Ik heb een laptop waarbij ooit een keer een account op is aangemaakt door een collega wie dat heeft gedaan heeft niemand een idee over wie het kan zijn. Als je wilt inloggen vraagt hij het wachtwoord van een microsoft account waar niemand van het antwoord weet. Hij is ook gebitlockerd. Heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen het is een laptop van 1600 euro. Beetje zonde....
Dat lukt helaas niet omdat ik geen licentie code van heb. Deze laptop heeft een optie om via f11 windows opnieuw te kunnen installeren maar dan vraagt hij om een bitlocker code die wij ook niet hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 13:26 ]
Verwijderd
Kwam de laptop origineel met Windows 10? Dan staat de code digitaal in het moederbord. Enige wat je dan nodig hebt is een USB stick met daarop een schone Windows 10 ISO.
Deze kan je hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Deze kan je hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Van bitlocker? DachutnieVerwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:28:
Kwam de laptop origineel met Windows 10? Dan staat de code digitaal in het moederbord....
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Klinkt als einde verhaal... Werkt het ook niet als je de disk eruit trekt en een nieuwe erin stopt?
BitLocker omzeilen is een beste klus; zit in een erg grijs gebied waar je mee op moet passen
BitLocker omzeilen is een beste klus; zit in een erg grijs gebied waar je mee op moet passen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Is de code niet naar AD DS gesynced?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Het lijkt me dat je gewoon een nieuwe partitietabel kan maken, ook al staat BitLocker geïnstalleerd. Dus gewoon booten van een Windows 10 install USB stick, alle partities verwijderen (of een commandprompt openen een even met diskpart) en goaan, toch?MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:37:
Klinkt als einde verhaal... Werkt het ook niet als je de disk eruit trekt en een nieuwe erin stopt?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Niet als je Bitlockt met je eigen/random <insert online account> ; het kan ook offline zijn gebeurt dus buiten een domain/forest. Wel jammer, dan mogen de beheerders van die omgeving ook wel even hand in eigen boezem steken dat je dus "zomaar" een encryptie kan starten.Slavy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:52:
@TommieW nah... Het snelste is toch gewoon de disk te wisselen. Dan heb je in ieder geval geen issues met filesystem / partities / UEFI / blaat. De kans dat de laptop dan gewoon opstart is aanzienlijk hoger dan als je een disk probeert te wipen waarvan niemand codes heeft en (mogelijk) ook opstarten van USB of andere zaken niet altijd toegestaan hoeft te zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik ken BitLocker binnenste buiten, maar hoopte dat dat voor TS misschien nog iets was wat hij kon navragenMAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:00:
[...]
Niet als je Bitlockt met je eigen/random <insert online account> ; het kan ook offline zijn gebeurt dus buiten een domain/forest. Wel jammer, dan mogen de beheerders van die omgeving ook wel even hand in eigen boezem steken dat je dus "zomaar" een encryptie kan starten.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Grote onzin om de schijf te moeten wisselen of dat de laptop afgeschreven kan worden. Zoals Sanderev66 aangeeft kan je gewoon via USB stick starten en Windows 10 opnieuw installeren, of de laptop nu is gebitlocked of niet. De data ben je natuurlijk kwijt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Goed punt. Klinkt alsof je in een enterprise zit. Check AD eens op het computer object.Slavy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:52:
@Brahiewahiewa Hij bedoeld de code voor Windows. Niet BitLocker
Je kan Windows gewoon opnieuw installeren. De data ben je inderdaad kwijt zoals @Allard al aan geeft.
Mocht je recovery-key niet in AD staan dan is dit wel wenselijk. Kijk eens naar de optie gezien je hier vaker tegenaan gaat lopen.
Pagina: 1