Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 14:29
Hey guys,

heb een woning gekocht waarbij de onderkant gerenoveerd is, en de bovenkant wij later gaan doen.
Enige nadeel van deze woning is dat er verschrikkelijk weinig schakelaars zijn. (vorige eigenaars gebruikten een klein afstandbedieningkje voor hun lichten aan te sturen.) Ook is er een basic alarmsysteem aanwezig.

Graag zou ik het huisje upgraden. Door de vermoedelijke afwezigheid van wachtbuizen en dergelijke wil ik alle muren niet openbreken beneden, dus ben ik naar het kijken naar draadloze alternatieven voor aan te sluiten op HomeKit. Hier wil ik waarschijnlijk z-wave of zigbee voor gebruiken, middels homebridge naar Homekit.

Wat ik wil aansturen is verlichting, sloten, alarm (ramen/deuren), rookdetectie, poort, garage, buitenverlichting met bewegingsdetectie.

Ik had momenteel volgende lijst in gedachten voor DeCONZ -> Homebridge -> HomeKit, maar blijkbaar is Zigbee met de Danalock niet vanzelfsprekend, terwijl z-wave wel werkende is. Mogelijks ga ik dus alles naar z-wave trekken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Osram Smart+€ 20,31€ 20,31
1Philips Hue Draadloze Dimmer€ 23,95€ 23,95
1Ring Video Doorbell Pro€ 249,-€ 249,-
1Tado Slimme Thermostaat V3€ 229,-€ 229,-
1Tado Slimme Thermostaat V3 (startset)€ 182,97€ 182,97
1Philips Hue White and Color Starterkit (GU10, 3 lampen, met Bridge 2.0)€ 169,-€ 169,-
1ConBee ZigBee usb stick€ 0,-€ 0,-
1Poly-Control Danalock V3 Bluetooth & Z-Wave€ 198,95€ 198,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.073,18

~ beware of misinformation.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:00
Altijd een mooi plan om je huis te automatiseren :) Ik mis alleen een beetje de onderbouwing waarom deze keuzes? Waarom Danalock en niet bijvoorbeeld Nuki, wat heb je onderzocht en weggestreept in de markt?

Je hebt het over rookmelders (zie ik niet terug in je aankopen) maar wil je die dan op z-wave hebben of ga je voor de oplossing van Nest? Ik denk dat het goed is om gewoon eens rond te neuzen in de topics van Homey, Domoticz, Home Assistant, Nest, Kaku en dergelijk om te weten waar je het over hebt :) Daarnaast zie ik Hue draadloze dimmer + lampen staan, ga je dan voor een oplossing met de Hue bridge en daarnaast allerlei andere (bridges) oplossingen of toch voor een Home assistant / Homey of dergelijke waarbij je Zigbee (Hue) rechtstreeks koppelt voor een grotere mesh (en maar een mesh per signaal). Anders wil je straks een Ikea lamp koppelen en heb je daar ook weer een bridge van staan thuis.

Hou daarnaast met verschillende signalen je mesh ook goed in de gaten, rookmelders op batterij vergroten niet je mesh en zijn dus afhankelijk van je bereik / repeaters (idem voor zigbee)

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 11:41 ]

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 14:29
Hey @lubbertkramer , bedankt voor de input!

Ik wil vooral HomeKit gaan gebruiken, maar omdat het aantal wireless apparaten NIET op bluetooth/wifi hiervoor beperkt is (lees; geen), wil ik z-wave of zigbee koppelen aan homekit.

Aanvankelijk de keuze voor Danalock was esthetisch en dat er geen bridge nodig was.
Nuki lijkt me leuk, maar ik wil geen permanente IFTTT (lees; internet) verbinding.
Ik koos uit de volgende lijst: https://homekitty.world/explore?category=Locks

Ivm rookmelders, needs more research.. Ik zit een beetje between a rock and a hard place.
Langs ene kant wil ik draadloze domotica zodat ik niet elke muur moet openhalen, langs andere kant moet alles wel met elkaar werken en met homekit.

~ beware of misinformation.