Twee schermen, Twee videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 104% gewijzigd door Stevanov op 14-09-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je op 1 kaart rendert zal niet op de andere kaart gebruikt kunnen worden.
Kun je aangeven met welke applicaties er verschil is, en wat het verschil is (benchmarks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:42:
Wat je op 1 kaart rendert zal niet op de andere kaart gebruikt kunnen worden.
Kun je aangeven met welke applicaties er verschil is, en wat het verschil is (benchmarks).
Als ik een spel opstart start deze op het scherm wat ik als hoofdscherm heb aangegeven in windows (hier zit de betere kaart op) als ik KSP start (Unity) of Astroneer (Unreal Engine) Kan ik alles op max/ultra zetten en het spel naar het andere scherm overslepen zonder een drop in framerate. Ongeacht of ik het spel windowed of fullscreen heb.

Echter als ik de dure kaart fysiek uit de PC haal en deze spellen probeer te draaien op het passief gekoelde mediacenter kaartje dan heb ik ongeveer een framerate van 5fps.

Zelfde verhaal met Starcraft 2 en Bioshock Infinite, met alles op ultra zit ie op 40 FPS, op beide monitors, de Radeon HD5450 zou dat niet moeten kunnen halen lijkt me (de andere kaart is een GTX 1050).

Starcraft 2 in windowed mode op het scherm wat aan de HD5450 aangesloten zit zegt zelfs dat hij de GTX 1050 gebruikt als display. Dus vandaar dat ik in mijn originele post vraag, kan dit over de PCI bus toch door VGA naar buiten gaan?

Ik vermoed dat ik te simpel denk over het genereren van beelden in videokaarten :+

[ Voor 14% gewijzigd door Stevanov op 10-04-2018 15:17 ]