Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Mijn vraag
Ik heb een ubiquiti pro en een Ubiqiuti ap ac lr. Ik kijg het niet klaar om 2.4 ghz in te stellen Hij geeft dit wel aan maar hij geeft 5 ghz

Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem van KPN v 10
Ubiquiti pro
Ubiqiuti ap ac lr
TP link TL sg105

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb steeds opnieuw instellen op 2.4 ghz, resetten modem.

Beste antwoord (via rens-br op 12-04-2018 21:05)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sn0x0r je openingspost bevat momenteel echt nog te weinig informatie waar we iets mee kunnen. Welke stappen voer je exact uit en waar gaat het precies niet goed? Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

Daarnaast wanneer je door de setup van Ubiquiti bent heen gelopen zend je standaard al een 2,4Ghz en 5Ghz netwerk uit. Deze hebben dan hetzelfde SSID en password. Weet je zeker dat je niet gewoon ook 2,4Ghz uitzend, maar je devices verbinden met 5Ghz?

Je kan controleren wat er allemaal uitgezonden wordt met bijvoorbeeld: Wifi Analyzer (Windows) of Wifi Analyzer (Android).

offtopic:
Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Het resetten van het modem heeft in ieder geval geen effect op je Ubiquiti apparatuur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@sn0x0r je openingspost bevat momenteel echt nog te weinig informatie waar we iets mee kunnen. Welke stappen voer je exact uit en waar gaat het precies niet goed? Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

Daarnaast wanneer je door de setup van Ubiquiti bent heen gelopen zend je standaard al een 2,4Ghz en 5Ghz netwerk uit. Deze hebben dan hetzelfde SSID en password. Weet je zeker dat je niet gewoon ook 2,4Ghz uitzend, maar je devices verbinden met 5Ghz?

Je kan controleren wat er allemaal uitgezonden wordt met bijvoorbeeld: Wifi Analyzer (Windows) of Wifi Analyzer (Android).

offtopic:
Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Zou je eens een 'Show System Config' hier kunnen posten? Deze vind je in de controller bij Settings, Maintenance (of Nederlands equivalent als je de Nederlandse taal gebruikt).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Of simpelweg de 5G even uit zetten en kijken of je dan iets ziet.
Zie je dan wel een ssid dan weet je gewoon dat de 2,4 ghz werkt.
Het feit dat de apparaten vervolgens (na het aanzetten van de 5Ghz) weer op 5GHz verbinding maken is alleen maar mooi mee-genomen.

Het liefste zou ik zelfs de hele 2,4 Ghz uit willen zetten op mijn AC Lite, maar dat vindt mijn el-cheapo tablet niet leuk die geen 5Ghz heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Inmiddels opgelost en op verzoek gesloten.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 12-04-2018 21:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.