Hdmi kabel voor 4k 60hz over lange afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 18:53
Ik ben momenteel bezig met verbouwing en binnenkort komt er een nieuwe vloer in de woonkamer. Ik wil alle kabels zoveel mogelijk onder de vloer hebben waaronder de HDMI kabel. Nou wil ik mijn pc verbinden met de tv die op zo een 5-6 meter afstand ligt. Ik heb uitgezocht via verschillende websites en reviews dat niet alle HDMI kabels de volle 4k60hz spec ondersteunen op een afstand van meer dan 5 meter. Ik heb dus een kabel nodig van ongeveer 6-7 meter die gegarandeerd de 4k 60hz en HDR kan draaien ( zo een beetje de hele 18gbps spec). nou heeft de hdmi spec een premium label voor kabels die zeker werken maar zijn allemaal rond 2-3 meter wat te kort is voor mij.

Ik heb de volgende kabel gevonden: https://www.amazon.de/dp/...IAXNI?_encoding=UTF8&th=1 maar als ik 7.5 meter klik dan zit er opeens geen premium label bij wat dus geen garantie biedt.

heeft iemand een high speed hdmi kabel die hij/zij gebruikt van ongeveer 6-7 meter die zeker werkt bij 4k 60hz HDR zonder haperingen etc. ivm verbouwing kan ik helaas niet van te voren testen.

Beste antwoord (via semi70 op 10-04-2018 13:29)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht vind je er hier een paar:
https://www.allekabels.nl...k_producten/4k-60-hz.html

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Gegarandeerd kan je vergeten denk ik ook al zit er zo'n premium label aan. Misschien kan je ergens een 2.1 ultra high speed op de kop tikken, dan weet je zeker dat je de komende jaren goed zit. Enige probleem is dat ik er geen kan vinden langer dan 2 meter op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
@semi70 Kijk is op deze nl site, koop me kabels hier altijd.

https://www.ruconnected.nl/lange-hdmi-kabel-4K/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:35

pmeter

Poes!

Je kan overwegen om een buis in de grond te leggen. Bijvoorbeeld een 40mm rioolbuis (of 32 mm?) inclusief bochten om al dan niet in de muur boven de grond uit te komen. Dan kun je over een aantal jaar een nieuwe kabel trekken als hdmi verouderd is.

Ik heb zelf in twee buizen onder de vloer 4x utp, hdmi, coax, domotica, audio line-in en een luidsprekerkabel :P

[ Voor 43% gewijzigd door pmeter op 10-04-2018 11:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht vind je er hier een paar:
https://www.allekabels.nl...k_producten/4k-60-hz.html

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 18:53
bedankt voor alle input. ik ga de bovenstaande link proberen. staat dat ie gecertificeerd is dus hoop dat ie lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
semi70 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:29:
bedankt voor alle input. ik ga de bovenstaande link proberen. staat dat ie gecertificeerd is dus hoop dat ie lukt.
Mijn ervaring is dat je daar nog steeds niet zeker van je zaak bent. Als je na de verbouwing de kabel niet meer kan wisselen zou ik toch echt een 2.1 kabel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:37
semi70 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:41:
Ik ben momenteel bezig met verbouwing en binnenkort komt er een nieuwe vloer in de woonkamer. Ik wil alle kabels zoveel mogelijk onder de vloer hebben waaronder de HDMI kabel. Nou wil ik mijn pc verbinden met de tv die op zo een 5-6 meter afstand ligt. Ik heb uitgezocht via verschillende websites en reviews dat niet alle HDMI kabels de volle 4k60hz spec ondersteunen op een afstand van meer dan 5 meter. Ik heb dus een kabel nodig van ongeveer 6-7 meter die gegarandeerd de 4k 60hz en HDR kan draaien ( zo een beetje de hele 18gbps spec). nou heeft de hdmi spec een premium label voor kabels die zeker werken maar zijn allemaal rond 2-3 meter wat te kort is voor mij.

Ik heb de volgende kabel gevonden: https://www.amazon.de/dp/...IAXNI?_encoding=UTF8&th=1 maar als ik 7.5 meter klik dan zit er opeens geen premium label bij wat dus geen garantie biedt.

heeft iemand een high speed hdmi kabel die hij/zij gebruikt van ongeveer 6-7 meter die zeker werkt bij 4k 60hz HDR zonder haperingen etc. ivm verbouwing kan ik helaas niet van te voren testen.
Heb je inmiddels een kabel gevonden? Ik zoek ook een vervanging voor een 7 meter lage hdmi kabel, mijn huidige gaat maar tot 4K 30hz. En nu ik een nieuwe Gaming pc heb, zoek ik ook een 7 meter kabel die 4K 60hz en hdr aan kan. Ik vind die van RU wel erg duur, maar als het niet goedkoper kan wil ik dit bedrag wel uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Zijn er nog tips voor betaalbare lange 60hz kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet gebruikelijk om oude topics naar boven te halen. Net zo min als andermans topic overnemen. Daarnaast is er een beste antwoord gemarkeerd waar je terecht kan. Topic gaat dus bij deze dicht. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.