Wat de titel al zegt dus.
Wij hebben vorig jaar een speelhuisje gekocht voor de kinderen. Het dakleer is eraf gewaaid en daardoor is het wat gaan schimmelen op een dakzijde. Dat hebik weggehaald, daarna gebeitst. nieuwe shingles erop. Nog een nieuw multiplexplaatje ertegen vanwege de spijkertjes. En er staat weer een mooi veilig huisje.
Mijn vrouw ging nog googelen over de plekken in het geïmpregneerde hout. Daarbij kwam ze allerlei berichtgevingen tegen over hoe gevaarlijk geïmpregneerd hout eigenlijk is.
Ik zeg dan 'ach dan zouden ze dat toch niet mogen verkopen en zeker niet voor speelhuisjes voor kinderen?'
Maar toch zie ik wel een hoop vaagheid over geïmpregneerd hout.
[url][url=https://ibb.co/gGqMRc]
[/url][/url]

Bouwmarkten liggen er helemaal vol mee, speelhuisjes, speeltoestellen etc.
Wat is nu wel en niet gevaarlijk?
Wij hebben vorig jaar een speelhuisje gekocht voor de kinderen. Het dakleer is eraf gewaaid en daardoor is het wat gaan schimmelen op een dakzijde. Dat hebik weggehaald, daarna gebeitst. nieuwe shingles erop. Nog een nieuw multiplexplaatje ertegen vanwege de spijkertjes. En er staat weer een mooi veilig huisje.
Mijn vrouw ging nog googelen over de plekken in het geïmpregneerde hout. Daarbij kwam ze allerlei berichtgevingen tegen over hoe gevaarlijk geïmpregneerd hout eigenlijk is.
Ik zeg dan 'ach dan zouden ze dat toch niet mogen verkopen en zeker niet voor speelhuisjes voor kinderen?'
Maar toch zie ik wel een hoop vaagheid over geïmpregneerd hout.
[url][url=https://ibb.co/gGqMRc]

Sommige planken zagen er zo uit bij levering. Dat had schijnbaar iets te maken met het impregneren en konden we wegpoetsen. Nu zien we wel lichte puntjes/vlekken in het hout. Ook dat schijn normaal te zijn en met het impregneren te maken te hebben.Dit houten speelhuis is van bruin geïmpregneerd hout, dus is erg onderhoudsarm. Indien gewenst kun je het speelhuis ook in een kleur verven om het geheel een eigen uitstraling te geven.

Bouwmarkten liggen er helemaal vol mee, speelhuisjes, speeltoestellen etc.
Wat is nu wel en niet gevaarlijk?