Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc start elke keer opnieuw op. (ryzen build)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samball
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-11 17:01
Mijn vraag

Net m'n pc geupgrade met Amd R5 1600x, gigabyte gaming k7 en 16gb corsair ram. Na windows opnieuw geïnstalleerd te hebben en bios te hebben geupdate met de laatste versie. Valt m'n pc uit en start opnieuw op.

Relevante software en hardware die ik gebruik

AMD R5 1600X (niet overclocked)
Gigabyte aorus ga-a370 gaming k7
Corsair vengeance rgb 3000 2x 8gb
Corsair rm750
scandisk 120 ssd met windows
pallit jettstream gtx980

Windows 10 home 64bit

Bios geupdate met de laatste versie.

Heeft iemand een idee?
...

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zal een blue screen zijn. Die moet je dus analyseren. Volgens mij staat er in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel het een en ander over geschreven en anders de talloze topics hier in Processors, Moederborden & Geheugen.

Reken er maar op dat jouw situatie niet uniek is ;) Maar als je er daarmee niet uitkomt, geef dan wat meer informatie over de reden van herstarten (de BSOD dus) en zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 11-04-2018 00:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• samball
Ik kreeg geen blue screens. Pc valt uit en start gelijk weer op.

Verwijderd

Download Bluescreenviewer en open het nadat je computer weer crashte. Het geeft niet altijd een duidelijke melding maar uiteindelijk vond ik bij mijn computer het probleem (buggy Intel RAID microcode).

• Room42
  • Niet online
samball schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:23:
Ik kreeg geen blue screens. Pc valt uit en start gelijk weer op.
Ook dan zou je in de eventlog een melding moeten zien van vlak voor of vlak na het crashen. En als het toch stiekem een BSOD is (die daarna automatisch herstart) kun je inderdaad Nirsoft's BlueScreenView gebruiken om hem wat leesbaarder weer te geven.

Wat was er eigenlijk zoveel gevraagd aan het volgen van die twee linkjes en daarna het geven van meer informatie? :? Wil je dat we je helpen of kwam je het alleen even melden? Dus nogmaals: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter én deze 188 topics.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 11-04-2018 04:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan je wat specifieker zijn?

De PC valt uit en start weer op. OK. Wat versta je hieronder? Gaan de lampjes branden en krijg je ook beeld of niet? Kom je überhaupt in Windows of probeert dat te laden en valt-ie dan gelijk uit?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• samball
pc start op, ik doe niks spannends. Als ik browse, dan loopt ie vast. En start weer op. Maar soms blijft ie hangen bij het opstarten.

ik heb die bluescreen viewer gedownload maar er zijn geen crash reports.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Staat je geheugen op 2133 of heb je die op de overgeklokte setting van de opgegeven 3000MHz staan? Als het op 3000 draait zou ik eens proberen die een tikkie terug te draaien. Niet alle Ryzen CPU's vinden 3000MHz even leuk zonder ook een overklok op de CPU in te stellen. Heeft mijn 1700 ook last van.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• samball
ik heb op 3000mhz, maar op de 2133mhz gebeurde hetzelfde.

Ik weet niet of het er mee te maken heb, maar in het gigabyte rbg fusion app, in advance mode, worden niet de verschillende zones op het mobo weergegeven.

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
Oververhitting, nieuwe (of juist oude) video drivers? vreemde default settings in bios?

Ik zou eerst eens kijken naar Blue screen of Death dumps. Als je daar niks kan vinden even met HWmonitor naar temps kijken, en eventueel oudere Videodrivers.

• Room42
  • Niet online
@samball Je hebt geen idee wat de eventlog of event viewer is, of wel ;)

• samball
Ik heb die bluescreenviewer geïnstalleerd, maar ik krijg geen log's te zien. Heb op YouTube wat instructie filmpjes gekeken.
Pagina: 1