Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew.schoone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik kom er totaal niet meer uit.

Ik heb sinds hij uit is de xbox one x. Ik game sinds kort weer wat meer op console en besluit nu over te gaan op een nieuwe tv. Mijn oude tv is een LE32D550. Om alles uit de xbox one X te halen moet ik niet bij deze tv wezen, dus vandaar mijn keuze.

Ik ben erg fan van Samsung en heb via hun site wat filters aangeklikt die voor 4K gamen erg handig zijn. Daarnaast kan ik niet groter gaan dan 40inch ivm ruimte die ik niet heb. Mijn filters waren
- 4K UHD
- 40 inch
- HDR
- flat screen
- smart tv
- WIFI

uiteindelijk kwam ik uit op de volgende modelen.
- UE40MU6470
- UE40MU6450
- UE40MU6440

Ik weet via de site van cool blue dat de input lag 17.2ms dus prima om te gamen. Ik dacht eruit te zijn maar helaas denkt xbox zelf er anders over. Zei zeggen dat minimale eisen zijn:
Resolution: 3840 x 2160p
Refresh rate: 60 Hz
Color depth: 30 bits per pixel (10-bit)
Pixel encoding: 4:2:0 or 4:2:2

Wat is de juiste tv van 40 inch met al deze specs? Of is dit niet nodig en wat doe een game mode op een tv. Is er wel een TV van 40 inch die hieraan voldoet. En waarom 60Hz want volgens mij zijn de boven staande modellen 50Hz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

BM

Moderator Spielerij
Hey @Matthew.schoone, ik verplaats je topic bij dezen even naar een (imho) wat geschikter subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Moeilijk is dat he. Ik heb ook net een nieuwe tv gekocht en heb deze site gebruikt om er uit te komen:

https://www.rtings.com/tv...esolution/4k-ultra-hd-uhd

Ze zoeken alles uit van input lag tot kijkhoek tot zwartwaardes tot noem het maar op en hangen er dan een cijfer aan

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 07:36
Ha is het niet 60Hz omdat 60Hz zo'n 60x per seconde ''knippert''?
Dan heb je games op 60FPS, 60 beelden per seconde, volgens mij (maar dit moeten de pc gamers beter weten) heeft dit een connectie met elkaar.

Je zou ook eens bij Sony kunnen kijken, die hebben veelal voor leukere prijzen tv's die voldoen aan de gaming eisen (voor bijv de PS4 pro maar ook voor de one x)

Daarnaast zijn het niet de minimale eisen hoor, ik heb de one x heel even op het begin op een full hd tv gebruikt, ver onder de minimum eisen en dat werkte.

Vervolgens, indien je een moderne HDR10 tv neemt is de kans volgens mij al bijna 100% dat die verder gaat dan de 10-bit color depth. Ik kan bij de one x instellingen nog wel ''betere'' opties selecteren dan de 10-bit. Of ik verschil zie? Nee dat niet, maar goed het kan :P

Een gaming mode (ik gebruik het niet want het maakt je beeld een stuk minder mooi) schakelt vooral alle optimalisaties uit, dit zou voor een lagere input lag moeten zorgen en dus een ''soepeler'' beeld.
Mijn TV staat gewoon op standaard anders krijg ik een xbox one (classic) gevoel/idee qua beeldkwaliteit.
Ik kan me indenken dat de hardcore xbox gamer de input lag zo laag mogelijk wilt hebben, die zal misschien de gaming mode gebruiken (mijn oude LG van zo'n ~7 jaar oud die ik aan moeders gegeven heb, die had al een gaming mode).
Zodra ik als ''casual'' gamer de gaming mode inschakel dan valt mij op dat het beeldkwaliteit ver naar beneden gaat en qua inputlag merk ik geen verschil, voor mij kent de gaming mode alleen maar nadelen :D

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 08:03 ]