Toon posts:

Wireless geluidsinstallatie voor feestzaal zonder boxen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zoeken een geluidsinstallatie voor een grote feestzaal (tot 250 personen) in de tiendenschuur van een vierkantshoeve met medebewoners die we zo min mogelijk willen storen.

Bestaan er geluidssystemen zonder boxen die de muziek louter draadloos communiceren naar oortjes-zonder-kabels ?

Zodat wie wil dansen of van de muziek genieten gewoon een paar oortjes in doet, en wie wil praten en geen last heeft van (luide) dansmuziek en zich niet schor hoeft te roepen ?

Zodat we de prachtige ruimte niet akoestisch moeten isoleren van de buitenwereld om de buren niet te storen ?

Zodat wie de muziek van de deejay niet goed vindt gewoon kan overschakelen op een ander kanaal ?

Zodat het zaalpersoneel niet continu blootgesteld wordt aan hoge geluidsniveau's (een beroepsrisico) ?

Ik weet dat de AIrpods van Apple 5 uur autonomie hebben op batterij (wat voldoende lijkt voor een avondfeest), en redelijk goed blijven zitten als je gaat joggen of fietsen, maar gaat dat ook op voor dansers ?

Bestaat zoiets, en zoja : welke systemen zouden jullie aanraden ?

Ik ken weinig of niets van audio-apparatuur en ik ben nieuw op dit forum, sorry. Maar als het antwoord me te technisch wordt, zoek ik het wel op :)

Bedankt om me op weg te helpen !

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-04-2018 16:20)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:07:
OK, maar werkt die Silent-Disco ook met kabelloze oortjes in plaats van koptelefoons ? Dat staat niet op hun website.
Ook lekker hygiënisch van die oortjes, of krijgt iedereen een persoonlijk setje?
Voor hoortoestellen bestaat er wel iets als een 'ringleiding', maar dan is het niet meer zo gericht op feestgangers ;), is ook mono.. Bluetooth multi-cast is er volgens mij niet, dus zit je vast aan losse oortjes met ingebouwde FM ontvanger, geen idee of die bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2018 16:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:39
Google eens op silent disco. Ik ken zo geen systemen maar kwam die term eens tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

http://silentdiscobox.com

https://www.leeborent.nl/evenement-verhuur/silent-disco/

Wel eens aan meegedaan, maar het is eigenlijk niks..
Je zit met zo'n ding op, maar niet iedereen doet mee. Alsnog schreeuwende (of erger: vals meezingende) mensen, en gebonk op de vloer.

Leuk voor een feestje als gimmick, meer niet.

[ Voor 58% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2018 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-10 12:33
Dat bestaat zeker, ik zou eens googlen op silent disco systeem. Zowel te koop als te huur.

edit: haha zo, dat is een duidelijk antwoord ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door Sluw op 10-04-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar werkt die Silent-Disco ook met kabelloze oortjes in plaats van koptelefoons ? Dat staat niet op hun website.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:07:
Ook lekker hygiënisch van die oortjes, of krijgt iedereen een persoonlijk setje?
Voor hoortoestellen bestaat er wel iets als een 'ringleiding', maar dan is het niet meer zo gericht op feestgangers ;), is ook mono.. Bluetooth multi-cast is er volgens mij niet, dus zit je vast aan losse oortjes met ingebouwde FM ontvanger, geen idee of die bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:10:
[...]

De bedoeling zou uiteraard zijn dat iedereen die wil een setje kan lenen, zoals op het vliegtuig, en dat ze achteraf weer worden ingezameld en gewassen.

Ook zou de muziek voor iedereen hoorbaar blijven op laag wattage, want anders zou het inderdaad maar een raar zicht zijn als iedereen daar zo maar staat te springen en mee te brullen :*)

We kunnen natuurlijk ook de geluidssterkte begrenzen, maar dat is minder leuk voor de dansers die wél houden van luide muziek.

Omdat er meestal veel minder dansers dan zitten-blijvers zijn op een feest, zouden we enkel de dansers willen uitrusten met oortjes. Dat is logischer dan de zittenblijvers uit te rusten met gehoorbeschermers ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Waar is de tijd gebleven dat je elkaar wel normaal kon verstaan en er muziek aan stond. Je hoeft t niet op standje 11 te zetten.
Pagina: 1