Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS13 9370 FHD glossy of matte scherm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Op de website van Dell staat er:

> 13,3" Full HD AG (1920 x 1080) InfinityEdge-beeldscherm

http://www.dell.com/nl-be...op/spd/xps-13-9370-laptop

Ik veronderstel dat AG="Anti Glare" is. Maar dat impliceert nog niet noodzakelijk dat het een 'mat' scherm is. Mijn vorige 2016 versie van de XPS13 had ook die naam en geeft me een goed mat scherm.

Anderzijds, op het Amerikaanse forum van Dell lees ik:

> A colleague just received his 9370 today and the HD screen looks glossy to me - the same as his older hi-resolution 9350.

https://www.dell.com/comm...matte-screen/td-p/5803655

Dus ik ben een beetje in de war. Misschien zijn de Amerikaanse modellen anders? Waarom noemen ze het "Anti Glare." En indien het niet matte is, maar een tussen variant, hoe geslaagd is die versie dan? Het is een beetje een subjectieve vraag, maar misschien kan iemand die de laptop heeft gekocht dit schetsen.

Ik ben een beetje een moeilijke persoon: sterke lampen die een beeld vormen op het scherm, eigen bewegende reflectie (bv. typen), reflectie van wat er achter me gebeurd. Het stoort me heel erg. Ik moet ook zo'n 10 uur per dag werken op mijn laptop, dus is wel belangrijk om te weten of de nieuwe XPS 13 een fatsoenlijke oplossing biedt of dat het toch allemaal zeer reflectief is.

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
welk antwoord kreeg je terug toen je deze vraag direct aan dell stelde?
doorgaans regeren die vrij vlot

...

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
koentjuh1987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:26:
welk antwoord kreeg je terug toen je deze vraag direct aan dell stelde?
doorgaans regeren die vrij vlot
Ik heb nog geen telefonisch contact opgenomen met dell, in de veronderstelling dat de medewerkers niet de nuances tussen de honderd modellen kennen (de versie van vorige jaren bv. heeft een mat scherm met zekerheid). Misschien bel ik morgen eens, niets te verliezen.

Als er toch een soort hybride mat scherm op zit, zal men me waarschijnlijk ook niet de subjectieve indruk kunnen beschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door kristof1234 op 10-04-2018 17:54 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan hoe je ermee werkt. Ik heb zowel met full gloss als "oud mat" gewerkt en zolang er geen direct licht op schijnt, is full gloss alsnog goed te doen. Het ergste vond ik in de tuin zitten en dat de zon er schuin opstond (over mijn schouder).

En de helderheid van schermen is dusdanig netjes tegenwoordig, dat je best veel kan corrigeren als er toch een straaltje licht op komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 18:58
Volgens mij betekent "anti glare" dat het glanzende scherm een anti-refelectie coating heeft om de spiegeling te verminderen. Maar je hebt gelijk: allemaal erg onduidelijk.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Als dat de nieuwste is, dan heeft hij dus géén matscherm.
Pas (3 dagen terug) een uitgebreide review van geweest op tweakers:
reviews: Dell XPS 13 9370 - Dunner, glanzend en iets minder praktisch
Pagina: 1