Hallo,
Ik heb een vraag over wifi netwerken.
De situatie is als volgt:
Ik en nog iemand anders hebben een huis gekocht naast elkaar.
Huis A:
- heeft een scarlet internet (Belgie) aansluiting in de garage.
- het huis is volledig bekabeld met utp
- zou op zolder nog een access point willen plaatsen omdat er momenteel geen ontvangst van wifi is in de tuin en omdat er op zolder geen aluminium in de isolatie zit, is de zolder ideaal om naar buiten te stralen. Deze zal ook de wifi ontvangst verbeteren op de 1ste verdieping.
Huis B:
- Heeft nog geen internet aansluiting omdat het huis nog niet volledig klaar is
- het huis is ook volledig bekabeld met utp
- op zolder zou er ook een access point moeten komen om de tuin en de 1ste verdieping van wifi te voorzien.
- Hier heb ik echter de vraag of ik de access point op zolder voorlopig kan gebruiken als repeater om verbinding te maken met de access point van huis A en dus de internet connectie te delen over de 2 huizen? De afstand tussen de 2 zolders is ongeveer 40 meter.
Algemeen:
- Kan ik zo een opstelling maken en welke apparatuur heb ik juist nodig?
- Moest later blijken dat ik buiten de access point op zolder er nog extra nodig heb, kunnen deze dan samenwerken zodat je laptop of gsm automatisch overschakeld naar de access point welke vanop je huidige plaats de beste ontvangst heeft?
Ik heb een vraag over wifi netwerken.
De situatie is als volgt:
Ik en nog iemand anders hebben een huis gekocht naast elkaar.
Huis A:
- heeft een scarlet internet (Belgie) aansluiting in de garage.
- het huis is volledig bekabeld met utp
- zou op zolder nog een access point willen plaatsen omdat er momenteel geen ontvangst van wifi is in de tuin en omdat er op zolder geen aluminium in de isolatie zit, is de zolder ideaal om naar buiten te stralen. Deze zal ook de wifi ontvangst verbeteren op de 1ste verdieping.
Huis B:
- Heeft nog geen internet aansluiting omdat het huis nog niet volledig klaar is
- het huis is ook volledig bekabeld met utp
- op zolder zou er ook een access point moeten komen om de tuin en de 1ste verdieping van wifi te voorzien.
- Hier heb ik echter de vraag of ik de access point op zolder voorlopig kan gebruiken als repeater om verbinding te maken met de access point van huis A en dus de internet connectie te delen over de 2 huizen? De afstand tussen de 2 zolders is ongeveer 40 meter.
Algemeen:
- Kan ik zo een opstelling maken en welke apparatuur heb ik juist nodig?
- Moest later blijken dat ik buiten de access point op zolder er nog extra nodig heb, kunnen deze dan samenwerken zodat je laptop of gsm automatisch overschakeld naar de access point welke vanop je huidige plaats de beste ontvangst heeft?