tafelVentilator werkt niet goed in RF schakel contactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 14:56

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Door een verbouwing in onze kinderkamer kan mijn dochter niet meer bij de bediening van een tafelventilator. Ik dacht slim te zijn door zo'n schakelcontactdoos er tussen tezetten die je met een afstandbediening aan/uit kan zetten. Dat werkt prima met lampen etc, maar de ventilator laat een wat ander gedrag zien.

Ten eerste draait hij langzamer dan wanneer het schakelcontact er tussenuit is, maar ook gaat hij na ~30s weer uit/stopt helemaal met draaien.
...

Afstandsbedienbaar contactdoos is vergelijkbaar met dit setje (https://www.google.nl/sea...sJY#imgrc=gaGMa8Rwg_RLTM:)

Ventilator is klein tafel model, no way boven de kW (maar zal vermogen even opzoeken)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Lamp in contactdoos werkt, ventilator rechtstreeks in stopcontact werkt ook naar behoren.

Is er een verklaring dat ventilatoren niet werken in zo'n schakelcontactdoos? Pragmatisch denken: wat zou wel een oplossing zijn om zo'n ventilator op afstand aan - en uit te zetten?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 20:37
Probeer het eens met een verlengdoosje en een lamp + ventilator. Grote kans dat er een minimale belasting nodig is en dat je die niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 14:56

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Pater91 schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:35:
Probeer het eens met een verlengdoosje en een lamp + ventilator. Grote kans dat er een minimale belasting nodig is en dat je die niet haalt.
Ah, de andere kant op: te weinig vermogen. Ga ik eens proberen. Het is dan wel voor de therorie want qua setup is dat niet handig omdat het juist gaat om een ventilator snachts aan te kunnen hebben.