Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Android Smartphone zonder camera (zowel voor of achter) ivm beveiliging bij projecten. Het software matig uitschakelen of het afplakken van camera's volstaat niet.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst zo ver onder de 300 euro mogelijk. Het is een toestel wat ik enkel gebruik bij dergelijke projecten en wil daarom de kosten ervan beperkt houden.
Dus van die hele speciale dure industriele toestellen, hoeven dan ook weer niet. Volgens mij lijkt dit me een dure https://www.pixavi.com/pr...artphone-without-cameras/.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik wil het apparaat gebruiken voor niet hele zware dingen als bellen, sms, whatsapp, navigatie (sommige modellen hebben uit voorzorg geen eens GPS, maar navigatie wil ik wel), agenda, e-mail, muziek, en zo af en toe een beetje surfen. Als het even kan een filmpjes en Youtube kijken. Ik hoef er geen zware grafische dingen/spelletjes op te doen.
Verder geen specifieke wensen, behalve liever klein dan groot.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Post van weebl bracht me op iNO smartphones.
weebl in "Smartphone zonder camera"

Verder nog de Dupad Story Marshall en M7 tegengekomen, maar niet ergens leverbaar gezien.
https://phoneradar.com/be...4g-great-features-to-buy/

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Weten jullie nog andere alternatieven?

En weet iemand of/waar die iNO smartphones binnen Europa te koop zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door marnix.moed op 10-04-2018 00:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Waarom neem je niet een 2de sim kaart en een goedkope telefoon er bij? Laat je je goede uit in de auto en ben je wel bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
swhnld schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:15:
Waarom neem je niet een 2de sim kaart en een goedkope telefoon er bij? Laat je je goede uit in de auto en ben je wel bereikbaar?
Helaas is auto off site. Dus niet makkelijk 'even naar beneden hoppen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Bij de meeste toestellen zitten de camera's intern vast met een afkoppelbare connector. Is het geen mogelijkheid om bij een regulier toestel de camera's zelf naderhand fysiek te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:55

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

is het geen goed idee ome en tweedehand telefoon te kopen en dan de camera eruit te slopen?
bijvoorbeeld V&A aangeboden: Samsung Galaxy J5 (2016) Wit een heel stuk goedkoper met verwisselbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik denk dat je zelf al het beste gevonden hebt, Ino kun je rechtstreeks uit Singapore bestellen:
http://inomobile.com.sg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Ik weet niet meer of multi quote hier mogelijk was. Dan maar even copy paste. Gelukkig dat ik niet op een smartphone werk. Op een laptopje gaat dat net wat makkelijker. Enfin...
Josefien schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:04:
Bij de meeste toestellen zitten de camera's intern vast met een afkoppelbare connector. Is het geen mogelijkheid om bij een regulier toestel de camera's zelf naderhand fysiek te verwijderen?
&
Ludwig005 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:26:
is het geen goed idee ome en tweedehand telefoon te kopen en dan de camera eruit te slopen?
bijvoorbeeld V&A aangeboden: Samsung Galaxy J5 (2016) Wit een heel stuk goedkoper met verwisselbare accu.
Op zich een slim idee. Alleen heb ik liever een toestel zonder camera. Dat is makkelijker aantonen bij wisselende supervisors en beveiligers.
swhnld schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:44:
Ik denk dat je zelf al het beste gevonden hebt, Ino kun je rechtstreeks uit Singapore bestellen:
http://inomobile.com.sg/
Ik vermoed het ook, met name omdat aanbod (begrijpelijk) erg laag is van smartphones zonder camera. Voor de kosten hoeven ze het tegenwoordig niet meer te laten. Soms zit er echter zo een slechte camera in bv een feature phone, dat ik denk... kan je haast net zo goed eruit laten.
Ik ga even reviews zoeken om te kijken of die dubbele prijs het waard is van de ino 5 of dat de ino 3 goed genoeg is, en geen mankementen heeft zoals de zwakke GPS op de S5 mini duos. Dat was een behoorlijke domper aangezien de single sim S5 mini's van collega en vrienden wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Neem een toestel en haal de camera er uit, heeft de telefoon geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:55

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

marnix.moed schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:11:
Ik weet niet meer of multi quote hier mogelijk was. Dan maar even copy paste. Gelukkig dat ik niet op een smartphone werk. Op een laptopje gaat dat net wat makkelijker. Enfin...

[...]

&

[...]

Op zich een slim idee. Alleen heb ik liever een toestel zonder camera. Dat is makkelijker aantonen bij wisselende supervisors en beveiligers.
Ik vermoed het ook, met name omdat aanbod (begrijpelijk) erg laag is van smartphones zonder camera. Voor de kosten hoeven ze het tegenwoordig niet meer te laten. Soms zit er echter zo een slechte camera in bv een feature phone, dat ik denk... kan je haast net zo goed eruit laten.
Ik ga even reviews zoeken om te kijken of die dubbele prijs het waard is van de ino 5 of dat de ino 3 goed genoeg is, en geen mankementen heeft zoals de zwakke GPS op de S5 mini duos. Dat was een behoorlijke domper aangezien de single sim S5 mini's van collega en vrienden wel goed werken.
je kunt nog eens een sticker in achterkantkleur erop plakken aan de binnnenkant dat maakt het makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marnix.moed
Afgelopen week de iNo 3 binnen. Lekker compact toestel met goeie grip door de rubberen achterdeksel. Lekker ouderwets, zodat je ook zelf batterij kunt wisselen. Je krijgt er trouwens gelijk 2.

Dual sim en ook navigatie werken prima naar behoren. Ik vreesde even dat zo een klein toestel misschien net als mijn Samsung S5 mini duos ook een zwakke GPS zou hebben, maar niets bleek minder waar.

Nadeeltjes die me opvielen waren de wat schelle luidspreker, die touchscreen die bij de randen wat minder gevoelig zijn, en de micro usb poort die aan de zijkant zit ipv beneden. Maakt het toestel voor mij minder prettig vast te houden in portrait mode, wanneer hij aan de lader zit. Ook zat deel van de binnenzijde niet goed vast, waardoor stukje plastiek opbolt. Wat mindere QC.
Verder ook jammer dat de ondersteunde microsd kaar niet hoger kan dan 32 GB. Is wel even wennen om van 128GB terug te vallen. Maar de andere 2 modellen die ik op het oog had, hebben dezelfde beperking. En dan heb ik liever een compact handzaam formaat ipv groot scherm.

Ander min puntje was dat 1 van de accu's ingedeukt is. Die vertrouw ik niet meer ivm mogelijk lekken/brandgevaar/etc, en heb daar een klacht bij de verkoper ingediend. Tot op heden geen reactie. Jammer dat ik niet direct met mijn credit card had kunnen betalen, maar het via PayPal moest. Anders had ik nog bij Mastercard aan kunnen kloppen.
Ik weet niet of je bij een webshop aankoop via Paypal eigenlijk kopersbescherming hebt?

Verder doet het toestel het voor zover ik nu heb kunnen beoordelen wel naar behoren.

[ Voor 12% gewijzigd door marnix.moed op 05-05-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
PayPal bied ook een vorm van kopersbescherming al heb ik het nooit nodig gehad.
Misschien kun je van bovenstaande post een review maken en hier op Tweakers publiceren voor andere mensen die het toestel overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
swhnld schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:41:
PayPal bied ook een vorm van kopersbescherming al heb ik het nooit nodig gehad.
Misschien kun je van bovenstaande post een review maken en hier op Tweakers publiceren voor andere mensen die het toestel overwegen?
De verkoper heeft de defect batterij afgedaan als dat het een extra was, en niet onder garantie valt. Merkwaardig, dan kan een verkoper alleen een los toestel leveren en de headset en lader 'krijg' je er kado bij. Als daar iets van kapot gaat, dan heb je pech :? Ik heb het er maar bij gelaten.

Oef, ik ben niet ervaren of er constructief met het maken van reviews. Mijn ervaring tot nu toe is dat het toestel niet heel snel is en dat het openen van bv wat grotere tekst bestanden in hun Docs app wat langer duurde en dat het toestel niet altijd even vloeiend reageert. Doch, de apps doen het na het laden wel. Verder eigenlijk de eerder vermelde ervaringen.
Oh ja, nog een toevoeging kwa accu duur. Met 4G voor data aan, merk ik wel dat de batterij best snel leeg is. De dag houdt ie dan niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar hetzelfde, het is verwonderlijk hoe ver we zijn doorgeschoten met techniek, bijna niemand biedt meer dergelijke hardware aan.

hoe moeilijk kan het zijn om voor rond de 100 euro een goede 2 of 4GB noncam toestel te bouwen denk je dan.

het liefst heb ik een android toestel nodig zonder camera en microfoon, dus puur gebruik voor 4 en straks 5g en sterke wifi ontvangst voor de Gapps suite dus 5inch 1080scherm en rubber bumpercase met draadloos of fastcharge pogo pins voor gemakkelijk laden.

eerst dacht ik nog aan de ipod touch 3, maar daarvan wordt iOS niet helaas meer bijgewerkt en de nieuwere hadden allemaal camera. voor ons is het wel erg belangrijk dat de maandelijkse security patches kunnen worden ontvangen want we willen een veilig gesloten intranet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2018 17:38 ]

Pagina: 1