Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• netxplorer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2023
Hallo,

Ik heb een dual sim telefoon. Om te vermijden dat ik 2 telefoons moet meesleuren zou ik de sim kaart van mijn werkgsm ook in mijn prive android dual sim telefoon plaatsen.

Nu heb ik echter de vraag: Wat gebeurd er als ik mijn outlook account van het werk instel op mijn prive gsm? Is dit zoals een computer die je toevoegd in een domein? Geef ik dus ook de controle van mijn gsm af aan het beheer van het domein zoals dit bij computers wel gebeurd als je ze toevoegd op active directory?

Het is uiteraard niet de bedoeling dat het bedrijf beheersrechten kan krijgen op mijn prive gsm vandaar dat ik het hier even vraag.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan moet je aan het bedrijf vragen welke policies / MDM zaken er zijn ingeregeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• netxplorer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2023
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:02:
Dan moet je aan het bedrijf vragen welke policies / MDM zaken er zijn ingeregeld.
Dus zouden ze weldegelijk rechten krijgen over mijn gsm als ik dit lees. Of ze dit effectief gaan gebruiken is een andere zaak maar van een prive gsm wil ik alvast niet de rechten afgeven.

Kan je dit op een of andere manier omzeilen? Ik zou webmail kunnen gebruiken maar dit is minder handig omdat je dan telkens moet inloggen en geen notificatie krijgt als je een mail krijgt.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16

Kraz

Saving the world

netxplorer schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:17:
[...]

Dus zouden ze weldegelijk rechten krijgen over mijn gsm als ik dit lees. Of ze dit effectief gaan gebruiken is een andere zaak maar van een prive gsm wil ik alvast niet de rechten afgeven.

Kan je dit op een of andere manier omzeilen? Ik zou webmail kunnen gebruiken maar dit is minder handig omdat je dan telkens moet inloggen en geen notificatie krijgt als je een mail krijgt.
Yup, Dit is exact de reden dat ik geen zakelijke email op mijn prive telefoon instel.
Als mijn werkgever wil dat ik mjin mail lees buiten kantoortijden, dan moeten ze maar een zakelijke telefoon regelen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:45

lasharor

7 december 2004

Je kan het ook even proberen. In een soortgelijk situatie heb ik namelijk nergens last van.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je kunt toch met profielen werken op je telefoon. Een werkprofiel en een priveprofiel. Je kunt dan je werkprofiel automatisch uit laten schakelen na een bepaald tijdstip. Of company policies ook je priveprofiel "besmetten" zou ik niet durven zeggen. Wellicht gewoon een testje uitvoeren? Je kunt vaak de pincode voor het unlocken gebruiken als meetpunt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59

hilgo

Clear your mind of can't.

Als je bedrijfsmail op je privé telefoon wilt zullen er ook beperkingen worden ingesteld om data verlies te voorkomen. Dus navragen zoals MAX3400 al aangaf is het beste.

Bij mijn werkgever dwingen we (of het nu een privé toestel is of van de zaak) een password af, mag het toestel niet geroot zijn, encrypten het toestel en hebben de mogelijkheid om op afstand het toestel te wissen (alles of alleen werk gerelateerde data) als dit nodig is (verlies/diefstal van het toestel). Wat je er verder mee doet laten we vrij en we kijken al helemaal niet wat je er verder mee uitspookt

Discogs

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

netxplorer schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:17:
[...]

Nee, dat lees je verkeerd. Het ligt eraan wat het bedrijf heeft ingesteld als vereisten voor aanmeldende mobiele devices.

Het kan zijn dat zij vereisen dat je, bij voorbeeld, remote wipe toestaat, in dat geval moet je die rechten afgeven (of niet verbinden). Het kan ook zijn dat ze daaraan geen eisen stellen, en dan hoef je dus niets af te staan.

edit:
}) Er zijn ook mail clients die het minder nauw nemen met die restricties. Een relatief net voorbeeld daarvan is Symantec Touchdown for Smartphones. Die wipet wel netjes alle email van het bedrijf, en de app wordt beveiligd met een passcode die voldoet aan de richtlijnen van het bedrijf. Ook wordt de data geencrypt. Maar dat geldt alleen voor de app en de data daarin. Jouw telefoon blijft verder onaangetast.

[ Voor 19% gewijzigd door Glewellyn op 09-04-2018 14:36 ]

*zucht*

Pagina: 1