Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware_dre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 15:25
Mijn vraag
...
ik wil weten waarom deze gpu's niet in sli kunnen werken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
asus z170 pro gaming
I7-7700
MSI GeForce GTX 960 2gb
ASUS GeForce GTX 960 4 gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ik heb de brug veranderd van richting veranderd (zou niet uit moeten maken)
kaart in de anderen 16x pci-e slots geprobeerd en ook gekeken in het boekje over er iets niet zou werken door bepaalde sloten te proberen

Beste antwoord (via hardware_dre op 16-04-2018 20:02)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hardware_dre schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:54:
[...]

'

[...]

ik heb gelezen dat het mixen van het geheugen niet zou uitmaken want hij zou dan toch maar 2gb gebruiken.
Dat was vroeger zo, maar dat is veranderd. Op de Nvidia website staat duidelijk beschreven dat je een identieke GPU moet hebben en een identieke geheugenconfiguratie. Als daar niet aan voldaan is kan je SLI niet inschakelen.

https://forums.geforce.co...li-what-works-with-what-/

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 11-04-2018 22:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04
2GB is geen 4GB.

Zowel gpu als hoeveelheid Ram moet gelijk zijn bij Nvidia. Anders wordt het niet gesupport.

Wikipedia: Coolbits

Dat is een programma waarin verwezen wordt in forumposts over dit onderwerp. Daarmee schijn je het register te kunnen aanpassen zodat er meer mogelijkheden in je driver komen.

Heb je al geprobeerd om de kaarten om te draaien van pci-e-slot?

[ Voor 70% gewijzigd door White Feather op 11-04-2018 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Een van beide kaarten moet worden vervangen. Je moet twee kaarten met 2GB of twee kaarten met 4GB hebben. Mixen mag niet bij SLI, dat kan alleen bij Crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
nelizmastr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
Een van beide kaarten moet worden vervangen. Je moet twee kaarten met 2GB of twee kaarten met 4GB hebben. Mixen mag niet bij SLI, dat kan alleen bij Crossfire.
In dat geval zou ik écht aanraden om voor 2x de 4GB versie te nemen. Grafisch geheugen wordt gemirrord tussen de kaarten, en je hebt dus niet beschikking over "4GB" als je twee kaarten van 2GB hebt.
2GB lijkt mij veel te weinig geheugen in verhouding tot de performance van de kaarten in SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware_dre
nelizmastr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
'
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:52:
[...]

In dat geval zou ik écht aanraden om voor 2x de 4GB versie te nemen. Grafisch geheugen wordt gemirrord tussen de kaarten, en je hebt dus niet beschikking over "4GB" als je twee kaarten van 2GB hebt.
2GB lijkt mij veel te weinig geheugen in verhouding tot de performance van de kaarten in SLI.
ik heb gelezen dat het mixen van het geheugen niet zou uitmaken want hij zou dan toch maar 2gb gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door hardware_dre op 11-04-2018 21:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hardware_dre schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:54:
[...]

'

[...]

Dat was vroeger zo, maar dat is veranderd. Op de Nvidia website staat duidelijk beschreven dat je een identieke GPU moet hebben en een identieke geheugenconfiguratie. Als daar niet aan voldaan is kan je SLI niet inschakelen.

https://forums.geforce.co...li-what-works-with-what-/

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 11-04-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Er zit wel een foutje in die pagina want een GT230 ondersteund SLI
Maar de pagina is inderdaad erg duidelijk op dit gebied.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 11-04-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

hardware_dre schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:51:
Mijn vraag
...
ik wil weten waarom deze gpu's niet in sli kunnen werken?
*knip* aub geen getroll
Waarschijnlijk blokkeert Nvidia dit omdat ze meer winst maken met 2 keer een verkochte GTX 1070 dan met 1 keer een GTX 1070 en 1 keer een GTX 1060 etc.
Bij AMD zou het wel kunnen en wordt het zelfs toegestaan met kaarten van een verschillende generatie, binnen grenzen. Wel zou je in zo'n geval enkel de hoeveelheid geheugen van de kaart met het minste geheugen kunnen gebruiken, dat heeft te maken dat dezelfde data in het geheugen van de beide kaarten zou moeten worden opgeslagen.

[ Voor 38% gewijzigd door br00ky op 11-04-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Dat is puur speculatie. SLI was over het algemeen een stuk stabieler dan Crossfire, ik weet niet hoe dat tegenwoordig is. Zo had Crossfire uit mijn hoofd vaker last van micro-stuttering en kon het alleen in full-screen gebruikt worden.

Dit is simpelweg de implementatie waar Nvidia voor gekozen heeft, en er kleven ongetwijfeld voor en nadelen aan. En nogmaals, je kan beter 2x 4GB hebben, al zou 2 GB werken omdat 2GB de performance erg zou beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Microstuttering is een probleem dat is opgelost met framepacing, Nvidia was daar iets eerder mee maar die had ook last van microstuttering in het begin. Zowel SLI als Crossfire hadden bij sommige spellen problemen dat het full screen moest.
Geen idee of dat ooit goed is opgelost, ik heb SLI en Crossfire gehad maar dat was een hele tijd terug.

SLI was vaak net iets stabieler, Crossfire was vaak net iets sneller.

Sowieso kan je beter geen GTX960 in SLI nemen, ik zou gewoon voor een snellere kaart gaan indien je budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware_dre
Hey allemaal bedankt voor jullie reacties en ik vind het jammer dat het niet werkt.
Pagina: 1