Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1010193

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of je een Experiabox (cisco EPC3925 nog over van ziggo) kan aansluiten op een router (D-Link DIR-850L) en die zit weer op de experiabox (Experia Box v10) tbh heb er geen vestand van en hoop dat ik er wat van kan opsteken, ik steek de experiabox in de router en kan verbinden met de router van ziggo, maar het is mij niet duidelijk of ik iets moet veranderen of juist niks. 8)7 Heb al enige tijd op internet gezocht maar zonder resultaat. (als ik het niet duidelijk heb vermeld, vraag maar raak)
Ik zou het top vinden als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen :)

Met vriendelijke groet,

Ned

Beste antwoord (via Anoniem: 1010193 op 09-04-2018 19:33)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 1010193 schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:22:
@rens-br Oke, het is dus toch een router, mijn vraag hoe kan ik hem instellen? hopelijk zijn hier al threads over waar het stap voor stap wordt uitgelegd want ik ben duidelijk nog een dummie :P
Als het al kan, staat in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point stap voor stap uitgelegd hoe het moet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 18:44

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Sorry maar dit heeft niks te maken met Professionele netwerken. Een Cisco 3925 is ook iets heel anders dan de EPC variant ;)

Verder, hoe wil je het precies aansluiten. Wil je de modem / router gebruiken als switch etc? Daarvoor hebben we al een aantal topics met instructies op Tweakers.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 1010193 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:55:
Hallo,

Ik vroeg mij af of je een Experiabox (EPC3925 nog over van ziggo) kan aansluiten op een router (D-Link DIR-850L) en die zit weer op de experiabox (Experia Box v10) tbh heb er geen vestand van en hoop dat ik er wat van kan opsteken, ik steek de experiabox in de router en kan verbinden met de router van ziggo, maar het is mij niet duidelijk of ik iets moet veranderen of juist niks. 8)7 Heb al enige tijd op internet gezocht maar zonder resultaat. (als ik het niet duidelijk heb vermeld, vraag maar raak)
Ik zou het top vinden als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen :)

Met vriendelijke groet,

Ned
Wat wil je hiermee bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 1010193 dit heeft inderdaad weinig te maken met PNS, dus schopje naar NT. Daarnaast heb ik nog even je titel aangepast.

Verder is een EPC3925 een modem / router en de vraag is maar of je deze kan instellen als router / switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Yariva Kan kloppen dat het de verkeerde plaats is, zag meerdere posts mbt Cisco.
Cisco is een experiabox en mijn vraag is of ik die als versterker kan aansluiten of als nieuw wifi uitzend punt.

@Gravit0n We hebben een redelijk groot huis en bijna elke verdieping heeft een versterker maar om weer het geld uit te geven als dat niet persee nodig is zie ik ook niet echt zitten ;)

@rens-br Oke, het is dus toch een router, mijn vraag hoe kan ik hem instellen? hopelijk zijn hier al threads over waar het stap voor stap wordt uitgelegd want ik ben duidelijk nog een dummie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 19:33
@Yariva Kan kloppen dat het de verkeerde plaats is, zag meerdere posts mbt Cisco.
Cisco is een experiabox en mijn vraag is of ik die als versterker kan aansluiten of als nieuw wifi uitzend punt.

@Gravit0n We hebben een redelijk groot huis en bijna elke verdieping heeft een versterker maar om weer het geld uit te geven als dat niet persee nodig is zie ik ook niet echt zitten ;)

Je wilt de Cisco inzetten als Access point, begrijp ik uit jouw eerste reactie. Volgens mij moet dit kunnen als je de netwerkkabel gewoon in één van de gele poortjes prikt. Let wel op dat je DHCP Server uitschakelt op de Cisco, anders ga je twee netwerkconfiguraties uitdelen in jouw netwerk en dat wil je niet. Verder kun je dus wireless gewoon activeren en DHCP zal dan verzorgd worden via de voorliggende router.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Als het al kan, staat in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point stap voor stap uitgelegd hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:35
@Anoniem: 1010193 Dit gaat niet werken..
Die Cisco wil een outside verbinding hebben d.m.v. de coax, en krijgt deze niet op deze manier van aansluiten, daardoor zal de cisco zich iedere 5 a 10 minuten herstarten.
Dit zal niet bevorderlijk zijn voor je verbinding..

Wil je de meeste bang-for-buck dan koop je de KPN Wifi Versterker à €49,-
https://apparatuurvoorthu...ersterker-dualband/?pos=0

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rob Krauts schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:26:
[...]

. Let wel op dat je DHCP Server uitschakelt op de Cisco, anders ga je twee netwerkconfiguraties uitdelen in jouw netwerk en dat wil je niet.
Kan je me dit wat beter uitleggen / anders formuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:35
Anoniem: 1010193 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:50:
[...]

Kan je me dit wat beter uitleggen / anders formuleren?
Lees aub even het bericht hierboven.. dit gaat jammer genoeg niet werken.. tenzij je er andere firmware op geflashed krijgt en dat gaat jou vermoedelijk niet lukken (en verwacht een ander ook niet, omdat ziggo de boel aardig dicht timmert).

Als je het toch wilt proberen volg dan even het bericht hieronder:
rens-br schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:27:
[...]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt! Heb maar 2 dingen hoeven veranderen en hij deed het :)
Iedereen bedankt die me heeft geholpen en special thanks @rens-br

Dit kan gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom532
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 15:08
Zou je kunnen uitleggen wat je dan hebt gedaan?

Groeten,
Pagina: 1