Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope laptop voor zwager (vooral administratief)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Wat ga je met je laptop doen?
Hij gaat vooral moeten excellen en internetten. En ik denk dat hij misschien ook wel wil videos chromecasten wil in full hd naar zijn tv. Bijvoorbeeld.

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Zal eigenlijk altijd thuis staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur. Bloatware niet echt een probleem, ik reinstall toch alles zelf.

Wel vereist: Full HD (anders niet meer van deze tijd) en geen normale HDD maar toch zeker SSD of iets in die trent. Merk je het meeste van natuurlijk. Qua harde schijf ruimte is 128 GB het minimum..

Als ik zelf ga zoeken kom ik op zoiets:
pricewatch: Acer Aspire A315-51-37MH

Maar dat komt ook omdat ik op 8GB geheugen heb gezocht en minimaal een i3, al weet ik niet of dat echt wel moet. Denk het zelf wel, heb het idee dat een celeron toch net niets is en hij moet nog wel een jaar of 4-5 mee. Liever een i5, maarja dan haal ik het budget niet waarschijnlijk.

Iemand advies?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018 ?

/edit: er viel even wat weg... RAM is zo duur de laatste tijd dat 8GB lastig te krijgen is binnen jouw budget. Geen idee of de laptops uit de BBG nog uitbreidbaar zijn met RAM maar ik kan me voorstellen dat de totale keuze beperkt is.

Een i3-8xxx serie moet voldoende zijn tegenwoordig; die zijn goed krachtig geworden in de laatste maanden. En anders, de laatste tijd staan er veel "duurdere" nieuwe machines in https://tweakers.net/aanbod/ te koop voor bijna de helft van de nieuwprijs incl. 1 tot 3 jaar aankoopgarantie.

[ Voor 62% gewijzigd door MAX3400 op 10-04-2018 20:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• denpries
lol! wat een held. ff lezen

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Tenzij je heel intensief Excelt, is een Pentium ook prima. Die doen niet zoveel onder voor een i3 en ook 8GB geheugen is niet persé nodig. Wel leuk, maar ik zou in eerste instantie in de PW selecteren op minimaal 4GB. Omdat er een ssd in zit, is swappen niet dramatisch, maar met 4GB kom je een heel eind.

check pw

... en gaat over tot de orde van de dag

• denpries
Uiteindelijk deze aangeaschaft

pricewatch: HP 14-bp021nd