Televisie/Monitor gaat soms voor 1-2 seconden op zwart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
Mijn vraag
...Hallo, omdat ik niet op het circuits online kan reageren doe ik het hier maar even.

Ik las hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/125639 dat je koelkast op hetzelfde stekkerblok aansluiten problemen geeft, nu dacht ik zelf dat het aan de extra power kabel ligt op de video kaart die op dezelfde groep aangesloten zit, maar dat is natuurlijk natte vinger werk, het kan dus ook aan rotte condensator liggen die in de power supply zit. Of moet ik vanwege het oude topic een nieuwe starten, want dit lijkt me hetzelfde onderwerp.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Sensors van ubuntu

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Circuits online onderwerp. Ik dacht een andere videokaart te kopen zonder extra stekker, zodat die minder stroom neemt.

Alle reacties

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:24
Het is een beetje een onsamenhangend verhaal, maar als ik het goed begrijp heb je een videokaart in je PC met extra stroomtoevoer vanuit je PC voeding? Deze kan nooit zo'n abrupt grote piek trekken dat alles op zwart gaat.Als de voeding rot is zou de hele PC vastslaan of uitvallen bij een grote belastig. Die piek beschreven daar in het topic komt doordat een koelkastcompressor een grote piek trekt bij het aanslaan. Heb je niet een ietwat gevoelige aansluitkabel, dus dat ie eens in de zoveel tijd heel kort het signaal verliest?

De wijzen komen uit het Oosten!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
Nou een aansluitkabel naar de televisie? Die is volgens mij goed, overdag vreemd genoeg heb ik het bijna nooit en 's nachts wel 10 keer, het gebeurd altijd als de koelkast aanslaat. Ik heb overigens even een andere pc op de tv aangesloten, en die heeft het niet eens, dus het zal wel aan de videokaart gelegen hebben. Hoewel ik nu een andere videokaart heb en een andere power supply, en nu heeft die nog steeds van die zwarte schermen. Ik denk dat het opgelost is; Het energie beheer van ubuntu mate stond op na 30 minuten uitschakelen. 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door BJC2008 op 12-04-2018 11:47 . Reden: w.s. de oplossing ]