hun 'privacy' is dat dus volslagen onzin, ik heb nooit mee gedaan met die onzin van loterijen, was het niet dat staatsloterij het hele zwikkie aan loterijen onder 1 account had weggezet? Dan zou je nog qua tijdslijn bepalen wanneer het is gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 11-04-2018 14:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

8. Wanneer geven wij persoonsgegevens door aan derden?
Wij maken bij de uitvoering van de Vergoeding gebruik van derden die werkzaamheden voor ons doen zoals call centers en IT dienstverleners. Het kan zijn dat deze partijen uw persoonsgegevens namens ons en in onze opdracht verwerken. Zij doen dit in de hoedanigheid van bewerker voor ons en wij zorgen ervoor dat deze derden de persoonsgegevens uitsluitend volgens onze instructies verwerken en in overeenstemming met dit Privacy Beleid en passende contractuele waarborgen. Daarnaast kunnen wij indien zich een geschil voordoet als beschreven in het Reglement Geschillencommissie uw persoonsgegevens doorgeven aan deze geschillencommissie.
in dit geval geld Facebook als IT dienstverlener...
hun klantbestand is vergeleken met facebook-accounts welke dan mogelijk gerichte reclame kunnen ontvangen.

Maar het klantenbestand van de Staatsloterij mag verder door facebook nergens anders voor gebruikt worden, en deze gegevens lijven ook egendom van de Staatsloterij: Facebook dentificeert hooguit 'matches' tussen hun data en die van de staatsloterij

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
RM-rf schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:30:
[...]

in dit geval geld Facebook als IT dienstverlener...
hun klantbestand is vergeleken met facebook-accounts welke dan mogelijk gerichte reclame kunnen ontvangen.

Maar het klantenbestand van de Staatsloterij mag verder door facebook nergens anders voor gebruikt worden, en deze gegevens lijven ook egendom van de Staatsloterij: Facebook dentificeert hooguit 'matches' tussen hun data en die van de staatsloterij
Maar is er een bewerkersovereenkomst met Facebook? Zonder dat is dit namelijk alsnog niet toegestaan. Bijvoorbeeld: https://www.consumentenbo...s-ongevraagd-met-facebook

Edit: daarnaast is deze toestemming niet bepaald expliciet gegeven. Dat wordt straks wel strenger.

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 11-04-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
ehtweak schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:22:
Tja, het blijft lastig om tig pagina's voorwaarden door te spitten en te begrijpen. :-( Daarvoor hebben ze juristen en marketeers ingeschakeld. ;)

https://www.nederlandseloterij.nl/privacy
https://www.nederlandseloterij.nl/cookies

bla bla bla, voorwaarden wall-of-text
Dit is maar de halve waarheid. Als ik een refresh doe (zonder te klikken dus) van de staatsloterij frontpage komt er een heleboel rommel langs in mijn DNS logging, waaronder (en dus zonder te klikken, zoals in de voorwaarden staat):

dnsmasq[13637]: config www.facebook.com is 192.168.1.2
dnsmasq[13637]: config analytics.twitter.com is 192.168.1.2
dnsmasq[13637]: cached t.co is 199.16.156.75

De laatste, t.co is ook van twitter (en die zit blijkbaar nog niet in mijn domain blocklist |:(

Daarnaast een hele zut aan andere trackers en meegluurders:
bat.bing.com
www.pages06.net
*.mopinion.com
*.adnxs.com
*.ligatus.com
*.netmng.com
*.nanigans.com
opentag-stats.qubit.com
www.google-analytics.com

Maar goed, dat zijn geen 'sociale media'.

offtopic:
Desalniettemin is het wel behoorlijk ziek, het huidige internet. Want staatsloterij doet gewoon mee, net als iedereen.
En ik moet mijn blocklist weer eens aanvullen. Het komt er nog eens van dat ik het ga omdraaien en probeer te whitelisten ipv. blokkeren want dat is uiteindelijk kat-en-muizen.
Zodra je dit soort dingen leest, zou er eigenlijk al meteen een alarmbel moeten gaan rinkelen... :X
+1

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Iva Wonderbush schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:34:
@toro

https://akkoord.staatsloterij.nl/algemene-voorwaarden

[...]

https://akkoord.staatsloterij.nl/privacy

[...]

Ze hoeven je (meestal) niet eens te informeren. Zo werkt dit altijd. Je hebt het gewoon geaccepteerd.

Edit: Betere link gevonden voor privacy beleid en quote dus aangepast.
So ver ik weet moeten ze juist wel elke verandering in de voorwaarden kenbaar maken aan hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
mekkieboek schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:20:
[...]

Dit is maar de halve waarheid. Als ik een refresh doe (zonder te klikken dus) van de staatsloterij frontpage komt er een heleboel rommel langs in mijn DNS logging, waaronder (en dus zonder te klikken, zoals in de voorwaarden staat):

dnsmasq\[13637]: config www.facebook.com is 192.168.1.2
dnsmasq\[13637]: config analytics.twitter.com is 192.168.1.2
dnsmasq\[13637]: cached t.co is 199.16.156.75

De laatste, t.co is ook van twitter (en die zit blijkbaar nog niet in mijn domain blocklist |:(

bat.bing.com
www.pages06.net
*.mopinion.com
*.adnxs.com
*.ligatus.com
*.netmng.com
*.nanigans.com
opentag-stats.qubit.com
www.google-analytics.com

offtopic:
Desalniettemin is het wel behoorlijk ziek, het huidige internet. Want staatsloterij doet gewoon mee, net als iedereen.
En ik moet mijn blocklist weer eens aanvullen. Het komt er nog eens van dat ik het ga omdraaien en probeer te whitelisten ipv. blokkeren want dat is uiteindelijk kat-en-muizen.

[...]

+1
Het is al zo erg dat de site van de belastingdienst niet werkt met gohstery in de edge browser. Ik heb not niet de moeite genomen on alle geblokkeerde trackers Te bekijken, omdat het vrij veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat is de unieke waarde waarop dit delen gebeurt? Toch niet het bezoek van de website?

Ik neem aan telefoonnummer en of e-mailadres?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:56
mekkieboek schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:20:
[...]

dnsmasq\[13637]: config www.facebook.com is 192.168.1.2
dnsmasq\[13637]: config analytics.twitter.com is 192.168.1.2
dnsmasq\[13637]: cached t.co is 199.16.156.75

bat.bing.com
www.pages06.net
*.mopinion.com
*.adnxs.com
*.ligatus.com
*.netmng.com
*.nanigans.com
opentag-stats.qubit.com
www.google-analytics.com

offtopic:

[...]

+1
Beetje offtopic maar misschien heb je hier wat aan: https://github.com/StevenBlack/hosts/blob/master/readme.md

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
offtopic:
Ik zou inderdaad meer moeten mergen met bestaande lijsten. Maar diy houdt je wel scherp op wat er achter de schermen voor sluipverkeer er is op het internet. Toch zal ik eens kijken, dank voor je tip.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Pagina: 1