Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061491

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Een tijdje terug heb ik aangevinkt, om meer opslag te krijgen op mijn computer zelf, om al mijn foto's en documenten op iCloud op te slaan. Ik had toen nog geen extra opslag en daardoor kon niet alles worden overgezet (lees zo'n 950 items). Nu heb ik zojuist geüpgrade naar 200GB. Echter blijft iCloud Drive in mijn Finder aangeven dat mijn iCloud-opslagruimte vol is en daardoor die 950 items nog steeds niet worden opgeslagen. In het wolkje voor iCloud Drive staat een uitroepteken en als ik mijn Mac opnieuw opstart blijft ik de melding krijgen dat mijn iCloud vol is. Zelfs terwijl dat er wanneer ik via instellingen naar mijn iCloud ga, er staat dat ik nog 195GB beschikbaar heb. Er staat in totaal voor 240GB aan bestanden etc op mijn computer waarvan rond de 60GB aan programma's. Deze programma's wil ik niet op mijn iCloud. Mijn bestanden en foto's samen zijn ongeveer 160GB aan opslag. Dus qua opslag moet het nu gewoon mogelijk zijn lijkt me. Als ik overigens op "Werk bij" klik nadat ik de melding krijg dat mijn iCloud-opslag vol is, word ik weer doorverwezen naar het scherm waar ik nog meer iCloud-opslag kan kopen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Normaal kom ik er zelf wel aan uit, maar kon hier ook online niks over vinden.

Software die er nu opstaat is macOS Sierra. Versie 10.12.6.

Alvast bedankt!

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-07 09:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is 'zojuist'? Die upgrade heeft natuurlijk wel wat tijd nodig om te verwerken. Heb je al de Apple-factuur in je mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Welke IOS en telefoon gaat het om? Sla je toevallig de backups van je telefoon op in iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061491

Topicstarter
Icephase schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:09:
Wat is 'zojuist'? Die upgrade heeft natuurlijk wel wat tijd nodig om te verwerken. Heb je al de Apple-factuur in je mail gehad?
Een factuur niet, ik betaal via PayPal. Daar heb ik wel een bevestiging van gekregen en Apple heeft mij een mail gestuurd met onderwerp "Your recent purchase with your Apple ID". Die mail was van Di 10-4-2018, 09:41.
_Rayman_ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:10:
Welke IOS en telefoon gaat het om? Sla je toevallig de backups van je telefoon op in iCloud?
Het gaat in dit geval om mijn Macbook en niet op mijn telefoon, maar misschien heeft je vraag een andere reden.
Op mijn telefoon geeft hij aan helemaal niks van iCloud weer te kunnen geven door te zeggen: "Unable to load Storage Info". Telefoon is iPhone 7 en iOS is 11.2.2. En ja er staat wel het een en ander aan onder iCloud. Bijv Photos = On. En bij contacten en calendars staat het groene schuifje aan. Maar tot op de dag van vandaag nooit echt bewust mee bezig geweest wat betreft mijn telefoon. Misschien ooit eens aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij is het dinsdag 10-04-2018. Wacht nog even een tijdje (max 24 uur) en kijk dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21
Even opnieuw aanmelden op je icloud account via de macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 13:08
Ik had recent ook even een "hick-up" in iCloud op mn mac. (contacten, notities e.d. die niet gesynced werden)

Bij mij was de oplossing om op de mac even iCloud af te melden, mac opnieuw opstarten, en opnieuw aanmelden bij iCloud.

Volgens mij moet je ook in je iCloud account kunnen zien hoe je opslagruimte gebruikt wordt. (dus hoeveel ruimte aan foto's, mail, programma's e.d.). Kijk daar eens naar, zie je daar niets vreemds ??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit kan even duren. Is mij ook overkomen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1