Peugeot 308SW Leaseprijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 22:08
Ik rij momenteel een peugeot 308 SW Blue lease Executive, deze auto kost +/- 29.000 euro.
Deze auto is van eind 2015 en was beschikbaar. Doordat hij in de 14% bijtelling valt is hij interessant om te rijden, echter vraag ik mij af of de juiste leaseprijs wordt gehanteerd voor deze auto.

Mijn vorige auto was een Megane die op 100 euro na dezelfde prijs was, maar daarvoor was de leaseprijs +/- 520 euro. deze peugeot wordt van gezegd dat hij 650+ euro in de lease kost.

Omdat er met hele mooie getallen wordt gerekend en ik op de cent nauwkeurig op m'n loonstrook zie dat er iets niet klopt (Zeer toevallig dat de peugeot exact 100 euro duurder is en er een vreemd afgeronde korting wordt gehanteerd).

De Megane was van eind 2012 en de 308 van eind 2015, desondanks kan ik me niet voorstellen dat de leaseprijs zoveel hoger is. Als ik google vind ik ook 308'jes die rond de 520 euro leaseprijs zijn.

Wat is jullie mening hierover ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 00:37
Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de voorwaarden. Bpm betaal je ook bij diesel meer obv co2 uitstoot. Zelfde auto weer leasen kost me hier (308 Blue Lease, non SW, diesel) nu ook fors meer aan leasebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn mening is dat je de uitleg moet vragen bij je fleetmanager of je lease-maatschappij.

Je hebt vast de afgelopen 4 jaar ook geen verandering van de arbeidsvoorwaarden gezien? Andere voorlopige berekening brandstoffen, andere bruto-vergoeding prive-gebruik, andere doorrekening van accesoires, winterbanden-set, etc. etc. etc.

Sterker nog; 2 opeenvolgende kentekens van hetzelfde merk en type auto, hoeven in de lease niet eens hetzelfde te kosten ondanks dat de RDW ze binnen 10 minuten na elkaar heeft geregistreerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
Wat heb jij als berijder met de leaseprijs te maken? Jij betaalt alleen bijtelling over de fiscale waarde, de leaseprijs is voor de werkgever. Of ben je ook wagenparkbeheerder?

En leaseprijs is natuurlijk nogal afhankelijk van een aantal factoren, waarbij de belangrijkste looptijd / kilometrage is. Ja, je zal 308’s vinden voor 520 Euro, maar met 60.000km per jaar zal het al gauw rap naar de 1000 gaan, afhankelijk van de componenten. Dus zonder die informatie is het voor ons ook lastig vergelijken...
Wellicht gaat de leasemij er ook al vanuit dat er over een jaar of 1-2 mega veel 308’s terug komen en de restwaarde daardoor keldert en hebben ze dat meegenomen in de berekeningen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn mening: alleen klagen bij je baas als je het restant van je leasebudget uitgekeerd krijgt en er op deze manier theoretisch op achteruit bent gegaan. Zo niet, gewoon genieten van de 14% bijtelling zolang het nog kan en je niet druk maken om een leasebudget.
Komt nog bij dat je er zo te horen een uit de poule rijdt en dan gelden er bij de meeste werkgevers al helemaal aparte regels (budget boeit niet, je gaat hem gewoon rijden ongeacht wat ie kost en evt positief of negatief verschil is voor de werkgever).

Tot slot lijkt 520 voor een megane me erg weinig. Kan zijn dat het een actie is geweest, maar zonder inzicht in benzine/diesel, looptijd etc valt daar geen pijl op te trekken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34

Rmg

Denman schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:58:
Wat heb jij als berijder met de leaseprijs te maken? Jij betaalt alleen bijtelling over de fiscale waarde, de leaseprijs is voor de werkgever. Of ben je ook wagenparkbeheerder?
Mijn leaseprijs betaal ik gewoon zelf van mn mobiliteitsbudget. Niet een hele ongewone constructie tegenwoordig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het ronde bedrag kan verklaard worden door een lichte korting die je krijgt omdat het een auto uit de pool is, dat komt wel vaker voor. Verder vertaald fiscale waarde zich absoluut niet direct naar een leaseprijs. Dat is volledig afhankelijk van de kosten die de leasemaatschappij betaald gedurende die 4 jaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:31
Looptijd, kilometers per jaar, incl / excl verzekering, incl / excl brandstof en incl / excl BTW correctie privegebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Piet400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:03:
Ik rij momenteel een peugeot 308 SW Blue lease Executive, deze auto kost +/- 29.000 euro.
Deze auto is van eind 2015 en was beschikbaar. Doordat hij in de 14% bijtelling valt is hij interessant om te rijden, echter vraag ik mij af of de juiste leaseprijs wordt gehanteerd voor deze auto.

Mijn vorige auto was een Megane die op 100 euro na dezelfde prijs was, maar daarvoor was de leaseprijs +/- 520 euro. deze peugeot wordt van gezegd dat hij 650+ euro in de lease kost.

Omdat er met hele mooie getallen wordt gerekend en ik op de cent nauwkeurig op m'n loonstrook zie dat er iets niet klopt (Zeer toevallig dat de peugeot exact 100 euro duurder is en er een vreemd afgeronde korting wordt gehanteerd).

De Megane was van eind 2012 en de 308 van eind 2015, desondanks kan ik me niet voorstellen dat de leaseprijs zoveel hoger is. Als ik google vind ik ook 308'jes die rond de 520 euro leaseprijs zijn.

Wat is jullie mening hierover ?
Dit verschil is erg simpel. De Megane is in de lease gekomen in 2012 en toen was er voor de 14% dieseltjes een vrijstelling van oa wegenbelasting. Gooi daar een net wat hoger brandstofcomponent of een net wat minder gunstig onderhoud bij de 308SW bij en je zit al snel aan 100 euro.

Verder staan catalogus prijs en lease bedrag niet voor honderd procent met elkaar in balans. Denk aan onderhoud en verkoopwaarde auto na lease periode. Zo is een auto aan het einde van zijn model duurder dan een auto die net geïntroduceerd is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1