Toon posts:

CD speler: Reading Reading No disc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Methone88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-09-2020
Ik heb op zolder dus een radio gevonden die vroeger van mijn vader was. Het gaat om een ZS-PS20CP radio en cd-speler.

Ik heb dus een cd die ik graag op de cd speler wil afspelen. Ik stop de cd waar die hoort en sluit het klepje. Dan begint dat schermpje met: 13x reading. Hierna zegt het schermpje: No disc.

Ik heb al geprobeerd de lens schoon te maken met een doekje dat je ook voor je bril gebruikt en een simpel wc papiertje. Ook heb ik al de disc schoongemaakt met zo’n bril doekje en heeg ik er een paar keer op.

Hij is maar 2 keer begonnen met afspelen en dat duurde maar 5 seconden.

Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:42

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Als ik het zo lees kunnen er in de basis een paar dingen aan de hand zijn.

- De lens van de laser is nog steeds vies. Het apparaat even uit elkaar halen en de kop goed grondig schoonmaken met een wattenstaafje en medicinale alcohol gaat meestal goed, lost ook vettigheden op. Smeer dan gelijk het loopwerkje van de leeskop met teflon spray (PTFE). Misschien is deze wat stroef en kan de laser niet goed op zijn track komen.
WC-papier (of welk houtvezelproduct ook) zou ik droog ten zeerste afraden: een houtvezel kan de lens onherstelbaar beschadigen (krassen); de laser wordt dan ipv een rechte lijn een disco-feestje. Een CD lezen wordt enkel moeilijker. Dit geldt trouwens voor alle glazen lenzen (incl brillen)

- De CD is zelf gebrand of bevat een wat zwaardere beveiliging waarmee de speler niet goed kan omgaan. Een remedie is hier niet voor (ooit zelf ook gehad namelijk). Even er van uit gaande dat de CD schoon en krasvrij is, en op een andere speler probleemloos werkt.

- De kop of iets in de elektriek is een beetje brak geworden door de tand des tijds. Reparatie d.m.v. vervangen van deze onderdeeltjes kan vaak wel, maar is een wat rigoreus karwei. Of dat de moeite waard is mag je zelf bepalen ;)

(PS. dit gaat om een Sony toch?)

Op 10 MHz blijven steken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het een origineel album die je probeert af te spelen of is het een zooitje mp3's die je op CD hebt gebrand? In dat laatste geval zal het een probleem zijn m.b.t. de indeling van de CD. Dit soort spelers wil echte audio CD's en dito indeling, dus geen los gebrande bestandjes.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Mja, stap 1 van het uitsluiten lijkt mij: speel de CD eens af in een computer. Kan je hem als audio-CD afspelen? Of als data-CD uitlezen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Audio en HiFi, want dit heeft hoegenaamd niets met computer hardware te maken.

• juniorke26
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-04-2020
Heb gelijkaardig prob met stereotoren van philips waarvan cd nooit eerder gebruikt werd. Bij inbrengen v cd geeft hy telkens reading mo verder niks. Waar kan ik lens of zo reinigen ? Hoe ziet dat er uit?

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is meestal niet de lens maar het mechaniek wat niet soepel loopt.
Hele oude cd spelers snappen geen gebrande cd's.
Of er zitten te veel krassen op de disc zelf.

[Voor 16% gewijzigd door bouwfraude op 09-04-2020 20:40]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee