Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Goedemiddag mede tweakers :)

Mijn trouwe Logitech G9x is reeds enkele jaren oud en begint de nodige slijtage te vertonen. De zoektocht naar een vervanger is begonnen en nu ben ik op zoek naar mogelijke ervaringen van mensen die van een vergelijkbare muis afkomen en ook iets anders hebben gezocht en gevonden.

Nou is een muis natuurlijk erg persoonlijk, maar misschien zijn er mensen met een vergelijkbaar "profiel" die allicht hun ervaringen kunnen delen om zo de keuze wat makkelijker te maken. Uiteraard heb ik reeds reviews van muizen gelezen ;)

De volgende zaken zijn voor mij belangrijk:

- Prijs bij voorkeur rond de €60 maximaal, tenzij er een dusdanig groot verschil zit bij een muis van ~80.
- Niet te plat of te klein, uitgaande van middelgrote handen voor een man, G9x als uitgangspunt.
- Niet teveel duffe knopjes die in de weg gaan zitten van je duim. Ik macro totaal niet.
- Bedraad, anders met accu. Geen gekloot met batterijtjes die ik nooit heb liggen :+

Op dit moment heb ik gekeken naar de volgende muizen, met de volgende voorlopige conclusies:

pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury | Ziet er strak uit, specificaties zijn in orde en het algehele profiel staat me wel aan. Die zogenaamde sniperknop lijkt me wel een irritatiefactor gezien ik die waarschijnlijk niet zal gebruiken.

pricewatch: Logitech MX Master 2S Grafiet | buiten budget, maar lijkt verder perfect aan de eisen te voldoen. Lijkt echter receiverstoringen te hebben en de meerprijs zie ik niet direct terug t.o.v. de vorige optie. Misschien kunnen jullie me overtuigen ;)

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX | Ouder type dan de MX Master 2S maar de reviews lijken gunstiger. Ook met accu maar wel fors lagere DPI. Ergonomie lijkt dan wel weer dik in orde. Prijs ligt ook hier net aan de hoge kant van het budget, maar goed genoeg.

pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | Lekker minimalistische look, gewichtjes ondersteuning is een "nice to have" gezien ik niet dol ben op mega lichte muisjes, maar minder ergonomische uitstraling dan de voorgaande twee.

Dus ja... ervaringsdeskundigen hier die iets kunnen delen m.b.t. de bovenstaande opties? Welke moet je absoluut niet hebben of juist wel en waarom?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

tha_crazy

Mafketel

Hier ook een fervent G9(x) gebruiker, heb er nog 1tje die nog in leven is (en die gebruik ik op mijn werk)
Thuis ben ik overgestapt op de pricewatch: CM Storm Sentinel Advance II

Deze voelt redelijk gelijk aan met de G9x moet ik zeggen.
Wel is het ondertussen al een verouderde muis (en moet ik er denk ik zelf nog even 1 bij gaan bestellen voor het geval dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
tha_crazy schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:56:
Hier ook een fervent G9(x) gebruiker, heb er nog 1tje die nog in leven is (en die gebruik ik op mijn werk)
Thuis ben ik overgestapt op de pricewatch: CM Storm Sentinel Advance II

Deze voelt redelijk gelijk aan met de G9x moet ik zeggen.
Wel is het ondertussen al een verouderde muis (en moet ik er denk ik zelf nog even 1 bij gaan bestellen voor het geval dat)
Bedankt voor de suggestie :) ik zie inderdaad wel wat gelijkenissen tussen beide. Hij is wel beperkt verkrijgbaar zo te zien, dus je kan idd maar beter nog eentje scoupen bij Nedgame :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Altijd met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Logitech G9 en ben nu ook opzoek naar iets nieuws.

Al naar de G502 gekeken?
pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Ìk kan je alvast vertellen dat de G403 erg licht is :+

Gewichtje er in is voor mij iig wel een must want zonder ben ik bang dat hij wegschiet als ik nies. Met gewicht is hij alsnog beduidend lichter dan mijn Razer Deathadder Chroma.

Ben nog bezig met een review over de G403 maar vind het een knap lastig geval met duidelijke plus en minpunten.

Ligt verbazend lekker in de hand nog, scrolwiel vind ik erg lekker (wat meer feedback dan vaak het geval), knop voor on-the-fly DPI aanpassen is toch wel lekker en zit niet in de weg. En inderdaad strak en minimalistisch. En de prijs, ik heb €40 inc. betaald wat belachelijk is voor zoveel muis.

Nadelen vind ik dat hij wel erg licht is, zelfs met gewicht. Kabel was in het begin erg stug, icm een lichte muis voelt gewoon vervelend. De zijknoppen resoneren soms (soort veer geluid). En de mogelijkheden om de belichting in te stellen vond ik erg beperkt!

Maargoed mijn Razer kosten het dubbele dus tja... :X

[ Voor 46% gewijzigd door sapphire op 09-04-2018 18:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoeS
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Mijn G9 uit 2006 doet het nog als de eerste dag, alleen het kabeltje en de pads zijn vervangen.
Alle reserve onderdelen voor onze muizen zijn overigens verkrijgbaar op ebay :-) https://www.ebay.nl/sch/i...tech+replacement&_sacat=0

Toevallig heb ik voor op werk net een pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse besteld.

Ik zal je morgen even een eerste indruk geven als deze is bezorgd en in gebruik genomen.
Lijkt mij een bijzonder prettig apparaat voor die prijs.
sapphire schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:12:
Ìk kan je alvast vertellen dat de G403 erg licht is :+

Ben nog bezig met een review over de G403 maar vind het een knap lastig geval met duidelijke plus en minpunten.
Dat is voor mij dan een voordeel; in mijn G9 zitten totaal geen gewichtjes.
Wat zijn zoal de minpunten?

Edit: Wut?

https://www.ebay.nl/itm/L...00300e:g:uS8AAOSwXYtY29vZ

[ Voor 39% gewijzigd door ScoeS op 09-04-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier van een G500 en een G9X naar een Master gegaan. Het scrollwiel en de duimknop bevalen erg goed, en vanwege de groote ligt ie beter in de hand.
DPI is voor mij wel een nadeel, op de hoogste stand net genoeg voor desktop werk en voor game ontoereikend.
Op de G403 mis je het vrije scrollwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Rooted schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:06:
Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Altijd met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Logitech G9 en ben nu ook opzoek naar iets nieuws.

Al naar de G502 gekeken?
pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum
Jezus wat een berg knoppen :+ qua vorm ziet het er wel redelijk fijn uit qua ergonomie, thanks voor de suggestie :)
ScoeS schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:13:

Toevallig heb ik voor op werk net een pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse besteld.

Ik zal je morgen even een eerste indruk geven als deze is bezorgd en in gebruik genomen.
Lijkt mij een bijzonder prettig apparaat voor die prijs.
Ben erg benieuwd naar je eerste indrukken inderdaad :)
Kaalus schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:17:
Hier van een G500 en een G9X naar een Master gegaan. Het scrollwiel en de duimknop bevalen erg goed, en vanwege de groote ligt ie beter in de hand.
DPI is voor mij wel een nadeel, op de hoogste stand net genoeg voor desktop werk en voor game ontoereikend.
Op de G403 mis je het vrije scrollwiel.
Oef, de originele MX Master is inderdaad maar 1000DPI. De 2 heeft dan gelukkig 4000. Doet me denken aan de antieke Logitech die op zolder ligt bij m'n moeders PC. Vooruitstrevende 800 DPI uit 2007 ergens haha. Maar goed om te weten dat-ie in ieder geval prettig in de hand ligt. Design lijkt tussen de 1 en 2 niet echt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44

MazeWing

The plot thickens...

Ik zelf heb jaren lang ervaringen gehad met de originele mx500 en de vele opvolgers hiervan (mx518, g500) en heb uiteindelijk dik 2 jaar een mx master gebruikt. Absoluut een prima muis voor gewoon desktopwerk maar ontoereikend om serieus te gamen.

Sinds een maandje de g502 en die muis is heerlijk. In elk opzicht fijner dan de mx master en het enige nadeel is de draad, alhoewel ik daar eigenlijk geen hinder aan ondervind.

Mocht je iets minder knoppen willen dan is de g403 (of zijn draadloos broertje; de g603) ook een zeer fijne muis. Hij is iets platter en iets breder, maar ligt wel iets voller in de hand. Enige nadeel is de mindere hoeveelheid knoppen en het gebrek aan een oneindig scrollwheel.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:30

MsG

Forumzwerver

Wat ook nog een optie is, is het ding even openhalen. Schoonblazen en wat reinigen. Meestal is elke vorm van slijtage gewoon een kwestie van vuilophoping en vettigheid. Zo heb ik al 10 jaar mijn MX518. Helaas zitten vaak de schroeven wel onder de voetjes, dus daar zul je dan even nieuwe voor moeten halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:58:
Wat ook nog een optie is, is het ding even openhalen. Schoonblazen en wat reinigen. Meestal is elke vorm van slijtage gewoon een kwestie van vuilophoping en vettigheid. Zo heb ik al 10 jaar mijn MX518. Helaas zitten vaak de schroeven wel onder de voetjes, dus daar zul je dan even nieuwe voor moeten halen.
In mijn geval is het vooral dat de knoppen beginnen te slijten en dat wordt langzamerhand wat hinderlijker, dus vandaar deze zoektocht. Je advies om hem eens grondig te reinigen is sowieso geen slecht idee. Het ding heeft aardig wat meters achter de kiezen ondertussen :+
MazeWing schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:51:

Sinds een maandje de g502 en die muis is heerlijk. In elk opzicht fijner dan de mx master en het enige nadeel is de draad, alhoewel ik daar eigenlijk geen hinder aan ondervind.

Mocht je iets minder knoppen willen dan is de g403 (of zijn draadloos broertje; de g603) ook een zeer fijne muis. Hij is iets platter en iets breder, maar ligt wel iets voller in de hand. Enige nadeel is de mindere hoeveelheid knoppen en het gebrek aan een oneindig scrollwheel.
Tja, ik neig wel richting de G502 in dit geval omdat-ie even duur is hier en daar als de G403 en toch wel meer biedt voor die prijs. Zijn de knoppen hinderlijk in de zin van per ongeluk raken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoeS
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
[...]

Ben erg benieuwd naar je eerste indrukken inderdaad :)

[...]

Hij is vandaag bezorgd (Logitech G403, bedraad), aangesloten, werkt gelukkig 100% zonder bijzondere toegang tot drivers/usb porten, die ik op werk niet heb.

Moest heel even wennen, maar natuurlijk een duidelijke verbetering tov de basismuisjes van HP.
Ik heb het extra gewichtje van 10 gram die erbij zit niet geplaatst, dus de muis is 90 gram totaal.
Het gewichtje klik je overigens vast met magneetjes.

Hij ligt lekker in de hand, hij is (ook met de 10 gram extra) aan de lichte kant.
Dit is natuurlijk beiden persoonlijk.

De switches zijn zoals van logitech verwacht, kwaliteit van Omron.
De sensor maak ik me geen zorgen over, die doet wat ie moet doen.

Ik was eigenlijk na een aantal uur inkomen wel overtuigd. Inmiddels weer thuis met de G9, en heb nu al heimwee. Ik ga denk ik thuis de G9 op termijn ook vervangen voor dezelfde versie, met draad dus.
Hij ligt prettig in mijn hand, en mijn ervaringen met Logitech zijn op alle vlakken super.

Ik denk niet dat je verkeerd kan gaan met dit ding, maar dit is natuurlijk gedeeltelijk mijn mening/ervaring :-)

Ik zeg (zeker voor die prijs) doen !

(Mijn G9 werkt overigens nog perfect, en krijgt een ereplekje tussen de andere relikwieën)

[ Voor 3% gewijzigd door ScoeS op 10-04-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
ScoeS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:53:

Hij is vandaag bezorgd (Logitech G403, bedraad), aangesloten, werkt gelukkig 100% zonder bijzondere toegang tot drivers/usb porten, die ik op werk niet heb.

Moest heel even wennen, maar natuurlijk een duidelijke verbetering tov de basismuisjes van HP.
Ik heb het extra gewichtje van 10 gram die erbij zit niet geplaatst, dus de muis is 90 gram totaal.
Het gewichtje klik je overigens vast met magneetjes.

Hij ligt lekker in de hand, hij is (ook met de 10 gram extra) aan de lichte kant.
Dit is natuurlijk beiden persoonlijk.

De switches zijn zoals van logitech verwacht, kwaliteit van Omron.
De sensor maak ik me geen zorgen over, die doet wat ie moet doen.

Ik was eigenlijk na een aantal uur inkomen wel overtuigd. Inmiddels weer thuis met de G9, en heb nu al heimwee. Ik ga denk ik thuis de G9 op termijn ook vervangen voor dezelfde versie, met draad dus.
Hij ligt prettig in mijn hand, en mijn ervaringen met Logitech zijn op alle vlakken super.

Ik denk niet dat je verkeerd kan gaan met dit ding, maar dit is natuurlijk gedeeltelijk mijn mening/ervaring :-)

Ik zeg (zeker voor die prijs) doen !

(Mijn G9 werkt overigens nog perfect, en krijgt een ereplekje tussen de andere relikwieën)
Bedankt voor de terugkoppeling. Zojuist ook de G403 besteld. Ben benieuwd :) Komt morgen op m'n werk binnen dus dan kan ik hem vast uitproberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

nelizmastr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:09:
[...]

Bedankt voor de terugkoppeling. Zojuist ook de G403 besteld. Ben benieuwd :) Komt morgen op m'n werk binnen dus dan kan ik hem vast uitproberen. 8)
Nice :)

Veel plezier er alvast mee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
sapphire schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:45:
[...]

Nice :)

Veel plezier er alvast mee :)
Komt goed. Mijn eerste ervaring zal ik hier voor de goede orde nog even posten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Topicstarter
Update:

vandaag de middag en avond van de G403 mogen genieten. De eerste indruk is zeer positief. De muis ligt goed in de hand, knoppen voelen stevig aan en met het gewichtje erin is-ie voor mij zwaar genoeg.

Wel even met de software de DPI presets aangepast, want van 2400 DPI ineens naar over de 6000 was iets overkill. Voor games een goede mediaan gevonden rond 2800 DPI voor nu :)

Allen bedankt voor de inzet :D

EDIT:

Woeps, edit knoppie vergeten. Mods, vergeef mij :+

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 11-04-2018 22:44 ]

Pagina: 1