Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 22:26
Hoi allemaal!

Voor mijn PC had ik een oud 2.1 speaker setje staan, hier kwam heel erg prima geluid uit, maar helaas zijn ze ermee gestopt. Nu ga ik een nieuwe set kopen. Hiervoor heb ik twee kandidaten gevonden, deze pricewatch: Trust Vigor 2.1 (Bruin) en deze pricewatch: Edifier Studio 980T (Zwart)

Mijn budget ligt rond de vijftig euro, vandaar dat ik op deze setjes uitkwam. Mijn vraag is nu: welke set raden jullie aan? En dan gaat het mij vooral om het verschil tussen subwoofer of geen sub. Heb je aan een sub veel profijt, of kan ik beter de edifiers kopen?

Ik ga de speakers gewoon voor dagelijks gebruik gebruiken, dus een beetje muziek luisteren, een beetje gamen, maar niks bijzonders. Ik wil wel dat de speakers er goed uitzien, dus niet van die dingen van glossy plastic. Zoals ik al zei is mijn budget rond de vijftig euro.

Alvast bedankt voor alle hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door aojudo op 11-04-2018 14:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doorsparen. En anders de Edifiers. Veel betere kwaliteit. De Trust is een boombox. Leuk voor ff maar niet voor altijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
The Eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:27:
Doorsparen. En anders de Edifiers. Veel betere kwaliteit. De Trust is een boombox. Leuk voor ff maar niet voor altijd.
Doorsparen wordt hem niet, ik ben niet van plan meer geld uit te geven aan de speakers, zo belangrijk vind ik het niet. Denk je niet dat je de sub mist bij de Edifiers?

Als jullie mij een andere set aanraden ben ik daar ook heel benieuwd naar! Wel rond deze prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Ik denk dat je te veel verwacht van een subwoofer bij een set van nog geen zes tientjes. Ik geloof dan ook helemaal niets van de 20 Hz die Trust opgeeft als laagste frequentie. Als je dergelijke waardes wilt halen dan zit je in (heel) andere prijsklassen te kijken. Mijn inziens heeft de Trust dan ook geen subwoofer maar een los geplaatste middentoner wat het plaatsen alleen maar lastig maakt en een onnatuurlijk geluid geeft. Ik heb liever een goede 2.0 dan een slechte 2.1 en onder dat laatste schaar ik eigenlijk het gros van de PC-setjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 20:06
FeaR schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:37:
Ik denk dat je te veel verwacht van een subwoofer bij een set van nog geen zes tientjes. Ik geloof dan ook helemaal niets van de 20 Hz die Trust opgeeft als laagste frequentie. Als je dergelijke waardes wilt halen dan zit je in (heel) andere prijsklassen te kijken. Mijn inziens heeft de Trust dan ook geen subwoofer maar een los geplaatste middentoner wat het plaatsen alleen maar lastig maakt en een onnatuurlijk geluid geeft. Ik heb liever een goede 2.0 dan een slechte 2.1 en onder dat laatste schaar ik eigenlijk het gros van de PC-setjes.
Toen ik nog bij de Media Markt werkte hadden wij die Trust Speakers ook op display staan, en voor die prijs klinkt het eigenlijk echt niet heel slecht. 20 Hz geloof ik ook niet, maar de bass gaat wel redelijk diep en klinkt niet super onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

fluidified schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:48:
[...]
Toen ik nog bij de Media Markt werkte hadden wij die Trust Speakers ook op display staan, en voor die prijs klinkt het eigenlijk echt niet heel slecht. 20 Hz geloof ik ook niet, maar de bass gaat wel redelijk diep en klinkt niet super onnatuurlijk.
Punt is dat je de subwoofer onder je bureau zet waardoor je een onnatuurlijk geluid krijgt. Dergelijke setjes spelen niet door tot een 80 Hz waarna de subwoofer het over pakt. De speakers stoppen er op een hoger frequentiepunt al mee. Dit zie je overigens niet alleen bij deze Trust maar ook bij de gemiddelde 5.1 all-in-one home cinema. Daarom heb ik liever twee speakers met wat meer body die dan mogelijk niet zo laag gaan of met minder SPL maar die wel gebalanceerder klinken. Hangt deels ook van je muzieksmaak af. Ik weet niet of de 70 Hz als laagste punt van de Edifier klopt (kan wel met een 4" woofer") maar als je graag naar bass heavy muziek of iets dergelijks luistert kan dat wel eens tegen gaan vallen.

Edit:
Edifier geeft op "+/-9 dB" over het bereik van 70 tot 20.000 Hz. Dat is nogal wat. Bijna - voor het oor - twee keer zo harde uitschieters in het bereik.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 12-04-2018 00:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
FeaR schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:59:
[...]

Punt is dat je de subwoofer onder je bureau zet waardoor je een onnatuurlijk geluid krijgt. Dergelijke setjes spelen niet door tot een 80 Hz waarna de subwoofer het over pakt. De speakers stoppen er op een hoger frequentiepunt al mee. Dit zie je overigens niet alleen bij deze Trust maar ook bij de gemiddelde 5.1 all-in-one home cinema. Daarom heb ik liever twee speakers met wat meer body die dan mogelijk niet zo laag gaan of met minder SPL maar die wel gebalanceerder klinken. Hangt deels ook van je muzieksmaak af. Ik weet niet of de 70 Hz als laagste punt van de Edifier klopt (kan wel met een 4" woofer") maar als je graag naar bass heavy muziek of iets dergelijks luistert kan dat wel eens tegen gaan vallen.

Edit:
Edifier geeft op "+/-9 dB" over het bereik van 70 tot 20.000 Hz. Dat is nogal wat. Bijna - voor het oor - twee keer zo harde uitschieters in het bereik.
Nee ik luister niet naar muziek met heel veel bas, dus dan heb ik de sub al minder nodig. Ik dacht alleen dat je daardoor een 'voller' geluid kreeg. Het lijkt me toch niet dat bij de Edifiers de geluidssterkte zo veel verschilt? Is dat ook wat om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik snap dat je niet meer wilt betalen, maar over het algemeen zijn de Harman Kardon SoundSticks vrij goed.
Refurbished zijn ze goed te betalen:

https://www.harmankardon....IGVUl-TmSffIaAuhPEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
NL_Scratch schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:15:
Ik snap dat je niet meer wilt betalen, maar over het algemeen zijn de Harman Kardon SoundSticks vrij goed.
Refurbished zijn ze goed te betalen:

https://www.harmankardon....IGVUl-TmSffIaAuhPEALw_wcB
Tweedehands zou inderdaad ook een optie zijn, ik vind alleen die soundsticks niet echt mooi, ze passen niet echt bij mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadso
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik stuit hier toevallig op omdat ik de Trust speakers aan het Googlen was, omdat de mijne zojuist is overleden. Kan de bon niet vinden, dus open geschroefd. Zeer goedkope printplaatjes en componenten. 1 van de kleinere condensatoren ontploft, zekering nog heel. (Geluid kwam ook niet altijd 100% terug uit de automatische slaap stand, uit en aanzetten en dan was het weer goed.)

Geluid zelf goed genoeg voor een kleine ruimte waar je dicht op de speakers zit.

*edit: heb ze nog geen 4 maanden

[ Voor 3% gewijzigd door Deadso op 04-06-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
100% het edifier setje, misschien mis je wat bass, maar dat klinkt toch prut (boom boom en modderig en zeker niet laag) bij die Trust. Ook ben ik geneigd te zeggen dat die sattelietjes voor geen meter zullen klinken in vergelijking met de edifier's.
Pagina: 1