Moriana schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:18:
Goedemorgen allen,
Kan íemand mij vertellen of er echt goede gratis VPN tussen al die gratis VPN zitten. Heb alleen klein WAOtje en wel twee kids. Ik mocht altijd graag downloaden omdat ik niet erg mobiel ben ivm handicap zit ik veel thuis. Dus moet wel torrent ondersteuning geven enz.
Anders de beste goedkoopste.. op deze word reclame gemaakt voor Vanish. En bij Google enz. Over Express.
Vertel vertel?
Groet
kanttekening vooraf:
Zoals met alles, gratis is nooit echt gratis. Ik stel altijd vraagtekens bij wat gratis is. Hoewel dit allang bekend was voor de 'Facebook-gate' van de afgelopen periode verdienen de grote bedrijven bakken met geld aan jouw informatie.
Wanneer je een gratis dienst afneemt dan is dit vaak in twee vormen:
1. Het is free2use maar je hebt veel reclame etc. en de voorwaarden zijn ietwat lastig te doorgronden. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met jou data aan het eind van de tunnel? Wordt dat nog onderzocht op interessante zaken?
2. Het is een trial variant van de betaalde dienst. M.a.w. je kunt gedurende X periode gratis de dienst proberen en op een later moment alsnog beslissen om ervoor te betalen.
In het geval van 1 zou ik het zelf nooit doen, ook niet als ik de betaalde dienst eigenlijk niet kan betalen.
Het tweede geval kun je handig gebruiken om bijvoorbeeld te kijken of 'het' iets voor jou is. Echter is dit vaak gelimiteerd tot X-tijd en Y-datavolume. Dus zeker niet geschikt om gedurende die periode volle bak data te verwerken.
Daarnaast zou ik ook niet heel veel (
Lees: GEEN) tips verwachten via Tweakers wanneer je als doelstelling hebt om te downloaden, al kan ik niet uit jouw tekst opmaken uit welke bron jij wilt downloaden.
VPN is voor mij een methode om '(semi)veilig/ afgeschermd te internetten. Downloaden doe ik allang niet meer sinds de komst van Spotify en Netflix (en alle gelijkende diensten), helemaal nu downloaden ook volgens de wet verboden is.
Wat betreft de gratis diensten, ik heb even voor je gezocht d.m.v. google(dit had je ook zelf kunnen doen) en je zou
hier (engels),
hier (NL) en
hier (NL) kunnen kijken.
Hier kun je nog wat vinden over de risico's van 'gratis' VPN diensten.
Succes!