PC start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

• Banaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
Ik weet het, dit onderwerp is al veel vaker langs gekomen, maar geen van alle is pcies zoals het bij mij is, dus toch maar weer een nieuw topic..

Ik heb sinds 1 week adsl en vanaf dat moment heeft mijn pc'tje kuren. :'( Deze adsl-verbinding loopt via mijn 3com netwerkkaartje en sinds die er in zit liep mijn pc telkens vast (maar alleen als ik verbinding had). Ik heb toen win98 opnieuw geinstalleerd en dat probleem was over. Een paar dagen later begonnen de problemen pas echt en kon ik soms de pc niet meer opstarten. Meestal hielp het dan om het gewoon een paar keer te proberen en dan deed ie het weer.

Maar vanaf donderdag hielp dat ook niet meer. Heb dus gisteren m helemaal uit elkaar gehaald en met alleen het minimale geprobeerd op te starten maar dit werkte ook niet.

Dus toen maar eens gezocht op GoT en er werd vooral gezegd dat je de bios moet resetten. Dit dus gedaan maar dit hielp ook niet. Wonder boven wonder deed ie het opeens weer wel na nog wat probeersels. Maar hierbij moest ik wel de processor bij het opstarten naar een kant duwen. Heb er dus toen een doosje tussen gezet en toen ging alles weer goed.

's Avonds pc uit gezet (veel lawaai met open kast) en nu doet ie het weer niet. In sommige gevallen hoor je de harde schijven aanslaan (of hoe je dat ook wil noemen :) ) en de geheugencheck, maar soms gaan ook alleen de fans van de proc draaien. Als je dan de bios reset, dan gaan de hd's het ook weer doen, maar reset je de bios even later nog eens dan doen de hd's het opeens weer niet.

Erg vreemd dus allemaal.. als iemand een oplossing of een idee heeft waar het aan ligt, dan hoor ik dat graag.. :)

Het betreft hier trouwens een Athlon 700 (slot 1 jaja..) op een Abit KA7. Deze proc is niet overgeklokt.

Verwijderd

errm ('k heb de balle verstand van deze zooi)
ik doe gok, probeer is een anderre voeding,
kijk of nergens geheugen/kaarten/proc. los zitten.

andres zou ik het ook niet weten.

suc6

Verwijderd

Als je de power knop indrukt, hoor je dan wel dat de ventilator bij de voeding aanslaat? en je HDD's beginnen te ratelen?
Geef eens wat meer info

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Probeer eens om je netwerkkaart in een ander pci slot te duwen, check idd eens of alles nog goed vast zit. Ik heb vroeger ook last gehad met pci kaarten in slot A mobo's icm met een sb 128 geluidkaarten. Daarbij hielp het om in het bios het memory hole tussen 15 en 16 Mb op enabled te zetten.

• Banaan
Op zondag 15 juli 2001 14:20 schreef NogooD het volgende:
errm ('k heb de balle verstand van deze zooi)
ik doe gok, probeer is een anderre voeding,
kijk of nergens geheugen/kaarten/proc. los zitten.

andres zou ik het ook niet weten.

suc6
jups alles zit gewoon goed vast en voeding werkt ook gewoon goed, want hoe kan het anders dat ie het soms wel en soms niet doet. Alles krijgt namelijk wel gewoon stroom (ledjes gaan branden, fans proc. gaan draaien en cd-rom spelers spinnen aan).
Op zondag 15 juli 2001 14:24 schreef virtual het volgende:
Als je de power knop indrukt, hoor je dan wel dat de ventilator bij de voeding aanslaat? en je HDD's beginnen te ratelen?
Geef eens wat meer info
ja ventilator slaat gewoon aan en hdd's doen het dus soms wel en soms niet, dat is dus het vage..
en wat voor info wil je nog meer hebben?
Op zondag 15 juli 2001 14:26 schreef Charlie23 het volgende:
Probeer eens om je netwerkkaart in een ander pci slot te duwen, check idd eens of alles nog goed vast zit. Ik heb vroeger ook last gehad met pci kaarten in slot A mobo's icm met een sb 128 geluidkaarten. Daarbij hielp het om in het bios het memory hole tussen 15 en 16 Mb op enabled te zetten.
Ik heb geen beeld en hij komt zowiezo niet aan de bios. Daarnaast heb ik dus ook al geprobeerd op te starten met kaal systeem (proc, geheugen, hd's, video) en dat werkte ook niet. Heb ook andere videokaart geprobeerd (pci ipv agp) en dat hielp ook niet..

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 14:29 schreef Banaan het volgende:

ja ventilator slaat gewoon aan en hdd's doen het dus soms wel en soms niet, dat is dus het vage..
Hmm jah daarom dacht ik dat maybe de voeding wel gaar is (soms wel soms niet?)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 14:29 schreef Banaan het volgende:

[..]

jups alles zit gewoon goed vast en voeding werkt ook gewoon goed, want hoe kan het anders dat ie het soms wel en soms niet doet. Alles krijgt namelijk wel gewoon stroom (ledjes gaan branden, fans proc. gaan draaien en cd-rom spelers spinnen aan).
:? als je zo redeneerd is dus in feite alles goed in je puutter

gaat je mobo nog piepen bij het opstarten ?

ik denk ook dat het aan je voeding ligt

• Banaan
Op zondag 15 juli 2001 14:37 schreef Flamez het volgende:

[..]

:? als je zo redeneerd is dus in feite alles goed in je puutter

gaat je mobo nog piepen bij het opstarten ?

ik denk ook dat het aan je voeding ligt
Probeerde daarmee te zeggen dat ik niet snap dat als de voeding kapot is dat hij het soms wel doet, maar dan alleen als de processor naar 1 kant geduwt wordt. Lijkt mij dan veel logischer als het de proc. zelf is of het mobo (dat trouwens niet piept bij het opstarten)
Pagina: 1