Toon posts:

Vw polo 2000 6n2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.047 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag/ probleem is. Vanochtend reed ik naar het werk en men koppelingspedaal die kraakte. En opeens had ik geen vrije slag meer.. terwijl koppelingsset alles nieuw is al geruime half jaar. Zit een universiele koppelingskabel in. Wat kan hier het probleem van zijn?

Alle reacties

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Kabel gebroken gok ik? Dat of je hebt door je drukgroep heen getrapt, maar als die inderdaad vervangen is (en niet alleen de koppelingsplaten) dan lijkt me dat sterk.

Verwijderd

Topicstarter
@FastFred geen idee mijn vader gaat vanmiddag even kijken.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 18:16

OmeJoyo

This is me

Gezien het feit dat je je vraag hier neerplempt heb je dit laten doen en zou dit dus niet na een half jaar stuk moeten gaan. Niet zelf sleutelen maar overlaten aan wie dit heeft gedaan.

Verder kan dit natuurlijk vrijwel elk onderdeel in de keten van de koppeling zijn van kabel tot de koppeling zelf. dat is erg lastig te zien zo op een afstand.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Verwijderd

Topicstarter
@FastFred stel dat ik met een kapotte drukgroep rijd kan ik nog wel stukken mee rijden of zou je me dat afraden?

Verwijderd

Topicstarter
@OmeJoyo ik heb die repraties laten doen door een garage. Ik begin er zelf niet aan.

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:47:
@FastFred stel dat ik met een kapotte drukgroep rijd kan ik nog wel stukken mee rijden of zou je me dat afraden?
Kun je nog koppelen dan? Er is een techniek waarmee je kunt schakelen zonder gebruik van de koppeling, maar als je dit niet onder de knie hebt, sloop je ook nog eens je versnellingsbak.

Ergo, niet meer rijden.

Verwijderd

Topicstarter
@FastFred vanochtend toen het eenmaal gebeurt was kon ik gewoon koppelen en schakelen. Maar zat geen vrije slag meer in.

• FastFred
Wat bedoel je met vrije slag?

Verwijderd

Topicstarter
@FastFred normaal heeft een koppeling veije slag nodig neem ik aan? Hij reageerde nooit zo snel

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Wanneer de kabel gebroken is krijg je meer vrije slag, dus de kans is klein dat daar wat mis mee is. Ik heb nog niet lang geleden een vergelijkbaar probleem gehad, pedaal had geen speling meer, bediening ging wat zwaarder, maar de koppeling werkte nog wel. Na demontage bleek de diafragmaveer naar zijn grootje te zijn, verder naar buiten te zijn gekomen waardoor het pedaal geen speling meer had. Omdat de veer verder ingedrukt moest worden dan normaal ging het wat zwaarder.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als ik mag gokken is het de koppelingscilinder. Maar ja, dat is gokken, want vanaf hier en zonder de auto fysiek te zien is het nagenoeg onmogelijk om een (goede) diagnose te stellen.

Waarom ga je niet terug naar de garage die de koppeling vervangen heeft?

Join het GoT Pulse-Team!

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:17:
@FastFred normaal heeft een koppeling veije slag nodig neem ik aan? Hij reageerde nooit zo snel
Je bedoeld dus dat de koppeling vrijwel direct aangrijpt als je het pedaal laat opkomen? In plaats van dat ie halverwege aangrijpt zoals normaal hoort?

Met een beetje mazzel is de afstelling op de koppelingskabel losgeschoten en daardoor gereset, gewoon een kwestie van opnieuw stellen dus (kan met 2 stelmoertjes op de kabel waar deze aansluit op de versnellingsbak/koppelingshevel).

Of er is in de koppeling iets stuk.

Ik zou in beide gevallen gewoon ff terug gaan naar de garage waar de koppeling vervangen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar de garage hier in het dorp ( marum gr) en de garage waar die gemaakt is in (Oosterwolde fr). Ik durf er niet mee te rijden meer lange stukken

• FastFred
Spreek heel duidelijk af dat de garage in Marum niks aan de auto doet, alleen diagnose stelt. Als blijkt dat de garage in Oosterwolde een fout heeft gemaakt, kun je bij hun aankloppen zonder dat je gezeik krijgt omdat de garage in Marum ook aan de auto gewerkt heeft en kun je met een beetje pech ook fluiten naar coulance of garantie.

EDIT: is maar een half uurtje rijden :?

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 09-04-2018 12:09 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Waarom registreer je alleen om deze vraag hier te stellen, terwijl één belletje naar je garage waarschijnlijk alle antwoorden en mogelijke oplossingen kan geven. :?
Daarnaast verwachten we op Tweakers dat je voor je je vraag stelt, je zelf onderzoek hebt gedaan en niet simpelweg hier een open vraag plaatst.

Dit topic wordt daarom gesloten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.