Alle gebruikers bestanden kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-08 07:58
Goedemorgen dames en heren,

Ik zit met een probleempje.
Gisteren startte mijn collega zijn werk pc op en leek het of er een schone installatie was uitgevoerd van Windows 10. (Hij heeft hem vrijdag gewoon afgesloten niks geks), alle snelkoppelingen, bestanden etc.stonden niet meer op het bureaublad, ook was de afbeelding op het bureaublad terug gezet naar het blauwe Windows 10 afbeelding. afsluiten>opstarten>herstarten lost niks op.

Uiteindelijk na zoeken bleek dat alle bestanden waren verplaatst en stonden deze in de map gebruikers/mijn collega zijn naam, en dan alle mappen:afbeeldingen, documenten, downloads etc.
Maar de software zoals citrix etc moest opnieuw ingesteld worden.

Nu hebben we alle mappen terug gezet op de plek waar ze stonden, citrix opnieuw ingestelt etc, alles werkte werkte weer zoals het hoort. Gisteren na de werkdag de pc afgesloten zoals gewoonlijk.

Vanmorgen na het opstarten stond alles in eens weer zoals voor het weekend was.
Bureaublad was weer de oude alle oude snelkoppelingen stonden weer op het bureaublad.

Het probleem is nu dat alles wat wij gisteren verplaats hebben, afbeeldingen en documenten zijn nu niet meer te vinden de pc. Ook niet op naam in verkenner vind hij niets meer op de pc.

Nu heb ik Recuva geïnstalleerd om snel te kijken of de afbeeldingen terug zijn te vinden, het blijkt dat deze nog wel op de pc staan. alleen is het pad dan C:\?\afbeeldingen. (ook de mappen met documenten en afbeeldingen etc staan er.

Echter is de C:\?\ niet te vinden op de pc.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is? er is absoluut niks verwijderd, het lijkt of er twee accounts op de pc staan, echter is het paswoord en gebruiker dan het zelfde, ook is dit niet te vinden in accounts en is er geen keuze bij het opstarten.

De pc is een HP prodesk.

Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Krijg je niet een melding dat er ingelogd is met een tijdelijk profiel? Staat er in c:\users\ een temp.-profiel? Zo ja, dan is dat je probleem. Je hebt dan dus de bestanden naar het tijdelijke profiel verplaatst en dat wil inderdaad wel eens leeggegooid worden na een herstart (omdat het een tijdelijk profiel is).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
Zit de computer in een domein? Zo ja, dan heeft je collega waarschijnlijk tijdens het inloggen een tijdelijk profiel gekregen. Dat krijg je als je originele profiel niet geladen/opgehaald kon worden. Dus dat geklooi met mappen verplaatsen heeft de boel alleen maar ingewikkelder gemaakt.

Je zult moeten gaan uitzoeken waarom je collega een tijdelijk profiel heeft gehad. Wellicht een mooi klusje voor je Admin ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Meekoh Een pc hoeft niet per se in een domein te zitten om een tijdelijk profiel te krijgen. Ook bij een "normale" thuis-pc kan dat gebeuren als het profiel op een of andere manier beschadigd is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
FlipFluitketel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:50:
@Meekoh Een pc hoeft niet per se in een domein te zitten om een tijdelijk profiel te krijgen. Ook bij een "normale" thuis-pc kan dat gebeuren als het profiel op een of andere manier beschadigd is.
True True, alleen daar heb ik niet vaak gezien dat je een tijdelijk profiel krijgt. Alles is immers lokaal. Bij een domein met roaming profiles e.d. heb ik dit een stuk vaker zien voorkomen als de fileshare bijv. even niet te benaderen is.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Ik zou het inderdaad in de hoek van een tijdelijk profiel zoeken. Het verplaatsen van mappen heeft dit dan ingewikkelder gemaakt zoals hierboven al gemeld. Maar aangezien het op je werk is hebben ze vast een back-up van voor het weekend van de user profielen >:)

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Door in de verkenner naar %userprofile% te gaan, zie je het snelst wat je profieldirectory is. Als dat iets met TEMP is, kun je in de event viewer een fout van de User Profile Service vinden. Deze zou je meer inzicht moeten geven in de oorzaak.

Overigens doet je titel vermoeden dat alle gebruikers hun bestanden kwijt zijn, terwijl jij alle gebruikersbestanden (zonder spatie dus) van één gebruiker bedoelt. Spatiemisbruik 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 10-04-2018 10:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb er vandaag al 4 gehad op Windows7 met hetzelfde probleem (lokale pc, geen domein), vermoed eerder een Windows update maar ben er nog niet achter welke...

Het oplossen hiervan is heel eenvoudig door Methode1 (in ons geval dan) te hanteren:
https://support.microsoft...d-the-logon-error-message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Enforcer Grappig, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Exact zo'n probleem maandag opgelost bij een Windows 7-gebruiker (ook Methode 1, de .bak hernoemen).

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 10-04-2018 18:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je vorige topic leek te gaan over een corporate omgeving (want je kreeg ook meldingen van collega's uit het land); dus wat zegt de ICT'er / systeembeheerder van dit topic?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
Daar gaat het hier al mis, er is geen landelijk ICT'r/systeembeheer, we hebben allemaal een pc of laptop en daarop loggen alle gebruikers via Windows 7,8,10 in op Citrix om te kunnen werken, als er problemen zijn binnen de Citrix/-Treu dan hebben we daar wel ondersteuning voor, echter wanneer er iets lokaal mis gaat met hardware/software dan is er dus 0,0 ondersteuning voor. Ik ben hier nog niet heel lang werkzaam en ondanks dat hier dus 250 mensen werken over 5 locatie in Nederland ben ik er nogal verbaasd en ontevreden over, ik heb dit ook aangegeven maar goed dit terzijde

Nu ben ik dus geen ICT'r, maar een van de jongere hier die voor de hobby computers, tablet, telefoons etc. bijhoud, herstelt en repareert, dus eigenlijk de gene met een goede basis kennis van Google om problemen op te lossen.

Echter ben ik hier nu ook achter wat er gebeurd is met dank aan Meekoh.
Het inderdaad zoals Meekoh zegt, mijn collega heeft een tijdelijk profiel verkregen, hij heeft de melding hiervan weg geklikt na het opstarten van Windows en mij vertelt dat hij zo gewoon is opgestart, en reeds heeft herstart zonder meldingen.

Maar vanochtend gebeurde het weer dat hij in een tijdelijk profiel opstarte omdat het inladen van zijn profiel niet was gelukt, en nu heb ik deze melding wel gelezen.

Dus door in het tijdelijke profiel de bestandsmappen te verplaatsen zijn deze na het herstarten van de pc allemaal verwijderd.

Nu heb ik met Easus Wizzard data recovery alle bestanden weer gevonden, maar omdat dit een proefversie is kan ik maar 500mb van de 35.1GB terugzetten. Dus ik ga waarschijnlijk dit stukje software aanschaffen voor mijzelf, of aankomend weekend even goed zoeken naar een "gratis werkende variant"
Ik gebruikte zelf altijd Recuca maar deze vind alleen de bestanden terug en geen complete mappen waardoor alle dus op een berg in één map gerecoverd wordt.

Heren bedankt voor de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SirMonstras83 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:32:
Nu heb ik met Easus Wizzard data recovery alle bestanden weer gevonden, maar omdat dit een proefversie is kan ik maar 500mb van de 35.1GB terugzetten. Dus ik ga waarschijnlijk dit stukje software aanschaffen voor mijzelf, of aankomend weekend even goed zoeken naar een "gratis werkende variant"
Ehm.... dat moet het bedrijf toch regelen/betalen, niet jij?
Waarom zitten jullie privé dingen te klooien terwijl het zakelijk is?

Gewoon de baas melden dat je de hele dag bij de koffiemachine gaat staan omdat de PC's stuk zijn.
Wie weet komt er dan wel een IT'er langs

[ Voor 18% gewijzigd door DJMaze op 11-04-2018 11:36 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:56
SirMonstras83 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:32:
Daar gaat het hier al mis, er is geen landelijk ICT'r/systeembeheer, we hebben allemaal een pc of laptop en daarop loggen alle gebruikers via Windows 7,8,10 in op Citrix om te kunnen werken, als er problemen zijn binnen de Citrix/-Treu dan hebben we daar wel ondersteuning voor, echter wanneer er iets lokaal mis gaat met hardware/software dan is er dus 0,0 ondersteuning voor.
Een vraag als (voormalig) accountant met een voorliefde voor IT-zaken:
Waarom zet je bestanden lokaal neer? Het bedrijf faciliteert een Citrix-omgeving voor iedereen met support, backup en weet ik wat nog meer. Waarom wordt niet gewoon in Citrix gewerkt dan? Dan heb je dit hele probleem met bestanden die kunnen verdwijnen helemaal niet.

Sorry, je bent hier niet verder mee geholpen maar wilde dit toch wel even kwijt 8)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
Patrick_6369 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:32:
[...]

Een vraag als (voormalig) accountant met een voorliefde voor IT-zaken:
Waarom zet je bestanden lokaal neer? Het bedrijf faciliteert een Citrix-omgeving voor iedereen met support, backup en weet ik wat nog meer. Waarom wordt niet gewoon in Citrix gewerkt dan? Dan heb je dit hele probleem met bestanden die kunnen verdwijnen helemaal niet.

Sorry, je bent hier niet verder mee geholpen maar wilde dit toch wel even kwijt 8)
Ik weet dat dit een late reactie is.
Maar als er veel grote bestanden zoals foto's, pdf bestanden etc. moeten worden bewerkt/-verwerkt in goede kwaliteit dan wordt alles zo goed als onwerkbaar langzaam in de Citrix omgeving. Vandaar dat deze dingen dus veel lokaal worden opgeslagen, nu worden de foto's alsnog verkleind en opgeslagen op een extern systeem, maar deze zijn niet altijd geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@SirMonstras83 Dus? Wat is de status na zo'n lange tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMonstras83
Room42 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:25:
@SirMonstras83 Dus? Wat is de status na zo'n lange tijd?
Reeds opgelost, zoals te lezen valt in mijn bericht van 11 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
SirMonstras83 schreef op Tuesday 15 May 2018 @ 10:36:
[...]

Reeds opgelost, zoals te lezen valt in mijn bericht van 11 april
Volgens mij lees ik nergens dat het was opgelost, behalve dat prive een stukje software wilt gaan aanschaffen om een 'zakelijke' probleem op te lossen. Ik zou daar heel snel klaar mee zijn. Als ik op Citrix zou moeten werken (dat gaat bij ons nooit gebeuren :+ maar dat ter zijde), dan zal werkgever je dus ook moeten faciliteren in het kunnen bewerken van die bestanden die je blijkbaar nu lokaal moet opslaan (moet alle mogelijke bedrijfsrisico's ….verlies van bestanden...diefstal van data....etc).

Maar goed, just my 2 cents natuurlijk...
Pagina: 1