Laptop fans blazen als een malle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Recent heb ik voor mijn werk een Acer Aspire 7 mogen aanschaffen.Super laptop en mega snel. Echter blazen de fans regelmatig als een malle. Ook als ik niets aan het doen ben gaan ze aan en lijkt het alsof hij opstijgt. Als ik hem dan dichtklap dan gaan de fans uit en als ik hem open doe is hij gewoon stil. Echter op een gegeven moment gaan ze weer blazen en lijkt het alsof hij hiermee niet kan stoppen. Zelfs als er niets op wordt gedaan en hij gewoon open staat blijft hij blazen tot ik hem weer sluit.

Nu heb ik Speedfan geïnstalleerd maar daar kon ik zo snel niets vreemds op zien. Zelfs als ik dit programma op start gaat hij gigantisch lopen blazen terwijl er eigenlijk niets bijzonders gebeurd.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en/of ik hier iets aan kan doen?
https://ibb.co/h5m21c
https://imgur.com/a/5pC5p

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Wat zijn dan je temps een i7 en een 1050ti moeten gekoeld worden, zijn de temps prima in idle dan is het inderdaad raar dat je laptop gaat staan blazen, dan zou ik in de bios ff Zoeken naar de fan instellingen die zal niet op stil staan.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

thewizard2006 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:23:
Zelfs als er niets op wordt gedaan en hij gewoon open staat blijft hij blazen tot ik hem weer sluit.
Weet je zeker dat de notebook ook inderdaad niets doet? Hij zou bijvoorbeeld druk kunnen zijn updates of virusscans op de achtergrond bijvoorbeeld.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Tjm De Groot schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:55:
Wat zijn dan je temps een i7 en een 1050ti moeten gekoeld worden, zijn de temps prima in idle dan is het inderdaad raar dat je laptop gaat staan blazen, dan zou ik in de bios ff Zoeken naar de fan instellingen die zal niet op stil staan.
Het eerste plaatje laat de temperaturen zien gemeten met Speedfan. Hier zie ik geen extreem hoge temperaturen op.
ResuCigam schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:59:
[...]

Weet je zeker dat de notebook ook inderdaad niets doet? Hij zou bijvoorbeeld druk kunnen zijn updates of virusscans op de achtergrond bijvoorbeeld.
In het tweede plaatje staan de achtergrond taken. Al is dit een moment opname uiteraard. Bijv op dit moment ziet het er ongeveer hetzelfde uit maar is hij stil (en de videokaart staat op ook inactief). Hij lijkt dus willekeurig ineens te gaan blazen

EDIT
Hij ging net weer blazen en zag wat programma's op de achtergrond lopen die veel processor kracht opeisen. Het is niet de videokaart want die was nog steeds inactief.
Een van de programma's was die host app (die ook in het plaatje staat). Maar er waren er nog 2. Ik heb ze echter te snel weggeklikt. Mocht het weer gebeuren maak ik daar even een printscreen van. En ga uiteraard even googelen wat ze doen :)

[ Voor 52% gewijzigd door thewizard2006 op 11-04-2018 08:40 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

Je kunt ook je Windows update controleren of die misschien druk is op dat moment.

We do what we must because we can.