Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een dubio.
Ik youtube, heb een iphone 6 Plus en zoek een vervanger film en vlog in 4K.

Iphone-X, goede stabilizatie, 4K@60FPS en 30FPS (ik prefer 24/30 FPS), snelle auto focus, goede audio.
Maar de beelden voelen flat aan precies zoal je verwacht op een smartphone, geen diepte geen bokeh effect zoals op een DSLR. Prima camera voor fotos, maar voor 4K filmen ziet het in het algemeen niet echt mooi uit en je kan altijd zien waneer footage is gemaakt met een DSLR mirror or mirrorless je ziet het er gewoon vanaf.

Prijs 1000 USD~

Panasonic Lumix G9 4K@30FPS, diepte ivm verschillende lenzen mogelijkheden, 10 minuten limiet op 4K filmen?! Prijs ongeveer 1000~ USD.

Panasonic GX85, 2 jaar oud veel overeenkomsten met de G9 als het aankom op filmen in 4K @ 30FPS geen limiet op 4K filmen per sessie. Maarjah alweer ruim twee jaar oud.. Prijs ongeveer 600~ USD.

De keuze vanuit een practisch punt zijn of de oude Panasonic GX85 (langer dan 30 minuten in 4k filmen)
Niet al te beste auto focus en stabilizatie.

Of een Iphone-X, persoonlijk vind ik die te flat en teveel missen in de 4K footage (kleur, diepte, bokeh)
Dingen de die ik belangrijk vind voor Youtube vloggen. plus ik film thuis en belichting is een ding, ik wil zo min mogelijk ruis.

Youtube gooit er ook nog eens compressie tegenaan nadat matriaal is geupload.
Mijn budget is dan ook rond de 1000 USD max.

Zijn er betere alternatieve? Sony A6300,A6500, en enkele andere heb ik al naar gekeken.
Maar of ze hebben een limiet om in 4K te filmen (soms maar 5 minuten 8)7 )

Het liefst ga ik voor een DSLR/DSLM maar er is weinig leuks in die prijsklasse die de iphone-X vanuit alle punten het laat nazien, athands van wat ik dusverre hebt onderzocht.

Of ik moet nog een paar maanden wachten tot nieuwe releases van canon ed, tot nu toe weinig gezien dat binnen die klasse doet wat de Iphone-x doet en daadwerkelijk op alle fronten beter.

Ik vlog als in een fixed setup vanwaar ik presenteer, ik doe ook reviews van producten op kortere afstanden (macro lenzen overbodig) ik loop niet buiten cassey naistat style maar presenteer dingen.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol ik heb zeker een softban hier ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Lumix G80 is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar hoeveel mensen bekijken jouw vlogs in 720p / 1080p / 1440p / whatever resolutie?

4K filmen is grappig maar mijn YT-analytics laten tocht echt zien dat zelfs de 1440/2160 filmpjes bijna voor 92% op 1080p worden bekeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
Waarom kijk je naar USD prijzen? Want eventuele sales tax komt daar nog bij en misschien ook nog invoerrechten en btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @.Maarten zegt....kijk je soms ook op Amerikaanse sites? Aangezien ik de GX85 alleen op Amerikaanse sites kan vinden en die hier blijkbaar GX 80 heet.

Dat er op veel foto camera's die ook filmen een opname limiet zit heeft te maken met regelgeving omtrent foto- en videocamera's in de EU. Zonder limiet worden ze (ook) gezien als videocamera's en dat is qua heffingen nadelig dacht ik. Dus....daar zit je echt aan vast.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Een sony a6300 kan in ieder geval tot 29:xx minuten aangezien daar ook de limit ergens ligt, ik weet niet waar jij die 5 minuten vandaan haalt?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te vertellen dat ik niet in nederland woon maar in het buitenland, ik woon in hong kong en hanteer USA prijzen ivm geen invoer rechten :P plus ik heb de optie om lokaal te kopen.

Ik heb wat meer research gedaan maar de Panasonic Lumix G9 spreekt mij het meeste aan voor 4K 24p.
Ik wil mijzelf in mijn youtube niche verschillen door in 4K24P matriaal aan te leveren dat zelfs downscaled naar 1080p er nog steeds goed uitziet. Daarnaast wil ik mijn content uitbreiden.

Er zijn inderdaad weinig 4K schermen nog in de omloop maar dat veranderd wel lanzaam, ik wil niet investeren in een 1080p camera (niet duur daar niet van) om vervolgens over 2/3 jaar over te schakelen naar 4K content, ik wil dat mijn content nog aanzienbaar is 10 jaar vanaf nu. Ik heb mijn oude 720p filmpjes van 2.5 jaar gelede bekenen toen ik net begon, maar dat is al echt al borderline onbekijkbaar.

Mijn excuses btw ik zit de fout te maken om de compact GX85 te vergelijken met een DSLRM body.
Ik geloof inderdaad dat het een G80 (Vrij confusing al die verschillende namen...)

Nu ben ik wel weer aan het twijfelen aan mijn keuze, ik dacht dat de Lumix G9 ongeveer 1000 USD voor de body zou kosten maar dat is echter 1600 USD.

De GH5 is 2300 USD... maargoed ik voel mijzelf dus in een soort van tunnel getrokken worden om het beste van het beste voor amateur filmen te kopen inverband met de vele reviews.

De GH5 is fantastisch maar simpel buiten mijn budget. De G9 is ook vrij duur en ondanks het meer een stils camera is heeft het best veel raakvlakken met betrekking filmen met de gh5 voor bijna de helft van de prijs.

Een Iphone-X is gewoon geen optie ik mis de diepte, kleuren, stabilizatie en low light capabilities van een grotere sensor. Ik heb het gevoel dat bij heel veel reviews men gewoon te graag wilt dat hun iphone X gelijk waardig is aan een 1600 Dollar DSLRM camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CasGas schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:55:
Een sony a6300 kan in ieder geval tot 29:xx minuten aangezien daar ook de limit ergens ligt, ik weet niet waar jij die 5 minuten vandaan haalt?
Ik dacht dat het met overhitting te maken had ivm de kleine heatsink in de camera. de A6500 klinkt toch uiteindelijk wat interessanter maar vanuit de vele reviews krijg ik de indruk dat de panasonic de betere keuze is op het ogenblik. PS mijn berichtje in de brackets as een beetje slecht gedaan, met de 5 minuten doelde ik niet op de a6300

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Die nieuwe canon m50 wellicht een optie? hou je geld over voor een leuke lens

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:22
verbraakje schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:44:
Die nieuwe canon m50 wellicht een optie? hou je geld over voor een leuke lens
Slechte keuze. De m50 heeft een geweldig focus systeem voor video, maar juist niet in 4k... Daarnaast is de lenskeuze zeer beperkt en moet je dus al snel met een adapter en dslr lenzen gaan werken.

De G9 is een dure optie als je hem voornamelijk voor video gaat gebruiken. Het is meer een fotocamera dan een videocamera. Waarom niet gewoon de G80?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 15:29

JK

MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:16:
Domme vraag maar hoeveel mensen bekijken jouw vlogs in 720p / 1080p / 1440p / whatever resolutie?

4K filmen is grappig maar mijn YT-analytics laten tocht echt zien dat zelfs de 1440/2160 filmpjes bijna voor 92% op 1080p worden bekeken.
Waar kan ik dat vinden, die resolutie in YT analytics? Heb alles doorgelopen en ook even Google gebruikt, ben er nog niet achter! :)

@Spunker; 1080P over 10 jaar bekijken kan nog best OK zijn, resolutie zegt niet zoveel, bitrate wel. Een 1080 video met hoge bitrate ziet er beter uit dan 1080 met lage bitrate (en 4K bij lage bitrate kan veel minder zijn dan 1080 met hoge bitrate). Die 720 videootjes van je zijn waarschijnlijk met een lage bitrate opgenomen en dat merk je. Ik doe op mijn kanaal de meeste video's nog steeds in 1080 en heb diverse camera's en de bitrate maakt echt het verschil. Steeds minder mensen hebben een computer, ze kijken alles op smartphone.

[ Voor 3% gewijzigd door JK op 16-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:32:
[...]

Slechte keuze. De m50 heeft een geweldig focus systeem voor video, maar juist niet in 4k... Daarnaast is de lenskeuze zeer beperkt en moet je dus al snel met een adapter en dslr lenzen gaan werken.

De G9 is een dure optie als je hem voornamelijk voor video gaat gebruiken. Het is meer een fotocamera dan een videocamera. Waarom niet gewoon de G80?
G80 is zeker een optie echter is het een camera die al 2.5 jaar op de markt is en dan kost hij nog steeds tussen de 600~700 USD de prijs is weinig veranderd in die tijd voor deze camera.

Mischien een tweedehandse oppikken?
Bitrate i inderdaad een goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ondanks dat de G80/85 al een tijdje op de markt is blijft het een prima camera met veel opties.
Pagina: 1