Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil ik vermelden dat ik niet veel verstand heb van het bouwen van pc, dus het kan zijn dat ik bepaalde niet meegeef. Mijn excuses alvast hiervoor.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Om ermee te gamen, die soepel AAA games kan spelen in HD

Wat mag het systeem gaan kosten?
<1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Ik heb een oude monitor die nog dvi kabel heeft, die zou ik graag als 2de monitor willen gebruiken./i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De mogelijkheid om mijn oude dvi monitor te verbinden en ruimte voor meerdere hdd (3 is voldoende). Als het in het budget past zou ik graag een monitor HD willen aanschaffen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nVidia spreekt mij het meest aan, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag. anders mag alle andere zaken de goedkoopste optie zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het mogelijk is met een lage budget zou ik het liefst een pc willen die stil is,maar als dat niet mogelijk is niet erg.

Ga je overklokken?
[i]Ik weet dat er voordelen zijn hiermee, als er geen nadelen zijn dan zou ik graag voor overklokken gaan./i]

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag geld spenderen aan de belangrijke zaken en op de minder belangrijke zaken besparen. Een pc uitgerust met de nieuwste/beste cpu en gpu die je kan krijgen met het geldlimiet dat we mee moeten werken. Ram geheugen tussen 8gb-16gb (misschien is 12gb een goed middelpunt, tenzij anders aangeraden).
Voor mij maakt het niet uit hoe de casing eruit ziet, zolang alles erin kan. Als er hiermee kan bespaard worden dan wil ik het zo goedkoop mogelijk. Een SSD hoef ik niet perse, ik heb meer belang aan ruimte dan snelheid. Een normale HDD van 2TB is beter.

Ik heb nu het volgende lijstje, grotendeels een kopie van de BBG van januari.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 163,40€ 163,40
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 365,-€ 365,-
1Fractal Design Define C€ 70,95€ 70,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 128,26€ 128,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Je zegt geen waarde te hechten aan een SSD maar dat gaat niemand hier op tweakers met je eens zijn.
Het is niet alleen snelheid van programma’s, multitasken en dat soort zaken wat sneller gaat, je pc is ook sneller in opstarten en zal veel minder vaak vastlopen als je schijf bezig is. Met een hdd heb je gewoon niet genoeg snelheid om sommige achtergrondprogramma’s plus wat gaming aan te kunnen. Wil je echt on de cheap, koop een 120gb Ssd alleen voor Windows en een paar programma’s en zet je Steam library op een hdd.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Hmm ik zit me te bedenken (en dan gooien we het over een totaal andere boeg), je denkt nu nog in de vorm van HD gaming (logisch, pc gaming is ontzettend duur op hardware gebied).
Je doel is om AAA games te kunnen spelen, hoe zou je het vinden om AAA games in 4K met HDR met (regelmatig) 60FPS te kunnen doen, en dat voor minder dan de helft van jouw budget?
Voor 1000 euro zou het zelfs mogelijk moeten zijn om ook nog een 4K HDR tv te kunnen kopen (indien je die niet hebt) naast de xbox one x.

Ps, dit is geen aanval op de pc gamers oid, maar ik zie een budget en veel en veel meer mogelijkheden die simpelweg met de PC nooit bereikt kunnen worden (kijkend naar het budget).

Stel je wilt perse muis+toetsenbord gebruiken of eventuele games die er niet voor de xbox one x zijn (volgens mij bijna alle AAA wel) dan houd het op natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:46:
Hmm ik zit me te bedenken (en dan gooien we het over een totaal andere boeg), je denkt nu nog in de vorm van HD gaming (logisch, pc gaming is ontzettend duur op hardware gebied).
Je doel is om AAA games te kunnen spelen, hoe zou je het vinden om AAA games in 4K met HDR met (regelmatig) 60FPS te kunnen doen, en dat voor minder dan de helft van jouw budget?
Voor 1000 euro zou het zelfs mogelijk moeten zijn om ook nog een 4K HDR tv te kunnen kopen (indien je die niet hebt) naast de xbox one x.

Ps, dit is geen aanval op de pc gamers oid, maar ik zie een budget en veel en veel meer mogelijkheden die simpelweg met de PC nooit bereikt kunnen worden (kijkend naar het budget).

Stel je wilt perse muis+toetsenbord gebruiken of eventuele games die er niet voor de xbox one x zijn (volgens mij bijna alle AAA wel) dan houd het op natuurlijk!
Er zijn maar 6 AAA games die 4K60 doen op een xbox one x. En dat is alsnog met "Dynamic Resolution". Dus niet altijd 4K en niet altijd 60fps. Maar ja, als je alleen maar een beetje (casual?) wil gamen dan is een xbox prima. Wil je iets meer dan gamen dan houdt het al op voor een console.

Bron: https://www.gamesradar.co...s-and-features-explained/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Randleman schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:22:
[...]

Er zijn maar 6 AAA games die 4K60 doen op een xbox one x. En dat is alsnog met "Dynamic Resolution". Dus niet altijd 4K en niet altijd 60fps. Maar ja, als je alleen maar een beetje (casual?) wil gamen dan is een console prima. Wil je iets meer dan gamen dan houdt het al op voor een console.

Bron: https://www.gamesradar.co...s-and-features-explained/
Ja zeer zeker, het apparaat is ook nog maar net uit natuurlijk! :D Games (kijkend naar de console historie in het algemeen) komen vanzelf :D

En inderdaad, stel hij heeft nog geen PC voor het dagelijkse internet gebruik en/of hij wilt perse met een muis gamen, dan blijft een PC handig natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:23:
[...]

Ja zeer zeker, het apparaat is ook nog maar net uit natuurlijk! :D Games (kijkend naar de console historie in het algemeen) komen vanzelf :D

En inderdaad, stel hij heeft nog geen PC voor het dagelijkse internet gebruik en/of hij wilt perse met een muis gamen, dan blijft een PC handig natuurlijk!
Inderdaad, hopen dat er meer games komen die echt native 4K draaien en stabiel 60fps kunnen behouden. Dan is het een leuke (game) machine voor €500,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Randleman schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:27:
[...]

Inderdaad, hopen dat er meer games komen die echt native 4K draaien en stabiel 60fps kunnen behouden. Dan is het een leuke (game) machine voor €500,- :)
Ja deze native 4k games zijn er natuurlijk al met 60fps, kan je nagaan dat dit pas om de ''patched'' games gaan (uitgekomen voor de oude xbox one en met een update native 4k + 60fps constant). Andere games draaien inderdaad (nog wel) op native 4K met 30fps. Het is al minder dan 500 euro (althans, ik weet niet of er toevallig nog een winkel is die 500 euro vraagt..).
Mijne heb ik via tweakers voor 350 gekocht :)

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:30:
[...]

Ja deze native 4k games zijn er natuurlijk al met 60fps, kan je nagaan dat dit pas om de ''patched'' games gaan (uitgekomen voor de oude xbox one en met een update native 4k + 60fps constant). Andere games draaien inderdaad (nog wel) op native 4K met 30fps. Het is al minder dan 500 euro (althans, ik weet niet of er toevallig nog een winkel is die 500 euro vraagt..).
Mijne heb ik via tweakers voor 350 gekocht :)
Nouja, niet echt.. de enige game die tot nu toe native 4K (dus zonder dynamic resolution of checkerboard) en stabiel/locked 60fps haalt is Forza Motorsport 7. Maar dat betekend dus wel dat als Microsoft het kan, andere studio's dit ook kunnen in de toekomst.

350? Dat is inderdaad een hele mooie deal. Op het moment is de goedkoopste 455. Ben zelf ook meer dan tevreden over mijn xbox one S. gebruik hem voornamelijk voor platformers zoals AC e.d. Maar de meeste tijd zit ik toch achter mijn PC voor shooters 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Randleman schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:49:
[...]

Nouja, niet echt.. de enige game die tot nu toe native 4K (dus zonder dynamic resolution of checkerboard) en stabiel/locked 60fps haalt is Forza Motorsport 7. Maar dat betekend dus wel dat als Microsoft het kan, andere studio's dit ook kunnen in de toekomst.

350? Dat is inderdaad een hele mooie deal. Op het moment is de goedkoopste 455. Ben zelf ook meer dan tevreden over mijn xbox one S. gebruik hem voornamelijk voor platformers zoals AC e.d. Maar de meeste tijd zit ik toch achter mijn PC voor shooters 8).
F1, shadow of war en etc zijn volgens mij ook nog een paar voorbeelden.

Maar voordat we (per ongeluk) het topic kapen, laten we maar even afwachten of de topicstarter nog terug komt :P

Over AC (origins), ik dacht maar dit weet ik niet zeker; native 4k 60fps hdr

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Zullen we weer even on-topic gaan?

@Verwijderd Mooi lijstje. Ik zou de SSD vervangen door pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB die is wat nieuwer en sneller. Door een OEM versie van Windows te kopen kun je nog wat geld besparen, en dat gebruiken voor wat meer geheugen (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15), 8GB begint toch net iets te weinig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:50:
[...]

F1, shadow of war en etc zijn volgens mij ook nog een paar voorbeelden.

Maar voordat we (per ongeluk) het topic kapen, laten we maar even afwachten of de topicstarter nog terug komt :P

Over AC (origins), ik dacht maar dit weet ik niet zeker; native 4k 60fps hdr

F1 2017 = checkerboard 4k
Shadow of War = 20/30fps
AC Origins = checkerboard / 30 fps

Zo kunnen we uren doorgaan :+. Conclusie: xbox one x is een krachtige console die mooie plaatjes op je beeld kan toveren als studio's er een beetje moeite in stoppen (zoals te zien bij Forza Motorsport 7).

Wat @Mithrildor zegt; SSD en RAM vervangen. Tevens geef je aan te willen overclocken. Dan is een 400 watt voeding aan de krappe kant. Neem dan de 500 watt versie van de voeding.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W

Misschien nog iets van een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition erbij? Je zegt dat je graag een stille computer wil. De stock cooler van de R5 1600 is een prima ding maar onder load is hij duidelijk aanwezig.

UPDATE: misschien handig om nog even te wachten. Nieuwe ryzen (Zen+) cpu's komen als het goed is deze maand. Wellicht dat de prijzen van de "oude" generatie nog iets naar beneden gaan. Of Zen+ is zo interessant dat je daar voor kunt gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Randleman op 10-04-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:38:
Je zegt geen waarde te hechten aan een SSD maar dat gaat niemand hier op tweakers met je eens zijn.
Het is niet alleen snelheid van programma’s, multitasken en dat soort zaken wat sneller gaat, je pc is ook sneller in opstarten en zal veel minder vaak vastlopen als je schijf bezig is. Met een hdd heb je gewoon niet genoeg snelheid om sommige achtergrondprogramma’s plus wat gaming aan te kunnen. Wil je echt on de cheap, koop een 120gb Ssd alleen voor Windows en een paar programma’s en zet je Steam library op een hdd.
dat was een idee die ik vergeten was, bedankt voor de herinnering.
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:46:

Ik heb namelijk een goeie pc nodig, want m'n laptop is recent kapot gegaan. ik wou al een tijd geleden al overgaan naar desktop. Nu heb ik een reden om het aan te schaffen. En ik heb interesse in gaming, dus ik sla 2 vliegen met 1 klap.
Mithrildor schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:54:
Zullen we weer even on-topic gaan?

@Verwijderd Mooi lijstje. Ik zou de SSD vervangen door pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB die is wat nieuwer en sneller. Door een OEM versie van Windows te kopen kun je nog wat geld besparen, en dat gebruiken voor wat meer geheugen (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15), 8GB begint toch net iets te weinig te worden.
ik meer belang aan ruimte, maar een forumer heeft mij op gewezen dat het mogelijk is een SSD van kleine formaat te nemen voor programma's/OS en een grote HDD voor bestanden. wat is de aangeraden minimum gb grootte voor een SSD?

Wat bedoel je met "OEM versie van Windows"? wat is het precies?

Zou 12gb ram goed genoeg zijn?
Wat @Mithrildor zegt; SSD en RAM vervangen. Tevens geef je aan te willen overclocken. Dan is een 400 watt voeding aan de krappe kant. Neem dan de 500 watt versie van de voeding.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W

Misschien nog iets van een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition erbij? Je zegt dat je graag een stille computer wil. De stock cooler van de R5 1600 is een prima ding maar onder load is hij duidelijk aanwezig.

UPDATE: misschien handig om nog even te wachten. Nieuwe ryzen (Zen+) cpu's komen als het goed is deze maand. Wellicht dat de prijzen van de "oude" generatie nog iets naar beneden gaan. Of Zen+ is zo interessant dat je daar voor kunt gaan :)
de lijst heb ik overgenomen bbg voor januari, waarin ze voor AMD kozen. Zelf zou ik liever intel willen, zou het beter zijn om een intel processor te nemen die beter/goedkoper dan degene op de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Doe maar niet 12 GB RAM. Of 8 OF 16. Intel is in gaming toch wel de koning. Ik denk zelf aan zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 106,-€ 106,-
1ASRock B360M Pro4€ 83,01€ 83,01
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB€ 346,-€ 346,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,49€ 40,49
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 159,85€ 159,85
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 69,19€ 69,19
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 953,44

Over die Windows OEM versie: Deze kun je bijvoorbeeld kopen bij Softkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ericvanree schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:35:
Doe maar niet 12 GB RAM. Of 8 OF 16. Intel is in gaming toch wel de koning. Ik denk zelf aan zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 106,-€ 106,-
1ASRock B360M Pro4€ 83,01€ 83,01
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB€ 346,-€ 346,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 40,49€ 40,49
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 159,85€ 159,85
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 69,19€ 69,19
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 953,44

Over die Windows OEM versie: Deze kun je bijvoorbeeld kopen bij Softkeys
Mag ik vragen waarom 12gb geen goed idee?
is het mogelijk om een OS van andere pc te gebruiken en over te plaatsen naar een nieuwe HDD voor een nieuw PC?
Is het mogelijk om een goeie/snelle SSD te verkrijgen maar met minder GB (genoeg voor windows10 en adobe programma's, zodat ik meer geld kan besparen.
Zijn er andere moederborden die goedkoper/goed genoeg zijn voor alle onderdelen of is het niet aangeraden om lager te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:56:
[...]

is het mogelijk om een OS van andere pc te gebruiken en over te plaatsen naar een nieuwe HDD voor een nieuw PC?
Is het mogelijk om een goeie/snelle SSD te verkrijgen maar met minder GB (genoeg voor windows10 en adobe programma's, zodat ik meer geld kan besparen.
Zijn er andere moederborden die goedkoper/goed genoeg zijn voor alle onderdelen of is het niet aangeraden om lager te gaan.
-Ram wil je draaien in dual channel, oftewel 2 sticks die in harmonie samenwerken om je prestaties te verbeteren. Dat heeft een verminderd effect bij verschillende sticks, je hebt sticks van 4, 8 of 16gb per stuk. 2x4, 2x8 of 2x16 is gewenst, een andere combinatie van sticks is niet per sé een verbetering en kan juist je ram langzamer laten werken als het om een verschillende combi gaat. Niet doen dus.
- Een ssd van 40 euro/120gb is toch wel het minimum. Je wil niet met een vreemd chinees merk zitten die geen garantie bied en je wil niet minder dan 120gb hebben want dan kan je niet windows installeren en ook nog genoeg ruimte hebben op je snelle schijf.
- Moederbord ligt nummer 1 aan de socket (dus processortype zeg maar) en daartussen zitten vervolgens kleine verschillen. Moederborden kunnen van in principe elk bekend merk prima zijn, maar soms zitten er functies op die je juist wel wil hebben of juist niet. Als je voor een Ryzen build gaat heb je een ryzen-compatible socket nodig, daarnaast maakt het weer weinig uit welk merk en prijs mobo je kiest. Sorteer op de pricewatch op prijs oplopend en voilá. Intel precies hetzelfde, i3 8100 of i5 8400 heeft socket 1151 v2 nodig, hetzelfde proces hier.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:56:
[...]

Hierboven uitgelegd

Is het mogelijk om een OS van andere pc te gebruiken en over te plaatsen naar een nieuwe HDD voor een nieuw PC?
Dat ligt eraan, Heb je zelf windows op de pc gezet, zo ja welke versie? En zo nee, dan is het zeer waarschijnlijk dat het niet kan.

Is het mogelijk om een goeie/snelle SSD te verkrijgen maar met minder GB (genoeg voor windows10 en adobe programma's, zodat ik meer geld kan besparen?
Je kunt voor 128GB gaan. Echter raad ik dit niet aan omdat het zetten van een paar spellen die je veel speelt op een SSD wel erg fijn is.

Natuurlijk is dat mogelijk. Dit moederbord had ik gekozen omdat het een M.2 slot heeft, een USB A 3.1 gen 2 en een USB C 3.1 gen 2. Verder heb je verticale satapoorten, wat wel zo netjes staat en 4 dimm-sloten zodat je je ram ook nog kunt uitbreiden. Ook zitten er genoeg fan-headers op.
Een wat goedkopere optie is deze: pricewatch: Gigabyte MB B360M DS3H
Daar gaat weg: een cpu fanheader, een PCI-express slot, usb A en C 3.1 gen twee poorten en een wat mindere audio-codec (ga je niet heel veel van merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ericvanree schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:55:
[...]

Hierboven uitgelegd

Is het mogelijk om een OS van andere pc te gebruiken en over te plaatsen naar een nieuwe HDD voor een nieuw PC?
Dat ligt eraan, Heb je zelf windows op de pc gezet, zo ja welke versie? En zo nee, dan is het zeer waarschijnlijk dat het niet kan.

Is het mogelijk om een goeie/snelle SSD te verkrijgen maar met minder GB (genoeg voor windows10 en adobe programma's, zodat ik meer geld kan besparen?
Je kunt voor 128GB gaan. Echter raad ik dit niet aan omdat het zetten van een paar spellen die je veel speelt op een SSD wel erg fijn is.

Natuurlijk is dat mogelijk. Dit moederbord had ik gekozen omdat het een M.2 slot heeft, een USB A 3.1 gen 2 en een USB C 3.1 gen 2. Verder heb je verticale satapoorten, wat wel zo netjes staat en 4 dimm-sloten zodat je je ram ook nog kunt uitbreiden. Ook zitten er genoeg fan-headers op.
Een wat goedkopere optie is deze: pricewatch: Gigabyte MB B360M DS3H
Daar gaat weg: een cpu fanheader, een PCI-express slot, usb A en C 3.1 gen twee poorten en een wat mindere audio-codec (ga je niet heel veel van merken).
Mijn idee was om een SSD te gebruiken om windows en andere programma's sneller te laden.
Voor games had ik gedacht te bewaren in een HDD, Is het niet goed genoeg zijn? wat is uw gedachte erop?

En wat zijn de voordelen die ik weg gaan mocht ik voor de goedkopere moederbord kies? kunt u het met voorbeelden uitleggen want mijn kennis over hardware is klein. Zijn er ook nadelen waarvan ik op de hoogte moet zijn met de goedkopere moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:25:
[...]

Mijn idee was om een SSD te gebruiken om windows en andere programma's sneller te laden.
Voor games had ik gedacht te bewaren in een HDD, Is het niet goed genoeg zijn? wat is uw gedachte erop?

En wat zijn de voordelen die ik weg gaan mocht ik voor de goedkopere moederbord kies? kunt u het met voorbeelden uitleggen want mijn kennis over hardware is klein. Zijn er ook nadelen waarvan ik op de hoogte moet zijn met de goedkopere moederbord?
Je mag jou zeggen hoor :P
Games kunnen inderdaad op een HHD, werkt prima. Echter zijn de laadtijden van een SSD vele malen kleiner. Een SATA-SSD (degene die de build zit die ik hierboven opperde) is ongeveer 2,5 keer zo snel als een HHD. Dit is gewoon fijn. Dus niet noodzakelijk, echter is het verschil enorm goed te merken. Ik zou persoonlijk gaan voor een 250GB SSD in dit budget.

Dingen om op te letten bij een moederbord:
- een M.2 slot: Als je later wilt uitbreiden met een supersnelle SSD zoals de pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB hoef je geen nieuw moederbord te kopen (zit op allebei de moederborden die ik genoemd heb)
- USB aansluitingen: Op het ASRock moederbord (eerste reactie) zit op de acterkant 2x USB A (normale vorm) 2.0 (normale snelheid), 2 keer USB 3.1 A generatie 1 (snelheid tot 5 Gb/s) en een USB C (soort ovale vorm, steeds meer in opkomst) gen 2 en een USB A gen 2. Generatie 2 van USB 3.1 gaat tot snelheden van 10 Gb/s
-Fan-headers: Hoeveel aansluitingen er zijn voor ventilatoren

Verschillen pricewatch: Gigabyte MB B360M DS3H en pricewatch: ASRock B360M Pro4 kun je hier zien: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1164401;1165261/
Verder zitten op de ASRock ook nog 2 SATA poorten (voor HHD's en SSD's) haaks op het moederbord. Daardoor ben je in staat ze wat beter weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je mag jou zeggen hoor :P
Games kunnen inderdaad op een HHD, werkt prima. Echter zijn de laadtijden van een SSD vele malen kleiner. Een SATA-SSD (degene die de build zit die ik hierboven opperde) is ongeveer 2,5 keer zo snel als een HHD. Dit is gewoon fijn. Dus niet noodzakelijk, echter is het verschil enorm goed te merken. Ik zou persoonlijk gaan voor een 250GB SSD in dit budget.

Dingen om op te letten bij een moederbord:
- een M.2 slot: Als je later wilt uitbreiden met een supersnelle SSD zoals de pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB hoef je geen nieuw moederbord te kopen (zit op allebei de moederborden die ik genoemd heb)
- USB aansluitingen: Op het ASRock moederbord (eerste reactie) zit op de acterkant 2x USB A (normale vorm) 2.0 (normale snelheid), 2 keer USB 3.1 A generatie 1 (snelheid tot 5 Gb/s) en een USB C (soort ovale vorm, steeds meer in opkomst) gen 2 en een USB A gen 2. Generatie 2 van USB 3.1 gaat tot snelheden van 10 Gb/s
-Fan-headers: Hoeveel aansluitingen er zijn voor ventilatoren

Verschillen pricewatch: Gigabyte MB B360M DS3H en pricewatch: ASRock B360M Pro4 kun je hier zien: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1164401;1165261/
Verder zitten op de ASRock ook nog 2 SATA poorten (voor HHD's en SSD's) haaks op het moederbord. Daardoor ben je in staat ze wat beter weg te werken.
dus M.2 slot zit in beide moederborden? waarom is het belangrijk voor het uitbreiden van SSD?

ik zag ook dat de ASRock een socket 1151 heeft, is het goed genoeg voor de nieuwe intel processors die 1151 v2 nodig hebben?

SATA: wat bedoel je precies "beter weg te werken".

alvast sorry als mijn vragen dom klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:43:
[...]

dus M.2 slot zit in beide moederborden? waarom is het belangrijk voor het uitbreiden van SSD?

ik zag ook dat de ASRock een socket 1151 heeft, is het goed genoeg voor de nieuwe intel processors die 1151 v2 nodig hebben?

SATA: wat bedoel je precies "beter weg te werken".

alvast sorry als mijn vragen dom klinken.
Als je ooit nog wilt upgraden naar een nvme ssd (supersnel) heb je dat nodig.

Ja, beide zijn geschikt

Het kabeltje kun je dan net iets mooier wegwerken, het is natuurlijk waar je waarde aan hecht...
Pagina: 1