Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb vroeger veel plezier beleefd aan gamen op de PC. Door mijn werk ben ik steeds meer richting Apple computers gegaan, waardoor ik eindigde met een setup van Macbook + console. Inmiddels voel ik het toch weer kriebelen om mijn PC-gaming era nieuw leven in te blazen. PS4 is toch niet helemaal mijn ding (meer). Ook zou ik m'n PC graag willen gebruiken voor 3D rendering, vakantievideo's monteren en muziek maken.
Spellen die ik speel of wil spelen: Battlefield 1, CS:GO, Witcher 3, Skyrim, GTA V, Sim City, Civ VI, CoD, PUBG, Fortnite, Sea of Thieves
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de hele rambam zou ik ongeveer 5.000 euro kunnen betalen. Dat is voor mij echt wel een stretch en dan wil ik er ook graag een goede monitor, stoel, keyboard etc bij hebben. Mocht het net 100 euro meer zijn, dan is dat nog geen probleem, maar liever minder! :-) Volgens mij ben ik als een pannekoek gewoon alle dure dingen gaan selecteren en heb ik dat (voorlopig) niet nodig. Ik heb veel onderzoek gedaan naar individuele componenten, maar het is mij een raadsel wat 'genoeg' is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, ik kom van Apple vandaan... Enough said! ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vooralsnog deze lijst weten samen te stellen bij arcticsecrets.nl: https://goo.gl/7UUEQ9.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met montage, dus dat zal ik dan toch moeten uitbesteden. Alas, hier is de lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn gedachte gaat met name uit naar schaalbaarheid. Ik zou graag spellen als CS:GO, PUBG, GTA V, CIV VI, Sim City etc allemaal op High of beter willen kunnen spelen. Het allermooiste zou zijn als ik ergens nog een paar honderd euro kan besparen en dan later eventueel upgraden als er meer van dit soort spellen op de markt komen. Mijn angst is dat ik nu ofwel bespaar en dan over een jaar weer aan de beurt ben, ofwel dat ik nu flink betaal en dat het voor jaren vooruit loopt en ik er niks aan heb.
Ga je overklokken?
Heb ik geen verstand van. Misschien kunnen jullie mij daarin adviseren?
Wat verwacht je van ons?
Vooralsnog geen verwachtingen, alleen hoop!
Het lijstje is vrij prijzig, maar ik hoop daar voor 4-5 jaar - zonder upgrades - mee vooruit te kunnen en daarmee alle spellen op High te kunnen spelen in de foreseeable future, of anders Medium tegen het einde aan. Ik vind het lastig om zelf elementen uit het lijstje te downgraden, want er zijn niet voor niets upgrades beschikbaar voor die componenten. Mijn allergrootste held weet mij te vertellen hoe ik van ~5k naar ~4k kan gaan en hoe ik dan later eventueel kan upgraden als ik de pijntjes ervaar. 3D rendering is een hobby van mij, maar niet megabelangrijk. Muziek maken en video editing staan nog meer op de achtergrond. Ik sluit af en toe mijn gitaar aan, maar dat kan ook nog steeds prima met mijn macbook.
Nu al diepe
voor degene die dit heeft gelezen - jij dus
Dank!
Ik heb vroeger veel plezier beleefd aan gamen op de PC. Door mijn werk ben ik steeds meer richting Apple computers gegaan, waardoor ik eindigde met een setup van Macbook + console. Inmiddels voel ik het toch weer kriebelen om mijn PC-gaming era nieuw leven in te blazen. PS4 is toch niet helemaal mijn ding (meer). Ook zou ik m'n PC graag willen gebruiken voor 3D rendering, vakantievideo's monteren en muziek maken.
Spellen die ik speel of wil spelen: Battlefield 1, CS:GO, Witcher 3, Skyrim, GTA V, Sim City, Civ VI, CoD, PUBG, Fortnite, Sea of Thieves
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de hele rambam zou ik ongeveer 5.000 euro kunnen betalen. Dat is voor mij echt wel een stretch en dan wil ik er ook graag een goede monitor, stoel, keyboard etc bij hebben. Mocht het net 100 euro meer zijn, dan is dat nog geen probleem, maar liever minder! :-) Volgens mij ben ik als een pannekoek gewoon alle dure dingen gaan selecteren en heb ik dat (voorlopig) niet nodig. Ik heb veel onderzoek gedaan naar individuele componenten, maar het is mij een raadsel wat 'genoeg' is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, ik kom van Apple vandaan... Enough said! ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vooralsnog deze lijst weten samen te stellen bij arcticsecrets.nl: https://goo.gl/7UUEQ9.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met montage, dus dat zal ik dan toch moeten uitbesteden. Alas, hier is de lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 274,50 | € 274,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,75 | € 58,75 |
| 1 | Asus Strix Soar | € 81,75 | € 81,75 |
| 1 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Gunmetal | € 149,99 | € 149,99 |
| 1 | Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 1.023,50 | € 1.023,50 |
| 1 | Logitech Z333 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Razer BlackWidow Chroma V2 [Green Switch] (Qwerty US) | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Sharkoon Skiller SGS3 Zwart | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3200C16 | € 392,50 | € 392,50 |
| 1 | Razer ManO`war | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Corsair RM850x Zwart | € 133,90 | € 133,90 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 193,95 | € 193,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.525,29 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn gedachte gaat met name uit naar schaalbaarheid. Ik zou graag spellen als CS:GO, PUBG, GTA V, CIV VI, Sim City etc allemaal op High of beter willen kunnen spelen. Het allermooiste zou zijn als ik ergens nog een paar honderd euro kan besparen en dan later eventueel upgraden als er meer van dit soort spellen op de markt komen. Mijn angst is dat ik nu ofwel bespaar en dan over een jaar weer aan de beurt ben, ofwel dat ik nu flink betaal en dat het voor jaren vooruit loopt en ik er niks aan heb.
Ga je overklokken?
Heb ik geen verstand van. Misschien kunnen jullie mij daarin adviseren?
Wat verwacht je van ons?
Vooralsnog geen verwachtingen, alleen hoop!
Nu al diepe