Reference RX480 aftermarket cooler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss94
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-08 09:43
best medetweakers,

ik heb een RX480 met reference cooler, De cooler bevalt me matig.
ik heb hem iets geundervolt en iets overgeclocked (1090mv en 1300mhz) en daarbij blijft hij meestal onder de 90 graden
soms erboven.. en clockt hij zichzelf omlaag.

ik zou graag een aftermarket cooler er op willen zetten ik heb alleen deze kunnen vinden:
https://www.arctic.ac/de_en/products/cooling/vga.html

deze zijn allemaal wel vrij prijzig, ik vroeg me af of jullie nog betere ideeen hebben?

waar moet ik allemaal mee rekening houden? de VRM's moeten ook gekoelt worden? mis ik verder nog iets?

groeten Thijs

Beste antwoord (via Thijss94 op 14-04-2018 20:00)

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:06
In zo'n aftermarket cooler zit meestal VRM en VRAM cooling inbegrepen, vaak dmv simpele aluminium heatsinks die je op die componenten moet plakken, de lucht van de fans blaast hier dan ook langs en dat zorgt voor de cooling.

Zelf zou ik niet zo snel voor een dergelijke oplossing gaan, maar liever een NZXT G10 (check compatibiliteit even, niet zeker) of G12 met een compatibele asetek AiO gebruiken als ik de standard cooler zou willen vervangen. Hiermee heb je ook goede performance, en kun je de AiO altijd nog ergens anders voor gebruiken of los verkopen als je ooit een keer je kaart doorverkoopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nycrea op 11-04-2018 11:59 ]

πŸ‡ΊπŸ‡¦

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:06
In zo'n aftermarket cooler zit meestal VRM en VRAM cooling inbegrepen, vaak dmv simpele aluminium heatsinks die je op die componenten moet plakken, de lucht van de fans blaast hier dan ook langs en dat zorgt voor de cooling.

Zelf zou ik niet zo snel voor een dergelijke oplossing gaan, maar liever een NZXT G10 (check compatibiliteit even, niet zeker) of G12 met een compatibele asetek AiO gebruiken als ik de standard cooler zou willen vervangen. Hiermee heb je ook goede performance, en kun je de AiO altijd nog ergens anders voor gebruiken of los verkopen als je ooit een keer je kaart doorverkoopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nycrea op 11-04-2018 11:59 ]

πŸ‡ΊπŸ‡¦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss94
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-08 09:43
Bedankt voor de reactie, dat lijkt me inderdaad een duurzame oplossing maar ik waarschijnlijk niet voor mij weggelegd ivm dat ik mn pc letterlijk elke week vervoer in de auto.

Of is de kans van lekkage laag van waterkoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 08:34
De kans dat een aio watercooler (Asetek^^) gaat lekken is nihil.