Toon posts:

wederom een paar vragen over waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort waterkoeling in elkaar knutselen. Maar ik heb nog ff een paar vragen.

1. wat is de optimale dikte van de bodem van het waterblok?
2. wat is de diameter van slangen die op pompen enzo passen
3. weet iemand waar ik specificaties van waar de 4 gaten rond de proc. precies zitten?
4. Ik had het idee om in plaats van flexibele slangen harde roesvrije (of andere materiaal) te gaan gebruiken. Zou dat prob. opleveren?
5. Hoeveel liter per uur moet het pompje ongeveer verzetten?

Ik ga dus zelf mijn waterblok maken (prof. gefreesd in elke vorm die ik maar wil :) ) en ik ken iemand die buizen, koppelingen enzo kan regelen voor een schappelijke prijs.

p.s. Als het proefmodel op mijn compu werkt, dan gaat het blok in produktie. En dat laat ik jullie natuurlijk weten wanneer dat gaat gebeuren :)

Verwijderd

als je zelf ff had gezocht had je behoorlijk wat info kunnen verzamelen, optimale dikte weet ik ook niet ;) , 2 verschillende maten worden gebruikt voor de slangen: 3/8" en 1/2", 4 gaten kan je opmeten of opvragen bij je mobo fabricant of waterblok bouwers, denk niet dat DangerDen daar moeilijk over gaat doen, min l/h van pompje is 600 en dat is al behoorlijk vaak langs geweest.

over de 4 gaten rond de socket, ik denk dat je vlink flexibel moet zijn aangezien de A7V en de A7V133 al behoorlijk van elkaar verschillen.