Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
Hallo medetweakers,

ik zit er aan te denken om een nieuw mobo met rekentegeltje(CPU) te kopen.
ik heb nu een intel core I5 3450 overgeklokt naar 3.7 GHz maar ik wil voor gaming enzo toch overstappen naar een 6 core of meer. zal ik dan een AMD FX 6300, FX 8300 kopen of aan de Intel kant een I5 8400 kopen.
wel als ik Intel wil zal ik nieuw RAM moeten kopen. ik hoef verder niks over te upgraden ofzo want ik heb 6 maanden geleden een Corsair CX650 en een MSI GTX 1060 armor oc V1 6GB gekocht.

Hopelijk heeft iemand wat vergelijk tips. Alvast bedankt.

Snor_ka

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, en waar ga je je FX op prikken dan of je 8400? Want die passen toch echt niet op je moederbord waar nu de 3450 een warm plekje heeft.

Vergelijktips zat; ga maar eens alle reviews en BBG's lezen sinds de release van de 3450.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:34
De oude FX generatie zou ik niet meer nieuw kopen (ook niet tweedehands trouwens). Neem dan gewoon Ryzen of Coffee Lake.
Ik weet niet welke games je speelt, maar niet alle games gebruiken 6 threads (de meeste niet denk ik).
De belangrijkste vraag is: waarom wil je een nieuwe combi kopen? Bekijk je verbruik met een monitor om te kijken of je CPU de boel ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:13
Wat voor moederbord heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
ik zal inderdaat een nieuw mobo nodig moeten hebben voor bijde opties.
ik kan ook een i7 kopen voor dit mobo maar qua prestatie verbeterd dat denk ik niet.

mijn mobo die ik nu heb: pricewatch: Asus P8H77-V

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:29
"voor gaming enzo", wat bedoel je hiermee? Wat voor games, welke settings, etc? Wanneer kom je performance tekort?
Waarom denk je dat een 6+ core processor winst gaat geven?
Waarom bv een i7 op hetzelfde platform niet, maar een FX6xxx wel? Uit welke benchmark blijkt dat?
Ik kan het me niet voorstellen namelijk, je i5 is 10/10x beter dan een FX 6-core en 9/10x beter dan een FX 8-core.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 10-04-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-07 20:18
Verwar je deze drie jaar oude FX meuk toevallig niet met de laatste lijn aan processoren van AMD, de Ryzen cpu's? Die FX cpus zouden een hele hele slechte keuze zijn qua upgrade.

Voor gaming is een betere single core performance beter dan meerdere cores. Dus dan zouden de nieuwe i5 cpu's van Intel beter zijn. Mocht je daarnaast nog gaan streamen, of andere multitask taken verrichten, dan kunnen de meer cores van de Ryzen cpu's beter bij jouw wensen passen.

Maar first things first, in welke games, en met welke settings loop je tegen een counter bottleneck op? Houdt je cpu in de gaten in het taakbeheer tijdens het gamen, om te zien of je cpu tegen z'n plafond aan loopt

[ Voor 4% gewijzigd door Phaeston op 11-04-2018 08:04 . Reden: Regeltje bijgevoegd ]

Pagina: 1