installatie mandrake 8.0 loop vast ofzo :-(

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
ik ben dus een newbie met linux. ik wilde beginnen met mandrake 8.0 , en ik dus via de cd opgestart, en dan zie je wat text voorbij komen , en dan krijg je dus een scherm met een venster ofzo, en dan zie ik links een blauwige balk , en in het midden een andere kleur blauw en verder gebeurt er niets.
heb het al meerdere keren geprobeerd,maar hij blijft steeds staan daar. heb ondertussen ook al geprobeerd via de diskette op te starten maar toen kreeg ik hetzelfde. wat kan ik hieraan doen ?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Je kan hem starten in de text modus, door bij het welkomscherm text in te typen. Je kan ook expert doen om automatische hardware detectie uit te zetten.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
maar hoe komt het dan dat hij gewoon stil staat bij het eerste venster wat ik tezien krijg zegmaar ? waar dus volgens mij de volledige installatie zou komen

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eerst F1....
en dan pas text
toch?

PSN: Houtvlot

• MikeN
Als je links een andere kleur blauw krijgt dan in het midden zit je volgens mij al in de install, daarvoor heb je een scherm dat je op enter moet drukken. Maar als je die ook niet hebt gezien, dan lijkt het me dat er iets meer mis is. Je zult dan een text-only bootdisk moeten aanmaken denk ik, maar ik weet het niet precies. Ik ga ff opzoek naar de mandrake cd.

• MikeN
Op zondag 15 juli 2001 14:27 schreef dinges het volgende:
eerst F1....
en dan pas text
toch?
Ja inderdaad, maar ik heb ff gekeken en je moet gewoon altijd dat splash screen krijgen. Je kan daar niet omheen. Er is ook geen andere bootdisk voor...
Pagina: 1