Ik weet het, dit onderwerp is al veel vaker langs gekomen, maar geen van alle is pcies zoals het bij mij is, dus toch maar weer een nieuw topic..
Ik heb sinds 1 week adsl en vanaf dat moment heeft mijn pc'tje kuren.
Deze adsl-verbinding loopt via mijn 3com netwerkkaartje en sinds die er in zit liep mijn pc telkens vast (maar alleen als ik verbinding had). Ik heb toen win98 opnieuw geinstalleerd en dat probleem was over. Een paar dagen later begonnen de problemen pas echt en kon ik soms de pc niet meer opstarten. Meestal hielp het dan om het gewoon een paar keer te proberen en dan deed ie het weer.
Maar vanaf donderdag hielp dat ook niet meer. Heb dus gisteren m helemaal uit elkaar gehaald en met alleen het minimale geprobeerd op te starten maar dit werkte ook niet.
Dus toen maar eens gezocht op GoT en er werd vooral gezegd dat je de bios moet resetten. Dit dus gedaan maar dit hielp ook niet. Wonder boven wonder deed ie het opeens weer wel na nog wat probeersels. Maar hierbij moest ik wel de processor bij het opstarten naar een kant duwen. Heb er dus toen een doosje tussen gezet en toen ging alles weer goed.
's Avonds pc uit gezet (veel lawaai met open kast) en nu doet ie het weer niet. In sommige gevallen hoor je de harde schijven aanslaan (of hoe je dat ook wil noemen
) en de geheugencheck, maar soms gaan ook alleen de fans van de proc draaien. Als je dan de bios reset, dan gaan de hd's het ook weer doen, maar reset je de bios even later nog eens dan doen de hd's het opeens weer niet.
Erg vreemd dus allemaal.. als iemand een oplossing of een idee heeft waar het aan ligt, dan hoor ik dat graag..
Het betreft hier trouwens een Athlon 700 (slot 1 jaja..) op een Abit KA7. Deze proc is niet overgeklokt.
Ik heb sinds 1 week adsl en vanaf dat moment heeft mijn pc'tje kuren.
Maar vanaf donderdag hielp dat ook niet meer. Heb dus gisteren m helemaal uit elkaar gehaald en met alleen het minimale geprobeerd op te starten maar dit werkte ook niet.
Dus toen maar eens gezocht op GoT en er werd vooral gezegd dat je de bios moet resetten. Dit dus gedaan maar dit hielp ook niet. Wonder boven wonder deed ie het opeens weer wel na nog wat probeersels. Maar hierbij moest ik wel de processor bij het opstarten naar een kant duwen. Heb er dus toen een doosje tussen gezet en toen ging alles weer goed.
's Avonds pc uit gezet (veel lawaai met open kast) en nu doet ie het weer niet. In sommige gevallen hoor je de harde schijven aanslaan (of hoe je dat ook wil noemen
Erg vreemd dus allemaal.. als iemand een oplossing of een idee heeft waar het aan ligt, dan hoor ik dat graag..
Het betreft hier trouwens een Athlon 700 (slot 1 jaja..) op een Abit KA7. Deze proc is niet overgeklokt.