Vraag

• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:00
Hallo mensen,

Mijn Nokia 1020 is na 3,5 jaar eigenlijk aan vervanging toe. Deze telefoon heb ik destijds puur gekocht
voor de kwaliteit van de camera. Hij werkt nog steeds en hij is erg robuust gebleken tot nu toe.

Ik zoek nu een nieuwe telefoon in de range zeg 400-700 euro oid... Komt niet op de cent aan.

Nu heb ik al diverse telefoons gezien zoals de Google Pixel (2), Huawei mate 10 Pro, Huawei P20 (pro),
HTC U11, LG V30 en ik kan nog wel even doorgaan. Maar ik loop er stuk voor stuk tegen aan
dat de achterkant van glas is gemaakt. Dat gaat bij mij niet overleven. Hij moet enigszins robuust zijn.
(Maar een CAT hoeft nou ook weer niet...) Helaas zit ik in een cirkeltje te zoeken en kom er niet uit.

Even mijn wensen:
- Goede camera, liefst ook van erg dichtbij kunnen fotograferen, beeldstabilisatie bij filmen en lichtgevoelig.
- 3,5mm Jack, eventueel via een USB-C naar 3.5 verloop. (Mijn Bose QC25 voor onderweg is nog prima)
- Android met Treble support. Een 2017 telefoon welke wél Treble heeft vind ik ook prima.
- Geen glazen achterkant! Voor is al erg genoeg...

- Oled zou erg mooi zijn als schermpje... Maar is niet perse een must...
- CPU snelheid vind ik van minder groot belang...

Ik hoop dat jullie mij wat wegwijs kunnen maken, ik zie door de bomen het bos niet meer...
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:45
Beperk jezelf niet qua telefoon maar investeer in een extreem duurzame case. Welke telefoon heeft tot nu toe je voorkeur evt met glazen achterkant?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat vind je van de Nokia 7+ ? Zelfde camera als de 8 Sirocco, maar metalen achterkant?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik denk niet, dat een huidige 'Nokia' (het is immers het oude merk niet meer), voldoet aan de eisen van iemand, die de PureView toestellen gewend is. Heb zelf zowel de 808, als meerdere Lumia's, ook de 1020 gehad, en vooral bij filmen is optische beeldstabilisatie echt wel beter, dan digitale, zoals de huidige 'Nokia's' hebben.
Denk, dat TS dan ook beter naar andere merken kijkt, hoewel hij, wat betreft de camera, dan ook nog vaak water bij de wijn zal moeten doen.
Een stevige case zou ik ook aanraden, het zou jammer zijn, wanneer een telefoon, die aan bijna alle eisen voldoet, alleen om de glazen achterkant zou moeten afvallen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10

P_Tingen

omdat het KAN

Met een 1020 ben je verwend qua camera en zal > 90% van de huidige telefoons niet gelijkwaardig zijn ben ik bang. De nokia 950 heeft ook een extreem goede camera en wordt op http://allaboutwindowsphone.com/ met alle mogelijke uitdagers vergeleken. Tot nog toe zijn er maar een paar die aan de 950 kunnen tippen, maar de s9+ en de Huawei P20 Pro zijn eigenlijk de eersten die overtuigend beter zijn. Aldus Steve.

Check hier een vergelijking in zoomprestaties tussen oa een 1020 en een s9+

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

De huawei P20 pro in combinatie met een rugged hoes is een goede optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Ludwig005 op 10-04-2018 09:53 ]

• Proxxima
@Reeker De telefoons met glazen achterkant zoals de Mate 10 Pro of de P20 lijken in elk geval aardige camera's te hebben. Samsung is natuurlijk ook op hoog niveau bezig met de 9 serie. Maar ook weer van glas... Als dat krak zegt in mijn broekzak, omdat ik ergens tegenaan kom oid, ben ik een week misselijk van de schade denk ik ;-)

@swhnld Ja die nieuwe Nokia's heb ik ook even bekeken. Die Sirocco heb ik nog niet in handen gehad. Daar was ik erg benieuwd naar. Maar de 7+ is het toch net niet zeg maar... Anders had ik graag een Nokia weer gehad.

@Marly Ja je hebt gelijk, ik ben wat dat aan gaat erg verwent met de kwaliteit van de 1020 camera. Enig nadeel is dat hij traag is met de camera applicatie te starten en ook focusseren is traag. Maar o wat een mooie plaatjes...

Ik hoop dat jullie gelijk hebben met die achterkant. Als dat inderdaad met een goede case heel kan blijven wil ik het wel overwegen. Maar ik zal dan zeker niet in de 800 a 900 euro range willen gaan zitten omdat ik het simpelweg te kwetsbaar vind. Dan kies ik liever een iets betaalbaarder ding waarbij ik dan een risico maar op de koop toe moet nemen...

@P_Tingen Ik besef mij terdege dat ik erg verwend ben met die 1020 camera. Maar toch vind ik het bizar dat zo'n oud toestel nu nog steeds niet aan alle kanten is ingehaald op cameragebied. Die 950 heeft inderdaad een heel goede camera en wordt nog vaak als referentie gebruikt.

@Ludwig005 Die P20 pro is inderdaad erg mooi. Maar hoe houd zo'n hoes zich als je een keer ergens tegenaan staat? knapt dan zo'n achterkant van glas dan niet alsnog? Ik zit ergens aan een Mate 10 Pro te denken omdat die van glas is, maar wel goedkoper en ook een redelijke camera heeft....

Stel ik laat het glazen achterwandje buiten beschouwing, welke telefoon kan dan een beetje in de buurt komen van mijn oude 1020?

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
[b][message=54867355,noline]Stel ik laat het glazen achterwandje buiten beschouwing, welke telefoon kan dan een beetje in de buurt komen van mijn oude 1020?
Als je een glazen achterkant geen probleem vindt, zou ik gaan voor de Google Pixel 2, welke ook een geweldige camerakwaliteit heeft. In Nederland is dit toestel echter wel iets duurder dan in het buitenland, helaas.

Als je een telefoon zonder glazen achterkant zoekt, kijk dan ook eens naar de Sony Xperia XZ1, hoewel je dan wel inlevert op de cameraprestaties.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:51

KrazyJay

Of, als alternatief voor de Huawei Mate 10 Pro, een Honor View 10? Honor is een merk van Huawei en ik ben er zeer tevreden mee. Geen glazen achterkant, wel goede camera's, goede batterij en nog steeds een 3.5mm jack. Prachtding.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een honor view 10 maar bestaat daar ook een pro versie van?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Proxxima schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:07:
Stel ik laat het glazen achterwandje buiten beschouwing, welke telefoon kan dan een beetje in de buurt komen van mijn oude 1020?
iPone 8 of de Samsung S8/Note8 en nieuwere serie zou ik dan gelijk aan denken. Dat zijn de toestellen met de betere camera's. Ikzelf heb een Samsung Note 8 waar ik erg tevreden mee ben.

Verwijderd

Ik kan de HTC 10 wel aanraden, die heb ik nu twee maanden en ben er erg blij mee. Volgens mij verschilt de camera kwaliteit niet enorm met die van de U11.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
swhnld schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:32:
[...]

iPone 8 of de Samsung S8/Note8 en nieuwere serie zou ik dan gelijk aan denken. Dat zijn de toestellen met de betere camera's. Ikzelf heb een Samsung Note 8 waar ik erg tevreden mee ben.
Heb nu zelf een iPhone (maar als reserve/tweede toestel nog steeds m'n Lumia 920), en zou dan inderdaad ook een van de nieuwste iPhones of Samsung Galaxy's aanraden, gemiddeld hebben die momenteel toch wel de beste camera's, al zullen ze qua camera de 1020 nooit volledig kunnen vervangen, maar dat had ik al gezegd. :)
Als smartphone daarentegen, zijn ze inmiddels veel beter, dan een 1020.

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-11 14:38
Zit hier precies in het zelfde scheutje, mijn HP Elite x3 is ook aan vervanging toe. Hiervoor heb ik Lumia 1520 4.5 jaar gehad. Welke uitstekende foto's maakte voor een smartphone
Nu dan toch maar Android vanwege de apps en Microsoft aangegeven heeft geen nieuwe mobile futures uit te brengen. Mijn voorkeur nijgt naar de Honor view 10 vanwege de prijs. Google pixel 2 is aan de dure kant maar je krijgt Adroid op zijn puurste vorm en waarschijnlijk ongeveer 4 jaar updates. Keuzes keuzes...

Dit is mijn lijstje waar ik tussen twijfel: https://tweakers.net/pric...;1169413;1129127;1107785/
@Proxxima We zijn nu 2 maanden verder, heb jij al een keuze gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door walterworld op 08-05-2018 23:14 ]

Verwijderd

ikzelf heb net de Sony Xperia XZ2 in huis nou ben ik altijd meer een sony man geweest dus wel beetje bevooroordeeld maar toestel heeft een veel mooier en scherper beeld dan de s8 van me vriendin ook zijn de foto vele male scherper en duidelijker met de mogelijk tot 4k en waterdicht en geen vele systeem apps zoals een samsung die je er maar moeilijk of niet vanaf krijgt zonder hem te rooten

• walterworld
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:41:
ikzelf heb net de Sony Xperia XZ2 in huis nou ben ik altijd meer een sony man geweest dus wel beetje bevooroordeeld maar toestel heeft een veel mooier en scherper beeld dan de s8 van me vriendin ook zijn de foto vele male scherper en duidelijker met de mogelijk tot 4k en waterdicht en geen vele systeem apps zoals een samsung die je er maar moeilijk of niet vanaf krijgt zonder hem te rooten
Bedankt voor je reactie. Jij hebt al vaker Sony gehad dus!
Hoe is de reputatie van Sony omtrent updates, hoeveel jaar na uitbrengen kunnen we nog systeem updates verwachten?

Verwijderd

Hoe dat verloopt met de xz2 kan ik moeilijk voorspellen dat ismeestal vergelijkbaar met de andere toestellen al ben ik zelf nooit zon fan geweest van alle updates staat bij mijn ook standaart uit ....upddates willen nogal eens wat problemen veroorzaken bij diverse telefoons waardoor je vaak weer moet downgraden

• Proxxima
@ walterworld

Nou ik heb nog geen toestel gekocht maar ik zit te dubben tussen de Samsung S9 en de Huawei Mate 10 pro. Ik heb mijzelf een maximum van ca 700 euro opgelegd... Ik las dat er al een stock Android is voor de S9. Maar hoe dat met de Mate 10 Pro zit weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat stock Android nog moeite zal hebben met een dubbele camera in de Mate 10 Pro...

De Mate 10 Pro en Samsung S9 hebben beide goede camera's. Maar Samsung staat vaak vol met overbodige software. En ik las over de Huawei dat deze een erg agressieve powermanagement heeft en achtergrond programma's domweg afsluit.

Het is dat ik eigenlijk wel moet, maar het zint mij allemaal nog niet zo... Ook al dat glas op de achterkant... En men vind blijkbaar dat een telefoon met een goede camera ook gelijk een idioot groot scherm moet hebben... Een high end toestel mocht van mij ook wel eens een tikje kleiner zijn. Je schuift nu zowat een tablet in je broekzak...

Ik had stiekem gehoopt dat er nog even een mooi toestel uitkwam wat iets beter aansloot op mijn wensen... Utopie denk ik... ;-)

• Proxxima
Nou terug bij af. Ik had de Huawei mate 10 Pro besteld. Eigenlijk nog twijfelende
maar na twee dagen toch maar wel uitgepakt en gaat testen. Eigenlijk bij het aanzetten
en de eerste tekst op het beeld zag dacht ik gelijk: Gatver wat is er nu mis met die letters?

Ze lijken in één richting van het scherm wat uit te vegen. Toestel een kwartslag gedraaid, het
effect wat eerst onder de letters te zien was zie ik nu links.. Bah. Misschien toch wat ringing
van de drivers van het scherm. Maar er viel mij ook op dat bij sommige letters een klein kleurrandje
in zich hadden. (Net alsof de convergentie van oeroude TV's niet goed staat. Voor wie dat nog kent)
Het beeld van de Nokia 7 plus van mijn vriend is serieus beter...

Toch maar even gekeken of ik met andere resoluties het beeld kon verbeteren. Toen bedacht ik mij
dat het wel wijs was om hem even aan de lader te prikken. Hey, het zal wel weer aan mij liggen, maar ik
voel dat toestel prikkelen als ik hem aan de lader heb hangen. Dat is gek?

Dus voor de aardigheid maar even een neon spanningszoeker uit de koffer gepakt.
En ja hoor, lampje aan. Om zo'n neon lampje te ontsteken heb je toch minimaal 90V nodig.
Lekker lekstroompje van die adapter dus. Nu heeft elke adapter wel een kleine lekstroom
maar als ik het zelf al voel dan krijg ik mijn twijfels over de kwaliteit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z6qPcHKrYaHbhhPAMsNcDkSJ/thumb.jpg

Dus ik was er klaar mee => kreng terug naar de winkel. Terug bij af. Dan toch maar zo'n S9 met
teveel Samsung bloadware en een accu die het een halve dag doet? Grmbl...

Verwijderd

tja

• walterworld
@Proxxima Ik snap precies wat je bedoelt, Je vorige is kwa camera voor een telefoon helemaal top, echter het smartphone gedeelte...

Wat dacht je van de Google Pixel 2?
Niet officieel in NL te krijgen(Belsimpel is grijze import).
Bij MM Duitsland met korting, ik heb een offerte laten maken bij Huifkarverzendserice. Zou €40 kosten.

Zo zit ik er nu over te denken om een iets mindere(klein verschil maar) camera met een OnePlus 6 te halen.

Veel Succes!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Als je zo'n fantastische camera gewend bent zou ik een Pixel 2 nemen. Als je die headphone jack echt erg vind kun je ook nog een 1st gen. Pixel nemen.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Man man wat een belachelijke prijzen. Ik heb een Lumia 950 voor 450 euro gekocht en de camera en alles is geweldig. Nu moet ik over naar dat klote Android en er ook nog eens 1000 euro voor neerleggen om iets vergelijkbaars te krijgen. En dan zijn alle high end phones tegenwoordig ook nog van rand tot rand gemaakt van glas. Welke debiel heeft dit ooit bedacht. Wat heb je aan een mooie telefoon die altijd in een hoesje moet zitten. Je gaat toch ook geen BMW of Porsche kopen en rondrijden met een hoes eromheen. Ik hoop dat hier snel een einde aan komt.

https://opensea.io/seaart

• Proxxima
@enomiss

Ik had het zelf geloof ik niet beter kunnen verwoorden :-)

Na mijn Huawei actie gebruik ik nu nog steeds mijn Nokia 1020 omdat ik mij
gewoon niet kan vinden in het huidige telefoonaanbod...

• walterworld
Jaja, de kogel is door de kerk (voor mij dan hé).
Ben uit eindelijk voor de One+ 6 gegaan. Tot nu toe na 4 dagen nog steeds tevreden van :) .
De Camara want daar gaat het hier om is goed, iets minder als een Google Pixel 2 of een H P20 Pro maar gewoon goed, helemaal gezien deze prijs.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
walterworld schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:22:
Jaja, de kogel is door de kerk (voor mij dan hé).
Ben uit eindelijk voor de One+ 6 gegaan. Tot nu toe na 4 dagen nog steeds tevreden van :) .
De Camara want daar gaat het hier om is goed, iets minder als een Google Pixel 2 of een H P20 Pro maar gewoon goed, helemaal gezien deze prijs.
Volgens reviews zou het trillen en zo heel slecht zijn?

https://opensea.io/seaart

Pagina: 1