Verwijderd
Als je tuis op een gewoon TeeVeetje kijkt zie je wat 50 Hertz (50 maal per seconde wordthet beeld ververst) voor invloed op je ogen geeft. Een 100 Hertz (Hz) TV geeft een mooi rustig beeld omdat elk beeld 2 keer vanuit een geheugen wordt uitgelezen naar de beeldbuis. Als je achter je PC zit is 75 Hz meestal wel haalbaar met een moderne videokaart en dito monitor. In het algemeen geldt hoe hoger hoe mooier. Boven de 75 tot 80 Hz zie je zeker geen trillingen meer !
85 Hz, mits haalbaar. Bij lagere refreshrates gaat het beeld knipperen. Bij te hoge resoluties wordt het beeld onscherp.
Verwijderd
Hoe hoger hoe beter, maar sommige videokaarten/monitors worden minder scherp bij hogere refresh rates, dus je moet een afweging maken... 85 Hz is een goed streefgetal, hoger als 100 Hz gaan heeft weinig nut.
Bij 85 Hz is het trillen best nog te zien. Ik zit minstens met 90, liefst 100 Hz te werken. Maarja dan moet je wel een goeie monitor hebben.
Verwijderd
Zelf zie ik vanaf 75 Hz geen trilling meer. Er zijn mensen die bij 60 al geen last meer hebben, maar daar wordt ik dus knetter van...
Veel schermen worden bij hogere refresh-rates wat waziger (behalve de hele goede), dus ik zou zeggen dat 75 tot 85 prima is.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand het verschil tussen 75 en 85 nog kan zien, maar goed ik kan me vergissen.
Veel schermen worden bij hogere refresh-rates wat waziger (behalve de hele goede), dus ik zou zeggen dat 75 tot 85 prima is.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand het verschil tussen 75 en 85 nog kan zien, maar goed ik kan me vergissen.
Volgens mij zijn die mensen die geen trillingen bij 60 MHz zien hartstikke blind
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
IK zie ook geen trillingen meer bij 60 Mhz . Ik kan me niet echt voorstellen dat er mensen zijn die het niet meer zien trillen bij 60 Hz. Ik geloof dat 10% van de mensen nog ziet dat het trilt bij 75Hz, en 2% bij 85 Hz. Vraag me niet waar deze getallen vandaan komen, dat weet ik niet meer en ik zet er ook zelf een vraagtekentje bij. Ik kan zo 5 goede vrienden bedenken waarvan ik weet dat ze nog trillingen zien bij 75 Hz, lijkt me dan toch meer dan 10%. Misschien verandert het nog met leeftijd?
Verwijderd
Gert, ben je een alien ofzo? 85 Hz is onmogelijk om dat te zien trillen, dan geeft je monitor gewoon een foute rate aan. 80 Hz zien de meeste mensen al niet meer trillen. Zeker een Philips S-serie monitor?
Ik zit ook het liefst boven de 85, want ik zie het ook nog, werk nu op 100Hz. Bieb,bieb, White Feather phone home!
Het hangt niet alleen van de persoon, maar ook van de gebruikte monitor af of je het beeld bij een bepaalde frequentie nog ziet trillen.
Op m'n ene monitor zie ik op 75 Hz absoluut niets trillen, op een andere wel.
En tiethoff, een tv is 50 Hz interlaced, bij monitoren is de frequentie non-interlaced. Dus die frequenties kun je niet zomaar met elkaar vergelijken.
Op m'n ene monitor zie ik op 75 Hz absoluut niets trillen, op een andere wel.
En tiethoff, een tv is 50 Hz interlaced, bij monitoren is de frequentie non-interlaced. Dus die frequenties kun je niet zomaar met elkaar vergelijken.
Nou ik zit hier anders met een NEC multisync 3d op 800 x 600 @ 60Hz en ik wil zeggen dat ik er geen last van heb of zo.
Mzzl Eppie
Mzzl Eppie
Verwijderd
Ik keek vorige week nog tegen een 60 hz aan en had nergens problemen mee. Ik heb nu een 85 hz. Ik ging gister weer ff achter mijn 60 hz zitten.. binnen half uur koppijn en je ziet bijna niks.. Het is dus maar net wat je gewend bent.
Pagina: 1