Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:33
Hallo tweakers,

Mijn 11 maanden oude Honor 9 heeft het begeven, een aantal maanden terug is hij overreden door een auto, en afgelopen weekend probeerde ik hem in de val op te vangen. Helaas sloeg ik hem alleen maar harder tegen de grond. 8)7

Dus, hier ben ik, op zoek naar een nieuwe telefoon met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben op 2 telefoons uitgekomen die mij erg interesseren. Namelijk de Nokia 7 plus en de Samsung Galaxy a8.

Nokia 7+:
  • Het updatebeleid van android 8
  • Grote batterij, alleen heb ik nog geen accuduur/laadtijd tests gevonden
  • Presteert een stuk beter dan de galaxy a8 (zie tweakers review)
Samsung galaxy a8:
  • AMOLED scherm
  • Lange accuduur (zie tweakers review)
  • goede selfie camera
  • IP68 certificatie.
Telefoons welke ik al afgestreept heb: Honor 9, LG G6, Honor 8, P20 Lite, P10, P smart.

Dingen die ik belangrijk vindt bij een telefoon:
  • USB type-C
  • A good display;
  • A good battery life and charging time;
  • And a good camera, be it selfie and normal.
Waarschijnlijk instaleer ik nova launcher dus lelijke homescreens zijn geen probleem.

Ik wil rond de prijsklasse van 370 blijven

Graag hoor ik van jullie

Beste antwoord (via Pimmetjuuh op 11-04-2018 10:52)

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb ze beiden sinds vrijdag in huis.
De A8 heb ik alleen maar even mee zitten spelen, kan daar dus niet zoveel zinnigs over zeggen. Behalve dat het een mooi toestel is met minder Samsung bloatware dan ik had op de S6 en een scherm dat toch weer wat beter leek dan die van de S6.

De 7+ dan. De accu duur is bij mij toch echt wel goed. Vrijdag avond met 90% batterij uit de doos. Nog niet aan de lader gehangen en zit nu op 26% met bijna 3½ uur schermtijd (en dit zonder de batterij spaarstand aan!). Het scherm is gewoon goed, had verwacht dat het ten opzichte van Amoled tegen zou vallen maar het valt heel erg mee. Beide camera's zijn voor deze prijs gewoon goed. Ik ben er erg tevreden mee tot nu toe.

De A8 heeft op dit moment wel een actie waarmee je €50,- via Samsung terug krijgt dus dat maakt de Samsung misschien wat aantrekkelijker dan de Nokia op dit moment. Zeker omdat de 7+ toch nog vrij beperkt verkrijgbaar is.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De A8 heb ik alleen maar even mee zitten spelen, kan daar dus niet zoveel zinnigs over zeggen. Behalve dat het een mooi toestel is met minder Samsung bloatware dan ik had op de S6 en een scherm dat toch weer wat beter leek dan die van de S6.

De 7+ dan. De accu duur is bij mij toch echt wel goed. Vrijdag avond met 90% batterij uit de doos. Nog niet aan de lader gehangen en zit nu op 26% met bijna 3½ uur schermtijd (en dit zonder de batterij spaarstand aan!). Het scherm is gewoon goed, had verwacht dat het ten opzichte van Amoled tegen zou vallen maar het valt heel erg mee. Beide camera's zijn voor deze prijs gewoon goed. Ik ben er erg tevreden mee tot nu toe.

De A8 heeft op dit moment wel een actie waarmee je €50,- via Samsung terug krijgt dus dat maakt de Samsung misschien wat aantrekkelijker dan de Nokia op dit moment. Zeker omdat de 7+ toch nog vrij beperkt verkrijgbaar is.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
ligt eraan of je liever waterbestendigheid (samsung) hebt of een stock versie van android (nokia)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:33
Zertaxka schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:28:

Bedankt voor je reactie, ik heb dit op meerdere fora gepost en heb net de nokia 7+ besteld. Voornamelijk door de uitstekende accuduur en het updatebeleid. Dat de camera dan misschien wat minder is dan de a8, jammer dan ik gebruik ze toch voornamelijk voor social media. :P

Ook heb ik de a8 in de winkel geprobeerd en vondt ik de samsung skin erg duidelijk wat mij niet lekker zat. De samsung heeft net wat meer "hebbedingetjes" zoals een amoled en dubbele selfiecamera. Ik heb het altijd met LCD gedaan en heb niet het gevoel dat amoled zoveel "mooier" is. Ook heb ik nooit waterproofing gehad, en ook niet het gevoel gehad dat ik het nodig zou moeten hebben.

Over de €50 cashback, dat is bij de winkels waar hij min €430 is, wat -€50 €480 maakt. Met de aanschaf van een nokia 7+ is een gratis chromecast aan te vragen via nokia, welke ook €40 is dus zoveel maakt het uiteindelijk niet uit.