Amerikaanse staat Oregon voert netneutraliteitswetgeving in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
@Koekiemonsterr
Het artikel Amerikaanse staat Oregon voert netneutraliteitswetgeving in komt een beetje slordig op mij over. Ik denk dat een klein beetje herschrijven ons kan helpen het artikel beter/sneller te begrijpen.
De nieuwe wet in Oregon verbiedt staatsorganen om contracten te sluiten met isp's die in strijd met de netneutraliteitsprincipes handelen
De wet geldt voor staatsorganen, de principes gelden dus voor ISP's.
Verder zijn isp's uitgezonderd van de voorwaarden als ze de enige aanbieder in de staat zijn, wat in sommige staten voorkomt.
Er zijn geen voorwaarden voor de ISP's, er zijn principes waar ze zich al dan niet aan kunnen houden. Het maakt niet uit of ze zich aan deze principes houden als ze de enige aanbieder in de staat zijn, de staatsorganen mogen in dat geval sowieso zaken met ze doen. Ik zou deze zin schrijven vanuit het oogpunt van de staatsorganen:
Verder zijn staatsorganen uitgezonderd van de voorwaarden als ze er slechts één aanbieder in de staat is, wat in sommige staten voorkomt.
En dan nog: wat is sommige staten voorkomt? Dit artikel lijkt te gaan over Oregon. De vraag is dus: komt dit in Oregon voor? Zo ja, dan is dit hele wetsvoorstel (nog) niet nuttig. Zo niet, dan is de uitzondering een vangnet en niet relevant voor de huidige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:17

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik zal het e.e.a. nog ietwat nader verduidelijken :)